S niti 385 cm još je mala, ali udobnija i štedljivija te i dalje odlučna da osvoji na prvi pogled, posebno vozačice. Dolazi s 5 vrata, po cijeni u skladu s premium nastupom
Povratak zavodnice: Lancia Ypsilon osvaja na prvi pogled
Treća generacija Lancije Ypsilon ujedno je prva u kojoj mala Talijanka dolazi s pet vrata. Unatoč tome, ostala je kraća od 385 cm, čime spada među najmanja vozila u klasi. No u unutrašnjosti ona ne priznaje taj deficit - ovdje će se korpulentniji putnici prije požaliti na nedostatak mjesta u ramenima. Ugođaj, opremljenost, i stil u skladu su s Lancijinom reputacijom: jednako dobro kao izvana ona izgleda i unutra. Dojam kvalitete izrade, znatno je bolji nego dosad. Masivna vrata, izostanak uvijanja karoserije čak i prilikom poskakivanja preko neravnina (čemu je Ypsilon, s malim osovinskim razmakom i relativno tvrdo ugođenim ovjesom, itekako sklon), kao i sjajna zvučna izolacija, malu Lanciju po tom pitanju čine vrlo uvjerljivom.
Drugi red vrata čini ju praktičnijom nego ranije, no skrivanje kvake u sam vrh okvira plaćeno je gubitkom praktičnosti. Svatko tko je s punim rukama pokušao posegnuti za takvom kvakom, zna u čemu je problem. Stražnja je klupa solidno prostrana, no za to su Talijani morali žrtvovati prtljažnik, koji broji tek 215 litara. Za grad dosta, ali ne i za duže vožnje.
No upravo na takvim putevima Ypsilon iznenađuje upotrebljivošću. Unatoč osnovnoj namjeni i reputaciji, ovako motoriziranom Lancijom pravi se gušt voziti i na duže staze. Otvorenom, ili autocestom, svejedno je. Pritom je i štedljiva. U gradskoj vožnji po hladnom vremenu trošili smo 5,2 l/100 km, na otvorenoj cesti samo 3,5 l.
Ako baš hoćete jurcati zavojima, možete i to, no računajte na bezosjećajni volan, kao i na nedostatak ESP-a. No prije svega skupite 89.990 kuna za osnovni model, ili 124.990, za dizelaša poput testnoga. Jer, Lancia nije jeftina, bez obzira koliko mala bila.
Sjajan sklop motora i mjenjača
Mali MultiJet s 95 KS, je vrlo uglađen i relativno tih, izuzev pri hladnom startu. Mjenjač ima pet stupnjeva, također je vrlo dobar, prilično brze i dovoljno precizne ručice, s kojom se ni vozačice neće mučiti.
Butik visoke mode, ali bez ESP-a
Srednji paket Gold vrlo je bogat. Automatska klima, CD MP3, USB, mjestimična koža i piano lak, perle na tepisima, komplet zračnih jastuka i zavjesa... No, ESP-a nema - za 3000 kuna doplata je na svim paketima.
Lancia Ypsilon 1.3 MJT Gold
masa: 1050 kg
dimenzije: 384x168x152cm
obujam: 1248 ccm
snaga: 70 kW/95 KS
ubrzanje (0-100km/h): 11,4 s
najveća brzina: 183 km/h
potrošnja: 3,8 l /100 km
cijena: 133.244 kn (testni model) 128.744 kn (bez doplata)
konkurencija: Citroën DS3, Alfa Romeo MiTo, Mini Cooper
PLUS: atraktivan izgled izvana i iznutra, detalji, uvjerljiv i izuzetno štedljiv motor, vrlo dobar mjenjač, male vanjske dimenzije i krug okretanja
MINUS: visoka cijena, bezosjećajan upravljač, tvrd ovjes, ESP samo kao opcija, preglednost unatrag, premali prtljažnik