To je to što me zanima!

Testirali smo novu Daciu Sandero Stepway: Cijena za pet, vrijednost za novac još bolja

Oduševljava što sve u Daciji dobijete za uloženi novac. Podjednako dobar dojam ostavlja sam auto, ovo definitivno nije roba druge klase. Po mnogočemu Sandero nadmašuje brojne konkurente
Vidi originalni članak

Dacia Sandero je prije dvije generacije na tržište stigao kao udobna i jeftina alternativa autima gradske klase. Nova, treća generacija više nije ni približno tako jeftina, no još uvijek je najjeftiniji auto u klasi. A osim udobnosti ima još mnogo aduta kojima može konkurirati konkurenciji. Ukratko Sandero je postao mnogo, mnogo bolji auto nego što je to bio u prethodnim generacijama. 

Posebno interesantan kupcima je Stepway za kojeg se doslovno čeka u redu. Nedavno nam je jedan čovjek iz tvrtke koja je glavni zastupnik za Daciu rekao: 'Da danas iz tvornice dobijemo 500 komada odmah bismo ih prodali'. Toliki interes ne čudi jer Sandero Stepway je zaista dobar auto koji i dobro izgleda. 

U novoj generaciji Stepway je postao pravi SUV crossover. Dodatno je udaljen od podloge u odnosu na klasični Sandero tako da nije sve samo u šminki. No i šminke ima dosta, tako da je konačan rezultat zaista dopadljiv, atraktivan mali SUV koji ničim ne zaostaje za osjetno skupljom konkurencijom. Čak i detalji koji su realno jeftini ovdje izgledaju dobro. Naplatci koje vidite na ovom autu nisu aluminijski. To su posebni čelični naplatci s poklopcima, no razliku je i izbliza teško primijetiti. 

I u unutrašnjosti Sandero Stepway izgleda vrlo dobro. Mnogo bogatije nego su izgledale dosadašnje verzije. Ima tu i vrlo simpatičnih ukrasa, primjerice u otvorima za ventilaciju i na vratima. I materijali djeluju za dvije klase bolje nego do sada. Prednja konzola je primjerice čitavom širinom presvučena tkaninom što djeluje pomalo luksuzno. I komande klima uređaja, instrumenti, ručica mjenjača, sve djeluje neočekivano kvalitetno i prestižno. Ogroman korak naprijed za Daciu. 

Motor u testnom autu je osnovni trocilindrični benzinac sa 92 KS. Miran i uglađen motor ne pruža neke senzacionalne performanse no ovaj Sandero nije ni spor. Štoviše ubrzanja su bolja od očekivanih. Potrošnja na testu je iznosila 7,2 l/100 kilometara u gradskoj vožnji, a na otvorenoj cesti auto će, ovisno o stilu vožnje, trošiti do dvije litre manje. 

Sve vezano uz vožnju na novom Sanderu Stepwayu je osjetno poboljšano. Mjenjač je precizniji i ugodniji za korištenje, upravljač izravniji... Ovjes je zaista samo za pohvale. Vrhunska udobnost, ono što smo navikli kod dosadašnjih Sandera, karakteristika je i novog modela.

Ovjes je, usudili bismo se reći, bez konkurencije najudobniji u klasi, a posebno se dobro snalazi na našim razrovanim prometnicama. Ono što ga čini boljim nego do sada je ponašanje Sandera u živahnijoj vožnji. I dok je tu dosadašnji Sandero bio među najmanje uvjerljivim autima na tržištu (možda i najlošiji) novi je osjetno poboljšan. Lako nam se sjetiti barem pet, šest drugih aktualnih gradskih auta koji su pri agresivnijoj jurnjavi kroz zavoje lošiji od Sandera. 

Poboljšane su i neke druge karakteristike vezane uz komfor. Buka je osjetno smanjena, a u unutrašnjosti ima osjetno više mjesta, posebno u širinu. Realno, što se tiče kabine, Sandero je najprostraniji gradski model iz B segmenta, a i u prtljažnik stane respektabilnih 328 litara.  

A i oprema je na visokoj razini. Naš testni auto imao je sve što će se zahtjevniji kupac poželjeti u autu ove klase. I prednje i stražnje parkirne senzore i kameru i navigaciju i automatsku klimu i hands free automatsko zaključavanje i otključavanje auta i veliki dodirni zaslon... čak je i zvuk audio sustava među boljima u gradskoj klasi. Sandero Stepway je zaista kompletan paket koji bi kod konkurencije 'masno' platili. Sigurno nekoliko desetaka tisuća kuna više od 122.590 kuna koliko košta testni Sandero opremljen s gotovo svime što je moguće ugraditi u ovaj model.  

Sandero Stepway je odlična vrijednost za uloženi novac i vrlo, vrlo dobar automobil koji je napravio ogroman korak naprijed u pogledu kvalitete materijala i voznih sposobnosti. Naravno i u pogledu izgleda. I vrlo izgledan kandidat za najbolje prodavani automobil u idućim godinama kada su u pitanju privatni kupci u Hrvatskoj i mnogim drugim državama Europe. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1077 kg
dimenzije: 410 x 185 x 159 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 67 kW/92 KS  
0-100 km/h: 12,0 s
najveća brzina: 172 km/h
potrošnja: 5,6 l/100 km
cijena: 122.590 kn (testni model), 96.900 kn (osnovni Sandero Stepway)

 
Važnija oprema Dacia Sandero Stepway Comfort 1.0 TCe 90

Automatski klima uređaj, prednji i stražnji senzori za parkiranje, kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 8", navigacija, hands free kartica, paljenje i gašenje na tipku, tempomat...

Idi na 24sata

Komentari 90

  • 06.08.2021.

    ..a možda Vitara...ipak je Suzuki...

  • Gazz 05.08.2021.

    gdje dacia moze valjat , jeftina izrada, suplje plastike, losi djelovi, oprema kao iz 2001

  • max2017 01.08.2021.

    kad dobije motor bit će hit.....ovakav-vrit...

Komentiraj...
Vidi sve komentare