Ovo je bez sumnje najprestižniji i najnapredniji automobil u ponudi Peugeota, no o isplativosti hibrida u odnosu na klasičan dizel nema ni govora - za to je preskup
Peugeot 508 RXH: Savršen u teoriji, u praksi malo smušen
HYbrid4 pogon Peugeota i Citroëna jedinstven je na svijetu. Ne samo da su prvi na svijetu kombinirali dizelski i električni motor te klasični automatski mjenjač već su uz to dobili i pogon na sve kotače. Zvuči savršeno, no kao svaka nova tehnologija, i ova ima mušice. U to smo se uvjerili za upravljačem 508 RXH. Na prvi pogled ovo je automobil iz snova - opremljen je poput automobila najviše klase, dobro izgleda, vrlo je brz i uz sve to troši samo četiri litre. Da u teoriji, jer tijekom testa smo trošili dvije litre na 100 km više.
Prednosti hibridnog pogona poništava masa od gotovo dvije tone. Obećanoj potrošnji lakše se približiti u gradu, gdje elektromotor više dolazi do izražaja, no na autocesti uz konstantnih 130 km/h teško se spustiti ispod 6 l/100 km. Slično je i s performansama. Na pun stisak gasa RXH reagira nespremno, a snaga do izražaja dolazi tek u režimu Sport.
Pogon na sve kotače većinom ipak djeluje uvjerljivo, pogotovo za ovakav tip vozila, iako je i on ponekad “zbunjen”. No govoriti o ekonomskoj isplativosti RXH nema smisla.
U praksi troši tek litru manje od klasičnog dizela s 204 KS, osjetno je sporiji, a skuplji je 75.000 kuna. Ipak, ovaj automobil se ne kupuje radi uštede već ponajprije radi prestiža kojeg nudi u izobilju, a tu je i uvijek koristan pogon na sve kotače.
Električno vozilo ili terenac
U automatskom načinu rada automobil sam bira optimalan pogon, u sportskom postaje osjetno življi, ali i mnogo žedniji, dok u električnom ne troši niti kap goriva i to do maksimalno 65 km/h. Uz potpuno napunjenu bateriju možete voziti tri kilometra a da ne trošite gorivo, no 508 RXH može potrošiti i 10 l/100 km čak i uz nježnu nogu na gasu i bez uključene klime. Razlike u potrošnji su drastične, a ovise o stilu vožnje i cesti. Električni pogon tako se isključuje na većim uzbrdicama gdje 37 KS nije dovoljno za veliku masu automobila, a u 4WD režimu elektromotor konstantno pokreće stražnje kotače, a struja se tada dobiva izravno od alternatora, što povećava potrošnju.
Obavezno pročitati upute
RXH ima jedan paket opreme, a u njemu ništa ne nedostaje. Head-up zaslon, ksenon svjetla, JBL audiosustav, navigacija, pa čak i masaža. Sve ovo znači i mnogo tipki, stoga nije na odmet prije vožnje pažljivo pročitati upute.
Peugeot 508 RXH
masa: 1910 kg
dimenzije: 482x153x186cm
obujam: 1997 ccm
snaga: 147 kW/200 KS
ubrzanje (0-100km/h): 8,8 s
najveća brzina: 213 km/h
potrošnja: 4,1 l /100 km
cijena: 339.900 kn (testni model) 356.800 kn (bez doplata)
konkurencija: Peugeot 3008 HYbrid4, Citroen DS5 HYbrid 4
PLUS: oprema na razini najviše klase, relativno dug domet na bateriju, vanjski i unutrašnji dizajn, ima pogon na sve kotače, prostranost u kabini
MINUS: mala ušteda goriva u praksi, velika masa, neudoban ovjes na lošim podlogama, loš odaziv na gas u načinu rada “auto”