To je to što me zanima!

Testirali smo novi ID.3, auto s kojim počinje novo poglavlje u povijesti Volkswagena

ID.3 dosta mijenja koncept klasičnog automobila. Ovo nije samo električni auto, već je i konceptom drugačiji i jednostavniji. Vožnja je maksimalno automatizirana, čak nije potrebno ni upaliti auto
Vidi originalni članak

Volkswagen već dugo najavljuje ID.3 i tvrdi da je ovo nakon Bube i Golfa njihov najvažniji novi auto. Zato smo nestrpljivo očekivali trenutak kad ćemo ga prvi put provozati i testirati, a taj trenutak je sada stigao.

I da, ID.3 je zaista drugačiji, ne samo od drugih Volkswagena nego i od predodžbe koju većina nas ima o automobilu. On je jednostavniji, automatiziraniji jednostavno malo drugačija filozofija automobila. Je li on zaista začetnik novog poglavlja pokazat će budućnost, no već sada je jasno da ID.3 velik korak za VW. 

Da je riječ o nečem drugačijem jasno je čim ga pogledate, a kad uđete u ID.3 to se samo dodatno potvrđuje. Osim znaka, ovdje nema ni traga klasičnog VW-a. Instrumenti su mali digitalni i svedeni samo na najpotrebnije, brzinomjer i još par informacija. "Ručica mjenjača” je smještena uz instrumente, u sredini je veliki dodirni zaslon i nekoliko “touch” tipki koji je zapravo upravljačko srce većinom funkcija. Još jedna posebnost ID.3 je da između sjedala, osim pretinaca, nema baš ništa.

 A dodatno iznenađenje je to što se auto sam pali kad uđete u njega. Dovoljno je samo imati ključ u džepu, ubaciti u brzinu i krenuti. Isto tako kad završite s vožnjom. Otvorite vrata i auto će sam povući ručnu kočnicu, a kad izađete iz njega potpuno će se ugasiti. To je samo jedan od primjera koliko je ID.3 drugačiji i jednostavan. 

I u vožnji pokazuje posebnost. Na mjenjaču je samo položaj B za regenerativno kočenje, nema ručica ili drugih opcija za manualno reguliranje stupnja regeneracije kao kod mnogih drugih električnih auta. Zato to ID.3 radi automatski. Ako u gradskom prometu auto ispred vas usporava i ID.3 će to automatski raditi. Približavate li se zavoju ili ste na nizbrdici također će automatski kočiti. I sve to funkcionira vrhunski ako vozite defenzivno i smireno. Ako ste agresivniji malo će vas smetati, no bez brige, sustav je moguće isključiti i pouzdati se u samo "staru dobru" kočnicu. 

A automatizacija je još izraženija kad vozite pod tempomatom. Tada će auto automatski usporavati i ubrzavati ovisno na ograničenja brzine ili usporavati pred kružnim tokovima. Naravno i ovdje je opcije automatskog prilagođavanja brzine znakovima i cesti moguće isključiti. 

U vožnji je ID.3 vrlo udoban i vrlo brz. Pri malim brzinama generira umjetan zvuk, a pri većim tog zvuka nema. Zvučna izolacija je vrhunska, i auto gotovo nečujno, a moćno juri prema maksimalnih 160  km/h kad god stisnete gas. U ekološkom načinu rada bit će nešto umjereniji, no u sportskom zakucat će vas u sjedalo pri svakom  jačem pritisku gasa bez obzira vozili vi tada 20 ili 120 km/h. 

Doseg baterije kapaciteta 58 kWh na testu je iznosio 330 km uz agresivnu kombiniranu vožnju i 415 km uz umjerenu kombiniranu vožnju. Sve to uz malo hladnije vrijeme koje smanjuje doseg električnih auta pa je vjerojatno moguće i više. Maksimalna snaga punjenja je 100 kW, pa će se baterija na brzom DC punjaču do 80 posto napuniti za manje od pola sata. Na AC priključku maksimalna snaga punjenja je 11 kW. 

Ovjes, upravljač, pogon, sve to ej na vrhunskoj razini, ID.3 je zaista jedan od najboljih kompaktnih automobila današnjice. Minusi? Malo previše tvrde plastike za naš ukus i za cijenu ovog auta. Tu je i infotainment koji ne radi baš uvijek glatko no to je, vjerujemo, dječja bolest koja će se uskoro ispraviti. Cijena? Visoka, no svi su električni auti skupi, pogotovo ovakvi napredni. Tako je ID.3 svojom cijenom na razini podjednako opremljenog i motoriziranog Nissana Leafa, dakle u skladu s konkurencijom

Tvornički podaci VW ID.3 1st Edition plus
masa: 1694 kg
dimenzije: 426 x 181 x 157 cm
snaga: 150 kW/204 KS
baterija: 58 kWh 
0-100 km/h: 7,3 s
najveća brzina: 160 km/h
doseg kombinirano: 424 km
potrošnja: 15,5 kWh/km
prtljažnik: 385 -1267 litara
cijena: 344.939 kn (testni model), 276.500 kn (osnovni model)

Testirani auto u opremi ima 19” alunaplatke, LED matrix svjetla, grijana sjedala i volan, 10” dodirni zaslon,navigaciju, kameru za vožnju unatrag, ambijentalno osvjetljenje...

Idi na 24sata

Komentari 23

  • AteistMasterMind 03.11.2020.

    I dalje je Tesla nedostizan i 10g ispred svih....

  • Major Gašpar 03.11.2020.

    Auto motor und sport je doslovno sahranio novi ID 3 riječima "kad nedostaci zasjene kvalitetu " tj. ne zna se jel automobil ima više nedostataka ili manje kvalitete !!!

  • global 02.11.2020.

    prvo poglavlje VW je buba, drugo golf, a treće 2.0 TDI... još jako dugo neće biti novih poglavlja

Komentiraj...
Vidi sve komentare