To je to što me zanima!

Test Hyundaija i30: Ozbiljna prijetnja europskim rivalima

Novi i30 ulazi u nikad težu borbu za osvajanje kupaca u klasi u kojoj vlada najveća konkurecija, ali ima jaka oružja - dobru cijenu, atraktivan dizajn i 5-godišnje jamstvo
Vidi originalni članak

Novi i30 zasigurno je jedan od tržišno najznačajnijih modela korejskog proizvođača. Od ovog se modela očekuje da nadmaši prethodnika, a glavni aduti za ostvarenje toga cilja su atraktivan dizajn, moderna tehnologija, temeljito prerađen ovjes te dakako, u odnosu na konkurenciju i dalje povoljnija cijena. Najveći napredak postignut je u voznim karakteristikama. Ovjes je nešto tvrđi, što u kombinaciji s izravnim i komunikativnim no ponekad ipak ponešto prelaganim upravljačem omogućuje znatno bolje držanje ceste. To se posebice primijeti prilikom bržih prolazaka kroz nekoliko vezanih zavoja pri čemu je naginjanje karoserije minimalno.

Smetaju ga tek oštre poprečne neravnine preko kojih glasno prelazi,  no dobro profilirana i površinom izdašna sjedala kompenziraju taj manjak. Pohvalu zaslužuje i lakoća manevriranja u gradu koju donekle narušava loša preglednost straga. 

Prostranost, praktičnost kao i općenit raspored unutar kabine su vrlo dobri uz primjetan napredak u kvaliteti materijala i završne obrade kao i atraktivniji dizajn. Prostora je dovoljno za udoban smještaj četvero odraslih putnika s pratećom prtljagom čak i na duljim relacijama. Pozitivan ukupni dojam dodatno naglašava dobro odmjerena cijena - za ovakav i30 107.260 kuna. 

Tih i štedljiv 1.4 litreni motor

Možda baš zbog boljeg ležanja na cesti, ponekad do izražaja dolazi nedostatak snage - 1.4 litreni benzinski motor sa 100 KS ne dopušta iskorištavanje punog potencijala automobila. Skroman okretni moment svoju lošu stranu najviše pokazuje prilikom pretjecanja kada je motor nužno tjerati u visoke okretaje što se negativno odražava na potrošnju. Unatoč tome, performanse automobila dostatne su za umjerenu vožnju, a za više dinamičnosti trebalo bi posegnuti za snažnijim motorom. Pozitivna strana ovog motora je potrošnja, koja u prosjeku iznosi 7,5 l/100 km. Na otvorenoj cesti trošili smo i manje od 6, no valja napomenuti da uz težu nogu na gasu, potrošnja može narasti i iznad 10 l/100 km.

Kvalitetni materijali u interijeru

Interijer je izrađen od, na dodir, vrlo ugodnih materijala. Sve je mekano i kvalitetno pa je i komfor vožnje uvijek na visokoj razini. Tome doprinosi i vrlo dobra izolacija od buke, kao i mekan ovjes. Pretinaca ima dovoljno. 

Hyundai i30 1.4 DOHC iLike

masa: 1260 kg
dimenzije: 430x178x147cm
obujam:  1396 ccm
snaga:  73 kW/100 KS  
ubrzanje (0-100km/h): 13,2 s
najveća brzina: 182 km/h
potrošnja:  6,0 l /100 km

cijena: 107.259 kn (testni model)   107.259 kn (bez doplata)
konkurencija: Kia Cee’d, Ford Focus, VW Golf, Renault Megane

PLUS: dizajn, dobre vozne karakteristike, potrošnja goriva, izgled unutrašnjosti, prostranost, ergonomija, vozačka pozicija, cijena
MINUS: skromne performanse, loša preglednost straga, izostanak stražnjih parkirnih senzora i električnih pokretača stražnjih stakala

Idi na 24sata

Komentari 29

  • IlijaLjubic 03.10.2012.

    ljudii auto je odvratan,zna see da je njemac najjacii,tako daa kakva prijetnja

  • darijola 12.08.2012.

    vozim i30 2008god. ima112000 i nemam zamjerki osim na neke plasticne dijelove koji nisu bas kvalitetni,ali nikad problema sa autom,toci i vozi. na plastiku ne daju garanciju sto me je razocaralo jer mi je nakon par otvaranja gepeka otisao drzac zadnje police koji sam morao kupiti o svoj trosak.

  • zole72 08.08.2012.

    Ljudi pričate gluposti i nemate pojma o autima ili bolje reći živite u prošlosti taj auto je super u svemu

Komentiraj...
Vidi sve komentare