Novi 208 je, bez sumnje, rođeni pobjednik. Kupci su ga od prve prihvatili odlično, a naklonjena mu je i stručna kritika. Dokaz tome je i nedavno osvojeni naslov HR auta godine u izboru stručnih novinara. Peugeot je pritom pobijedio vrlo jaku konkurenciju - novoga Golfa i Clija. Koliko je 208 dobar automobil, uvjerili smo se i testom najpovoljnije dizelske izvedbe - 1.4 HDi, sa srednjim paketom opreme Active.
Osnovna značajka 208-ice je kompaktnost. Automobil je manji od većine konkurenata, ali pritom u unutrašnjosti spada među prostranije. Vrlo važna osobina ovog automobila je i mala masa, tako da testirana dizelska izvedba teži samo 1050 kilograma. Otprilike 100 kilograma manje od tipičnoga konkurenta.
Zbog male mase je i slabašan HDi motor sa samo 68 KS dovoljan za sasvim solidne performanse. Kad nije previše opterećen, 208 se vrlo dobro ponaša i na dužim putovanjima, a u gradu zadovoljava njegova startnost i oduševljava izuzetno mala potrošnja. Još jedna pozitivna posljedica male mase je odlično ležanje u zavojima i uzorna upravljivost. Mali Peugeot je u tome među najboljim automobilima u klasi, a dojam kvari jedino neprecizna ručica peterobrzinskog mjenjača.
A unutrašnjost 208 zahtijeva određeno navikavanje, prvenstveno zbog neobičnog smještaja instrumentne ploče iznad volana. Ostatak interijera je sasvim solidno ergonomski riješen, a oprema je na vrlo zadovoljavajućoj razini. Dašak luksuza unosi veliki zaslon osjetljiv na dodir, koji je dio dodatne opreme, a stoji 3600 kuna. Cijena testiranog 208 od 106.510 kuna je prihvatljiva, a zbog izuzetno male potrošnje on je isplativ čak i ako ne radite mnogo kilometara.
U opremi je sve što je potrebno
U osnovnu razinu opreme ulaze klima-uređaj, putno računalo, tempomat, a srednja, koja je samo 1200 kn skuplja, donosi još maglenke, središnji naslon za ruku, grijane retrovizore...
HDi je pravi majstor za štedljivost
Ovaj 208 nema sustav start/stop, nema ni šest brzina, no ipak spada među najštedljivije aute koje smo vozili. U gradu smo trošili 4,7, na otvorenoj cesti 3,9, a kombinirano 4,3 l/100 km.
Peugeot 208 1.4 HDi Active
TVORNIČKI PODACI:
masa: 1050 kg
dimenzije: 396x174x146cm
obujam: 1398 ccm
snaga: 50 kW/68 KS
ubrzanje (0-100km/h): 13,5 s
najveća brzina: 163 km/h
potrošnja: 3,8 l /100 km
CIJENA: 106.510 kn (testni model) 99.910 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Renault Clio, Citroën C3, VW Polo, Opel Corsa
PLUS: mala potrošnja, dobre vozne osobine, upravljivost, kompaktne dimenzije, udoban ovjes, vrlo tih i uglađen motor, kvaliteta i obrada materijala u unutrašnjost
MINUS: neprecizna ručica mjenjača, unutrašnjost zahtijeva navikavanje