To je to što me zanima!

Povratak zavodnice: Lancia Ypsilon osvaja na prvi pogled

S niti 385 cm još je mala, ali udobnija i štedljivija te i dalje odlučna da osvoji na prvi pogled, posebno vozačice. Dolazi s 5 vrata, po cijeni u skladu s premium nastupom
Vidi originalni članak

Treća generacija Lancije Ypsilon ujedno je prva u kojoj mala Talijanka dolazi s pet vrata. Unatoč tome, ostala je kraća od 385 cm, čime spada među najmanja vozila u klasi. No u unutrašnjosti ona ne priznaje taj deficit - ovdje će se korpulentniji putnici prije požaliti na nedostatak mjesta u ramenima. Ugođaj, opremljenost, i stil u skladu su s Lancijinom reputacijom: jednako dobro kao izvana ona izgleda i unutra. Dojam kvalitete izrade, znatno je bolji nego dosad. Masivna vrata, izostanak uvijanja karoserije čak i prilikom poskakivanja preko neravnina (čemu je Ypsilon, s malim osovinskim razmakom i relativno tvrdo ugođenim ovjesom, itekako sklon), kao i sjajna zvučna izolacija, malu Lanciju po tom pitanju čine vrlo uvjerljivom. 

Drugi red vrata čini ju praktičnijom nego ranije, no skrivanje kvake u sam vrh okvira plaćeno je gubitkom praktičnosti. Svatko tko je s punim rukama pokušao posegnuti za takvom kvakom, zna u čemu je problem. Stražnja je klupa solidno prostrana, no za to su Talijani morali žrtvovati prtljažnik, koji broji tek 215 litara. Za grad dosta, ali ne i za duže vožnje. 

No upravo na takvim putevima Ypsilon iznenađuje upotrebljivošću. Unatoč osnovnoj namjeni i reputaciji, ovako motoriziranom Lancijom pravi se gušt voziti i na duže staze. Otvorenom, ili autocestom, svejedno je. Pritom je i štedljiva. U gradskoj vožnji po hladnom vremenu trošili smo 5,2 l/100 km, na otvorenoj cesti samo 3,5 l.

Ako baš hoćete jurcati zavojima, možete i to, no računajte na bezosjećajni volan, kao i na nedostatak ESP-a. No prije svega skupite 89.990 kuna za osnovni model, ili 124.990, za dizelaša poput testnoga. Jer, Lancia nije jeftina, bez obzira koliko mala bila.

Sjajan sklop motora i mjenjača

Mali MultiJet s 95 KS, je vrlo uglađen i relativno tih, izuzev pri hladnom startu. Mjenjač ima pet stupnjeva, također je  vrlo dobar, prilično brze i dovoljno precizne ručice, s kojom se ni vozačice neće mučiti.

Butik visoke mode, ali bez ESP-a

Srednji paket Gold vrlo je bogat. Automatska klima, CD MP3, USB, mjestimična koža i piano lak, perle na tepisima, komplet zračnih jastuka i zavjesa... No, ESP-a nema - za 3000 kuna doplata je na svim paketima.

Lancia Ypsilon 1.3 MJT Gold

masa: 1050 kg
dimenzije: 384x168x152cm
obujam:  1248 ccm
snaga:  70 kW/95 KS
ubrzanje (0-100km/h):  11,4 s
najveća brzina: 183 km/h
potrošnja:  3,8 l /100 km
cijena: 133.244 kn (testni model) 128.744 kn (bez doplata)
konkurencija: Citroën DS3, Alfa Romeo MiTo, Mini Cooper  

PLUS: atraktivan izgled  izvana i iznutra, detalji, uvjerljiv i izuzetno štedljiv motor, vrlo dobar mjenjač, male vanjske dimenzije i krug okretanja
MINUS: visoka cijena, bezosjećajan upravljač, tvrd ovjes, ESP samo kao opcija, preglednost unatrag, premali prtljažnik

Idi na 24sata

Komentari 45

  • stuntman 25.05.2012.

    Odgovor morenocro i sandacro. Slažem se sa oba odgovora. U tome je i najveći problem što je Fiat kupio Chryslera i žrtvovao Lanciu tj preuzeo njegov dizajn i ubacio fiatovu mehaniku. Osim znaka tu od Lancie više nema ništa. A svi dobro znamo da su Lancie bile svojevremeno mehanički superiornije od konkurencije. Slažem se da je i u ovom malom Y-onu utkano nešto tradicije što je čini posebnom

  • stuntman 24.05.2012.

    Osim što je Lancia izgubila svoj identitet i karizmu ulaskom u FIAT grupu, mješanje sa Chryslerom definitivno će ih baciti na koljena. Ovaj minijaturni PT Cruiser dovoljan je prikaz na šta je to sve skupa spalo. Dobre stare Bete,Trevi, Theme,Delte...zlatne godine talijanskog automobilizma šta god netko mislio o njima

  • dancy122 24.05.2012.

    auto mi sam po sebi ne izgleda privlačno..a kad pogledam cijenu još manje mi je privlačan !

Komentiraj...
Vidi sve komentare