To je to što me zanima!

Popularan je s razlogom: Mali dizelaš u 208 troši 'kao upaljač'

Iako slabašan, HDi sa 68 KS se zbog male mase 208-ice pokazao kao sasvim solidna motorizacija, a pri tome oduševljava štedljivošću. U gradu je trošio 4,7 litara
Vidi originalni članak

Novi 208 je, bez sumnje, rođeni pobjednik. Kupci su ga od prve prihvatili odlično, a naklonjena mu je i stručna kritika. Dokaz tome je i nedavno osvojeni naslov HR auta godine u izboru stručnih novinara. Peugeot je pritom pobijedio vrlo jaku konkurenciju - novoga Golfa i Clija. Koliko je 208 dobar automobil, uvjerili smo se i testom najpovoljnije dizelske izvedbe - 1.4 HDi, sa srednjim paketom opreme Active.

Osnovna značajka 208-ice je kompaktnost. Automobil je manji od većine konkurenata, ali pritom u unutrašnjosti spada među prostranije.  Vrlo važna osobina ovog automobila je i mala masa, tako da testirana dizelska izvedba teži samo 1050 kilograma. Otprilike 100 kilograma manje od tipičnoga konkurenta. 

Zbog male mase je i slabašan HDi motor sa samo 68 KS dovoljan za sasvim solidne performanse. Kad nije previše opterećen, 208 se vrlo dobro ponaša i na dužim putovanjima, a u gradu zadovoljava njegova startnost i oduševljava izuzetno mala potrošnja. Još jedna pozitivna posljedica male mase je odlično ležanje u zavojima i uzorna upravljivost. Mali Peugeot je u tome među najboljim automobilima u klasi, a dojam kvari jedino neprecizna ručica peterobrzinskog mjenjača. 

A unutrašnjost 208 zahtijeva određeno navikavanje, prvenstveno zbog neobičnog smještaja instrumentne ploče iznad volana. Ostatak interijera je sasvim solidno ergonomski riješen, a oprema je na vrlo zadovoljavajućoj razini. Dašak luksuza unosi veliki zaslon osjetljiv na dodir, koji je dio dodatne opreme, a stoji 3600 kuna. Cijena testiranog 208 od 106.510 kuna je prihvatljiva, a zbog izuzetno male potrošnje on je isplativ čak i ako ne radite mnogo kilometara.

U opremi je sve što je potrebno

U osnovnu razinu opreme ulaze klima-uređaj, putno računalo, tempomat, a srednja, koja je samo 1200 kn skuplja, donosi još maglenke, središnji naslon za ruku, grijane retrovizore...

HDi je pravi majstor za štedljivost 

Ovaj 208 nema sustav start/stop, nema ni šest brzina, no ipak spada među najštedljivije aute koje smo vozili. U gradu smo trošili 4,7, na otvorenoj cesti 3,9, a kombinirano 4,3 l/100 km.

Peugeot 208 1.4 HDi Active 

TVORNIČKI PODACI:
masa: 1050 kg
dimenzije: 396x174x146cm
obujam:  1398 ccm
snaga: 50 kW/68 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  13,5 s
najveća brzina: 163 km/h
potrošnja:  3,8 l /100 km

CIJENA: 106.510 kn (testni model)   99.910 kn (bez doplata)

KONKURENCIJA: Renault Clio, Citroën C3, VW Polo, Opel Corsa

PLUS: mala potrošnja, dobre vozne osobine, upravljivost, kompaktne dimenzije, udoban ovjes, vrlo tih i uglađen motor, kvaliteta i obrada materijala u unutrašnjost 
MINUS: neprecizna ručica mjenjača, unutrašnjost zahtijeva navikavanje

Idi na 24sata

Komentari 114

  • Žope 30.01.2013.

    Tipični Hrvatski mentalitet koji veliča nijemačke automobile a sve ostale pljuju. Kakve veze koliko se vw prodao u Hrvatskoj? Velikog li argumenta što se vw dobro prodavao u nekoj Hrvatskoj koja jedva ima par milijuna stanovnika, zamisli... Peugeot 206 je oborio svjetski rekord u broju proizvedenih automobila. Vecinom su Hrvati kompleksasi koji ili kupe nijemca starog 20 godina tipa audi, bmw ili mercedes jer nemaju za novije ili kupe corsu koja zahrđa nakon godinu dana i istrune ili nekog golfa sdi koji je u svoje vrijeme kostao preko 100 000 kn a stoji u mjestu. 1.4 hdi ipak ima turbinu zbog koje nije trom. Ja sam ponosni vlasnik peugeot 206 1.4 hdi koji na satu ima 670 000 km., istina je da trosi 4.7 u gradu, mana je upravo taj zadnji most koji se nakon kvalitetne reparacije prestane kidat.

  • Ray Barone 06.01.2013.

    Izvana je ok, iznutra je blago razočaranje...ionako ti izbori ljepote nikad nisu bili nekakvo konkretno mjerilo, vrijeme će pokazati jesu li napravili pomak u kvaliteti i trajnosti jer su im neki prijašnji modeli bili katastrofa...šminka bez kvalitete...supruga i ja smo svojevremeno pali na ljepotu 206-tice i gadno se opekli...od tad ih obilazim u širokom luku...

  • Marlboro1950 06.01.2013.

    ma nema do golfa 3 1.9 TDI

Komentiraj...
Vidi sve komentare