To je to što me zanima!

Pokazao se kao vrlo izdržljiv: Pony je katapultirao Korejance

Prije 20-ak godina stigao je prvi korejski automobil. Bio je to Pony, model kojem su se tada čudili i podsmjehivali, no pokazalo se kako je riječ o izdržljivom automobilu.
Vidi originalni članak

Najveći rast i najveći napredak je u posljednjih dvadesetak godina bez sumnje zabilježila korejska automobilska industrija. Njihov stidljiv ulazak na europsko tržište s početka devedesetih do danas se pretvorio u pravu invaziju. Primjerice, prošle je godine gotovo svaki peti automobil prodan u Hrvatskoj bio korejski, a sa 17% udjela na tržištu korejske marke osjetno su jače od japanskih i za petama Francuzima. Razlog velikom rastu popularnosti Korejaca je njihov strelovit napredak prilikom kojeg nisu zaboravili na činjenicu da ljudi još najradije kupuju povoljno. Korejski automobili danas tehnološki nimalo ne zaostaju za naprednim Nijemcima, dizajnom za Talijanima, a pouzdanošću i trajnošću su od početka uz bok Japancima.

Koliko su Korejci napredovali, vidljivo je i iz usporedbe Hyundaija Ponyja, prvog modela koji se početkom devedesetih službeno uvozio u Hrvatsku i njegova nasljednika dvadeset godina poslije - najnovije generacije kompaktnog i30. Pony je devedesetih bio pravi hit na našem tržištu, bez sumnje uz Škodu Favorit, Mitsubishi Lancer i Suzuki Swift jedan od najprodavanijih novih automobila tog vremena. Dvadeset godina poslije on je u usporedbi s novim i30 i dobar pokazatelj koliko je Hyundai kao proizvođač napredovao.

Glavni sastojak recepta za uspjeh je povoljna cijena. Osnovni model s kosim stražnjim krajem i troja vrata je početkom devedesetih stajao oko 45.000 kuna, no kada to pomnožimo s inflacijom dobivamo 74.250 kuna današnje vrijednosti. Aktualni, neusporedivo napredniji, veći i opremljeniji model je tek 14.650 kn skuplji te nudi više za novac.

Nekad unutra samo najnužnije i dizajnom prilično odvažno, danas moderno i izdašno

Korejci se nisu dugo morali učiti tajnama dizajnerskog zanata. Pony je 1975. bio prvi serijski korejski automobil, a do treće generacije koja se pojavila 1989. već su se toliko izvježbali da je rezultat bio jedan od atraktivnijih modela u klasi. I unutrašnjost je bila vrlo moderna, po uzoru na japanski dizajn tog vremena. Oprema je bila spartanska. U osnovi nije bilo klime, električnih podizača prozora, obrtomjera..

Hyundai Pony

  • Masa: 920kg
  • Dimenzije: 410x160x137cm
  • Obujam 1298 ccm
  • Snaga 54 kW/73 KS
  • Ubrzanje (0-100km/h):13,6 s
  • Najveća brzina: 155 km/h
  • Potrošnja: 7,7 l/100km
  • Cijena: 45.000 kn (74.250 kn)

Hyundai i30

  • Masa: 1260kg
  • Dimenzije: 430x178x147cm
  • Obujam 1396 ccm
  • Snaga 73 kW/100 KS
  • Ubrzanje (0-100km/h):13,2 s
  • Najveća brzina: 182 km/h
  • Potrošnja: 6,0 l/100km
  • Cijena: 88.900 kn
Idi na 24sata

Komentari 16

  • 22.08.2013.

    Onaj tko ima bilo kakve predrasude neka malo pogleda dokumentarne filmove o toj zemlji. Grade željeznice, mostove, pruge samo kakve mi možemo zamisliti, industrija im je na vrhuncu a to što je u nama usađeno da auto mora biti njemački je druga priča.

  • kmarus 15.08.2013.

    početkom 90-tih , nisu postojale kune....

  • user_262419 15.08.2013.

    govno od auta !

Komentiraj...
Vidi sve komentare