To je to što me zanima!

Snalaze se: 'Škole za život' još čekaju udžbenike i kompjutore

U Ministarstvu obrazovanja ističu kako dolazak udžbenika u škole ovisi o nakladnicima, a ravnatelji škola u programu 'Škola za život' kažu kako žurbe nema
Vidi originalni članak

Prvi tjedan škole započeo je dosta dobro. Dobili smo većinu knjiga, a ostatak bi trebao ubrzo stići. Tablete bismo trebali dobiti do 15. rujna, a ostatak opreme u listopadu, rekao nam je Tonči Kuman, ravnatelj OŠ Benkovac iz Zadarske županije.

Ta škola je jedna od uključenih u program eksperimentalne reforme “Škola za život”. Kuman ističe kako unatoč nedostatku opreme nema problema:

- Pripremili smo roditelje, učenike i nastavnike da će se sve odvijati malo sporije. Dobili smo i e-Dnevnik pa se na to još navikavamo.
Iako je počeo već drugi tjedan nastave, ravnatelji kažu kako su zadovoljni, posebno s podrškom iz Ministarstva.

- Udžbenici su počeli stizati još prije početka nastave, ali nedostaju nam još iz njemačkog jezika i vjeronauka te radni pribor za tehničku kulturu - kaže nam Gordana Čosić, ravnateljica OŠ “Dragutina Domjanića” iz Zeline, jedne od 72 uključene u eksperimentalni program.

Tablete također još nisu dobili, no ističe kako za to nitko nije kriv, nego je škola ponavljala nabavu iz tehničkih razloga.

- Ovo je tek početak, stigne se sve. Nama tehnologija ni nije fokus, težište stavljamo na ishode učenja - kaže ravnateljica. Iznimno je zadovoljna, naglašava, komunikacijom s ministarstvom.

- Imamo podršku ministarstva, svakodnevno komuniciramo s njima i oni nas zovu da provjere kako nam ide - kaže.

Maro Alavanja, posebni savjetnik ministrice Blaženke Divjak, kaže kako su udžbenici u fazi dolaska i da su gotovo svi stigli u sve eksperimentalne škole.

- Dolazak udžbenika u škole ovisi o nakladnicima s kojima su škole ugovorile nabavku. Neke škole, primjerice u Primoštenu, Osijeku i Križu, dobile su udžbenike još prije mjesec dana. Onima kojima su udžbenici kasnili zbog sukoba s nakladnicima dobili su zamjenske digitalne materijale, tako da nema problema - kaže.

- Svaki projekt koji ulazi u školu, a takvih je u posljednjih 20 godina bilo jako puno, polučit će neki određeni rezultat i zbog njega će sigurno te škole biti bolje i kvalitetnije, i to je ono što treba pozdraviti - kaže Eli Pjaca Plavšić iz GOOD inicijative, no dodaje kako “Škola za život” nije isto što i Cjelovita kurikularna reforma započeta 2016.

- Ako se planira frontalno uvođenje projekta u sve škole u Hrvatskoj od sljedeće školske godine, u ovoj godini je potreban puno širi stručni i politički konsenzus te stvarna izgradnja temelja na kojima reforma počiva. Ovako će ostati samo još jedan reformski pokušaj, još jedan razvojni projekt koji je propao kao i mnogi slični projekti u zadnjih 25 godina - kaže Pjaca Plavšić.

Idi na 24sata

Komentari 4

  • AntePiljuh 11.09.2018.

    No, čemu sve to? Čemu sva ta buka, prosvijedi, analize, medijska prepucavanja, ...? Koja je svrha, cilj ovakvoga školstva? Zašto političari uporno troše svoje "dragocijeno vrijeme, neupitno sveznanje i vrhunske kompetencije" na potpuno neprofitabilni, tromi i zastarjeli sustav školstva (?) kad postoje kud i kamo bolji, brži i isplativiji načini samobogaćenja na račun države i građana (INA, Elektra, Uljanik, 3. maj, Agrokor, telekomunikacije, državna zemljišta, ceste, hoteljerstvo, ...)??? Odgovor je vrlo jednostavan. Zato što je školstvo apsolutno najbitnija djelatnost u svakoj državi!!! Školstvo izravno oblikuje budućnost države! Zato je uništenje dobrog školstva neke države primarni zadatak aktualne globalističke ideologije, tzv. demokrature, jer je to preduvjet za svaku moguću daljnju manipulaciju, pljačku, ideologizaciju, destabilizaciju, ... Dobro obrazovani građanin zna misliti svojom glavom i ima svoj stav, svoj pogled na svijet i svoju kulturu te ne guta nerazumno i automatski sve što mu se prodaje, podvaljuje ili nameće, već kritički promišlja i luči dobro od lošega, pametno od glupoga, potrebno od nepotrebnoga, isplativo od neisplativoga, ... i sam je sposoban oblikovati i organizirati vlastiti život prema osobnim idejama i uvjerenjima!!!

  • AntePiljuh 11.09.2018.

    Upravo zato je nužno srozati školstvo na što niže grane i "obrazovati" naraštaje budućih polupismenih poslušnika, konzumenata, mediokriteta, malograđana, poluinteligenata, ... i u konačnici zaglupiti buduće naraštaje; pretvoriti u masu podobnu za manipulaciju i eksplataciju!!! Zato nam treba "škola za život" (kakav život?) i "škola bez ideologije" (koje?)!!! No, i na reformi se da i štogod zaraditi. Primjerice - tableti - netko će tu povući lijepe novce! Koliko su stvarno potrepni i praktični? Francuzi, Amerikanci i ... - sve više zemalja donosi zakone o zabrani mobitela (i sličnih uređaja) u školama jer dokazano loše utječu i na psihički i na fizički i na kognitivni i na kreativni razvoj djeteta, a mi (?)! MZOŠ je odredilo cijenu od 1000,00 Kn + PDV. Za tu se cijenu mogu dobiti samo loši i zastarjeli tableti! Dalje, ako dijete cijeli školski dan koristi tablet, a po "reformi bi trebalo", koliko će mu, tijekom radnoga školskoga dana trajati baterija (?), kako će je puniti (?), ima li svaka školska klupa u toj "školi za život" po dvije utičnice za struju???? Odgovor znate. Dragi "progresivni građani", aktivisti, aktivističke udruge, LGBTiŽFRMNJ, progresivni roditelji i progresivni nastavnici - izmanipulirani ste (!!!), a s vama i uz vašu svesrdnu pomoć i većina ostalih!

  • srecko64 10.09.2018.

    Njima je uvjek lazno po planu a djeca nemaju nista.

Komentiraj...
Vidi sve komentare