To je to što me zanima!

Uzbuna zbog nestašice čipova: Volkswagen upozorio da Europa mora jačati svoju proizvodnju

Njemačka je u srijedu priopćila da europske zemlje planiraju podržati lokalnu proizvodnju hardvera, uključujući procesore i poluvodiče, uz ciljanu pomoć koja bi mogla rezultirati ulaganjima do 50 milijardi eura
Vidi originalni članak

Europa mora osigurati novac kako bi potaknula vlastitu industriju čipova, poručuje njemački automobilski div Volkswagen, ukazujući na globalnu nestašicu poluvodiča koja je naglasila ovisnost Europe o stranim kompanijama.

- Mi (u Volkswagenu) nećemo proizvoditi čipove, ali naravno da bismo željeli imati jake proizvođače čipova koji bi se u najmanju ruku mogli mjeriti s azijskima i američkima - rekao član uprave Volkswagena Markus Duesmann.

- Tehnologija je na kraju presudna za uspjeh grupe - naglasio je Duesmann, dodajući da bi Europa trebala imati vodeću ulogu u uvođenju tehnologija budućnosti, poput softvera i čipova. 

To bi se moglo postići, između ostalog, financiranjem programa poput europskog plana potpore domaćoj proizvodnji baterijskih ćelija koju EU financira pod egidom "zajedničkog europskog interesa" (IPCEI).

Njemačka je u srijedu priopćila da europske zemlje planiraju kroz IPCEI podržati lokalnu proizvodnju hardvera, uključujući procesore i poluvodiče, uz ciljanu pomoć koja bi mogla rezultirati ulaganjima u visini do 50 milijardi eura.

Točan iznos ulaganja i financijeri nisu poznati. Europska komisija objavila je da će program financirati 12 zemalja EU-a, uključujući Hrvatsku, a novac bi, među ostalima, trebali dobiti i Rimac Automobili.

Proizvođače automobila širom svijeta zatekla je nestašica ključnih poluvodiča nakon naglog oporavka automobilskog tržišta od koronakrize, naglasivši potrebu za smanjenjem ovisnosti o azijskim proizvođačima, napominje Reuters.

Volkswagen je u međuvremenu udvostručio proračun za razvoj softvera, ključnog za razvoj autonomne vožnje, rekao je Duesmann, dodavši da su oformili odjel Car.Software.Org s više od 5.000 zaposlenika.

Tvrtka istodobno posjeduje 40 posto udjela u startup-u Argo AI koji se bavi autonomnom vožnjom. Isti udio u Argo AI-ju ima i američki Ford.

Ta se dva modela međusobno ne isključuju, tvrdi čelnik VW-a.

„To su dva različita modela razvoja i mi ćemo ih tako dalje i (razvijati)", ističe.

Idi na 24sata

Komentari 10

  • domba18 08.02.2021.

    Hvala Bogu da se netko sjetio. Ali to je samo prazno slovo na papiru i dalje ce se sve vrtjeti oko Kine.

  • 06.02.2021.

    njemci pričaju o struji i čipovima a štancaju dizelaše više nego ikada, neznam tko uopće kupuje vw audi škodu benzince možda samo ove najmanje modele ostalo su 95% dizelaši dok toyota honda subaru i ostali nemaju niti jednog dizelaša u ponudi osim možda gospodarskih vozila - toyota.

  • 05.02.2021.

    Tko će pogoditi koji je ovaj prvi auto sa slike

Komentiraj...
Vidi sve komentare