To je to što me zanima!

Vizija Airbusa: Zrakoplovi će letjeti u formaciji poput ptica

Sredinom stoljeća zrakoplovi će u viziji Pametnije nebo polijetati uz pomoć lansirne rampe s kraćih pista. Sami će birati najbolje rute kako bi uštedjeli svaku litru goriva
Vidi originalni članak

Zrakoplovni div Airbus već neko vrijeme radi na planovima za budućnost zrakoplovstva i dok smo ranije mogli vidjeti kako zamišljaju prozirne avione, u posljednjoj viziji stvari su okrenuli prema uštedama u vremenu i ekologiji. 

U viziji "Pametnije nebo" pokazuju kako bi 2050. moglo izgledati putovanje zrakoplovom, a sve je okrenuto prema kraćim letovima i manjoj potrošnji goriva. Tako su zamislili da će zrakoplovi imati pomoć pri polijetanju. Avioni bi se s kraćih pista brže i puno strmije vinuli u nebo te bi brže došli do visine leta. 

Pametniji zrakoplovi u toj bi se viziji potom mogli sami organizirati i odabrati najbolju rutu, ovisno o vremenu. Na rutama s većim brojem aviona letjeli bi u formaciji kao ptice i ostvarili velike uštede. 

Kada bi trebali sletjeti zrakoplovi bi ranije usporili i sletjeli skoro kao jedrilice. Na pisti će zrakoplovi ranije gasiti motore, a zahvaljujući tehnologiji, došli bi na poziciju s koje bi ih preuzela vozila koja se kreću na obnovljive izvore energije. To će omogućiti brži protok prometa.

Nova biogoriva i alternativni izvori energije bit će nužni da se osiguraju dovoljne količine goriva i dodatno smanji zagađenje okoliša, a jednako tako i infrastruktura i zračne luke napajat će se vjetroelektranama ili solarnim panelima u sklopu zračnih luka. 

Navodeći kako će letovi tada biti u prosjeku 13 minuta kraći, to bi moglo uštedjeti i 9 milijuna tona goriva na godinu. 

Idi na 24sata

Komentari 10

  • FranjoIvanković 12.09.2012.

    Još kad bi samim time postali i jeftiniji letovi...

  • Vinzenzo 09.09.2012.

    Šteta što mnogih od nas više neće biti na tom svijetu dok će se tako počet letjeti. Volio bih to vidjeti. Teorija je drugo, praksa drugo. Što se polijetanja tiče i bržeg dosezanja letne visine, realno, koliko putnika će moći podnijeti toliko G opterećenje?! Starijim ljudima će to sigurno biti let smrti. Što se tiče leta u formaciji, sve je to super zbog smanjene potrošnje goriva, ali što će biti kada ulete u oluju i turbulencije? Padat će ko muhe jedan za drugim. Ili da se nešto desi pa jedan nekontrolirano skrene, i evo ti havarije. No, zašto se uopće opterećujemo?Ostavimo to za generaciju iza nas.

  • krčinec 07.09.2012.

    do 2050 če več netko izmislit neke jake i lagane baterije letjet če zrakoplovi na struju

Komentiraj...
Vidi sve komentare