Obavijesti

Tech

Komentari 16

Pokazao se kao vrlo izdržljiv: Pony je katapultirao Korejance

Pokazao se kao vrlo izdržljiv: Pony je katapultirao Korejance
1

Prije 20-ak godina stigao je prvi korejski automobil. Bio je to Pony, model kojem su se tada čudili i podsmjehivali, no pokazalo se kako je riječ o izdržljivom automobilu.

Najveći rast i najveći napredak je u posljednjih dvadesetak godina bez sumnje zabilježila korejska automobilska industrija. Njihov stidljiv ulazak na europsko tržište s početka devedesetih do danas se pretvorio u pravu invaziju. Primjerice, prošle je godine gotovo svaki peti automobil prodan u Hrvatskoj bio korejski, a sa 17% udjela na tržištu korejske marke osjetno su jače od japanskih i za petama Francuzima. Razlog velikom rastu popularnosti Korejaca je njihov strelovit napredak prilikom kojeg nisu zaboravili na činjenicu da ljudi još najradije kupuju povoljno. Korejski automobili danas tehnološki nimalo ne zaostaju za naprednim Nijemcima, dizajnom za Talijanima, a pouzdanošću i trajnošću su od početka uz bok Japancima.

Koliko su Korejci napredovali, vidljivo je i iz usporedbe Hyundaija Ponyja, prvog modela koji se početkom devedesetih službeno uvozio u Hrvatsku i njegova nasljednika dvadeset godina poslije - najnovije generacije kompaktnog i30. Pony je devedesetih bio pravi hit na našem tržištu, bez sumnje uz Škodu Favorit, Mitsubishi Lancer i Suzuki Swift jedan od najprodavanijih novih automobila tog vremena. Dvadeset godina poslije on je u usporedbi s novim i30 i dobar pokazatelj koliko je Hyundai kao proizvođač napredovao.

Glavni sastojak recepta za uspjeh je povoljna cijena. Osnovni model s kosim stražnjim krajem i troja vrata je početkom devedesetih stajao oko 45.000 kuna, no kada to pomnožimo s inflacijom dobivamo 74.250 kuna današnje vrijednosti. Aktualni, neusporedivo napredniji, veći i opremljeniji model je tek 14.650 kn skuplji te nudi više za novac.

Nekad unutra samo najnužnije i dizajnom prilično odvažno, danas moderno i izdašno

Korejci se nisu dugo morali učiti tajnama dizajnerskog zanata. Pony je 1975. bio prvi serijski korejski automobil, a do treće generacije koja se pojavila 1989. već su se toliko izvježbali da je rezultat bio jedan od atraktivnijih modela u klasi. I unutrašnjost je bila vrlo moderna, po uzoru na japanski dizajn tog vremena. Oprema je bila spartanska. U osnovi nije bilo klime, električnih podizača prozora, obrtomjera..

Hyundai Pony

  • Masa: 920kg
  • Dimenzije: 410x160x137cm
  • Obujam 1298 ccm
  • Snaga 54 kW/73 KS
  • Ubrzanje (0-100km/h):13,6 s
  • Najveća brzina: 155 km/h
  • Potrošnja: 7,7 l/100km
  • Cijena: 45.000 kn (74.250 kn)

Hyundai i30

  • Masa: 1260kg
  • Dimenzije: 430x178x147cm
  • Obujam 1396 ccm
  • Snaga 73 kW/100 KS
  • Ubrzanje (0-100km/h):13,2 s
  • Najveća brzina: 182 km/h
  • Potrošnja: 6,0 l/100km
  • Cijena: 88.900 kn

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 16
Galaxy S26 Ultra bit će pravi 'snagator'. Cure novi detalji
PUNIT ĆE SE PUNO BRŽE

Galaxy S26 Ultra bit će pravi 'snagator'. Cure novi detalji

Najnovije informacije iz regulatornih agencija potvrdile su dvije ključne nadogradnje koje će obradovati mnoge – globalno dostupan Snapdragon čip i osjetno brže punjenje
Trailer je brutalan i eksplicitan, a iza svega je ekipa iz Baldur’s Gatea 3: Dolazi novi Divinity
NAJAVA ZAPALILA MREŽE

Trailer je brutalan i eksplicitan, a iza svega je ekipa iz Baldur’s Gatea 3: Dolazi novi Divinity

Ako vam je na feedu stalno isti trailer koji izgleda kao miks horora i “NSFW” scene, niste jedini. Radi se o najavi nove igre Divinity i ljudi se prepiru je li to bilo previše za prvi trailer.
Gotovo svaki treći Europljanin koristi generativni AI: Evo kako po Eurostatu stoje Hrvati
EUROSTAT VIJESTI

Gotovo svaki treći Europljanin koristi generativni AI: Evo kako po Eurostatu stoje Hrvati

Generativni AI više nije stvar “geekova”. Eurostatovi novi podaci za 2025. pokazuju da ga koristi 32,7% stanovnika EU-a, a Hrvatska je malo ispod tog prosjeka.