To je to što me zanima!

U Europi zbog korone proizveli čak dva milijuna auta manje

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Iako se tvornice auta sada polako otvaraju jasno je da će njihovo zatvaranje imati strašne posljedice za gospodarstvo ali i za državne proračune u čitavoj Europskoj uniji
Vidi originalni članak

Nakon što je prošlog tjedna krenulo lagano otvaranje nekih tvornica automobila u Europi, Volkswagen je ovih dana pokrenuo proizvodnju i u najvećoj europskoj tvornici automobila u njemačkom Wolfsburgu. To je jasan znak da se stvari ponovo pokreću, a do sredine svibnja u funkciji bi trebale biti gotovo sve europske tvornice auta. No njihovim zatvaranjem na duže od mjesec dana napravljena je velika šteta automobilskoj industriji.

ACEA, europska udruga proizvođača automobila izračunala je da je zbog korona krize i zatvaranja tvornica do sada u državama Europske unije i Velikoj Britaniji nije proizvedeno 2.195.430 automobila i drugih motornih vozila koji bi inače sišli s pokretnih traka u normalnim uvjetima. Najviše je, očekivano, nastradala Njemačka gdje nije proizvedeno 602.973 vozila, a posebno teško je pogođena i španjolska s 410.796 manje proizvedenih vozila. U Francuskoj je taj broj 255.674, u Velikoj Britaniji 188.894, u Češkoj 143.981, a u Italiji 122.442. Kompletnu listu broja vozila koji nisu proizvedeni po državama potražite na dnu ovog članka. 

Uzmemo li u obzir da je prosječna cijena automobila prodanog u Europskoj uniji prošle godine bila oko 30.000 eura, ti auti bili bi vrijedni ugrubo 66 milijardi eura što je ogroman gubitak za proizvođače. No gubitnici su i državni proračuni. Države članice EU i Velika Britanija su time izgubile oko 15 milijardi eura samo na PDV-u i gotovo pet milijardi na ostalim porezima i trošarinama koji se plaćaju na automobile. No to je samo dio financijske štete koje su pretrpjeli proračuni država. Njoj treba dodati i prihode koji nisu ostvareni od poreza na servise i održavanje, registracije i osiguranja te pogotovo na gorivo koje bi trošili automobili koji nisu proizvedeni. Od automobila proračuni država EU i Velike Britanije prošle su godine imali ukupan prihod u iznosu 440 milijardi Eura, a ove je već izgubljeno najmanje 50 milijardi. I na tome se neće stati jer unatoč pokretanju proizvodnje potražnja je mala i trajat će najmanje godinu dana da se tržište približi prošlogodišnjim brojkama. Gubici za industriju i državne proračune na kraju će se brojati u stotinama milijardi eura. 

Pošteđena nije ni Hrvatska. Iako se kod nas ne proizvode automobili nekoliko tvornica su ozbiljni i veliki dobavljači dijelova za automobile, a zaustavljanjem proizvodnje u tvornicama automobila gotovo automatski je zaustavljena i njihova proizvodnja jer nije bilo potrebe za dijelovima. Hrvatske tvornice dijelova za automobile prema podacima ACEA-e bile su zatvorene u prosijeku 29 dana. Tako je i najveći hrvatski proizvođač automobilskih dijelova AD Plastik tek ovih dana ponovo pokrenuo svoju proizvodnju. Ovaj proizvođač plastičnih dijelova za automobile ima tvornice u Solinu, Zagrebu, Mađarskoj, Rusiji, Srbiji i Rumunjskoj. 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Broj vozila koji do 28. travnja nije proizveden zbog korona krize:

Njemačka    602.973
Španjolska    410.796
Francuska    255.674
Velika Britanija    188.894
Češka    143.981
Italija    122.442
Slovačka    108.777
Rumunjska    68.673
Poljska    52.894
Mađarska    51.552
Portugal    39.822
Belgija    32.623
Nizozemska    30.819
Austrija    26.480
Švedska    23.304
Slovenija    19.399
Finska    16.327
Ukupno EU i VB    2.195.430
Idi na 24sata

Komentari 8

  • volimpršut 05.05.2020.

    Bilo je i prije korone veliki pad u proizvodnji pogotovo u njemačkoj,njemačka nije nikad manje auta proizvela kao u zadnje dvije godine u matičnoj zemlji.

  • jamadolac 01.05.2020.

    Mi u Škodi smo počeli u utorak( octavia,karoq) i za sad samo jedna smjena.

  • 01.05.2020.

    Očito nisu samo naši političari tupavi. To je izgleda globalna karakteristika. Čast iznimkama.

Komentiraj...
Vidi sve komentare