To je to što me zanima!

Volkswagen ID. Buzz - jedini kombi za kojim se okreću glave

Originalna ideja i originalna dizajnerska rješenja učinila su od ID. Buzza unikatnu pojavu. Model o kojem razmišljaju i oni koji realno nemaju potrebu za ovako prostranim i praktičnim autom
Vidi originalni članak

Na hrvatsko tržište je stigao jedan od najzanimljivijih i najoriginalnijih automobilskih noviteta ove godine, Volkswagen ID. Buzz. Atraktivni lifestyle kombi je svojevrsni duhovni nasljednik kultnih VW kombija T1 i T2 i kao takav privlači ogromnu pozornost. Originalan retro dizajn ovaj automobil kombinira s modernom električnom tehnologijom. 

ID.Buzz se svojim dizajnom ističe u odnosu na od bilo koji drugi automobila na tržištu. Originalna ideja i originalna dizajnerska rješenja učinila su od njega unikatnu pojavu - jedini kombi na tržištu za kojim se okreću glave. I o kojem razmišljaju i oni koji realno nemaju potrebu za ovako prostranim i praktičnim autom. 

ID. Buzz dugačak je 471 cm, a  nudi se kao teretni ili putnički kombi sa pet sjedala. Kasnije dolazi i produžena verzija sa sedam sjedala. Na prezentaciji u okolici Zagreba vozili smo putničku varijantu koja zaista nudi obilje prostora. Stražnja klupa dovoljno je prostrana i za dvometraše, a prtljažnik, po svim standardima, ogroman. U njega stane čak 1121 litra. Otprilike dvostruko više nego u prtljažnik SUV-a sličnih dimenzija. Dodatan praktičan detalj je taj da se preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se potpuno ravna površina koja može lako poslužiti i kao krevet, što dodatno naglašava "lifestyle" karakter ovog auta. 

Dizajn unutrašnjosti vrlo je razigran i originalan. Mnogo je zanimljivijih i originalnih detalja, raznih tekstura i boja. Jedina zamjerka koju možemo uputiti unutrašnjosti je odabir materijala. Iako to tako vizualno ne izgleda, prevladava plastika koja je tvrda na dodir. 

Za pogon se koristi "arhitektura i komponente poznate iz ostalih ID. modela a to znači i stražnji pogon. Trenutno se nudi samo baterija kapaciteta 77 kWh te motor od 204 KS, a verzije sa slabijim i snažnijim pogonima te s manjim baterijama na tržište bi trebale stići do kraja godine. Tako je i model kojeg smo mi provozali imao 204 KS i najveću bateriju u ponudi koja mu u praksi daje oko 400 kilometara autonomije s jednim punjenjem uz umjeren stil vožnje. Po WLTP-u doseg iznosi 423 kilometara. 

ID. Buzz je težak oko 2400 kilometara pa se 204 KS u praksi ne doima kao mnogo konjskih snaga u ovom autu. Ubrzanje do 100 km/h traje 10,2 sekunde što nije sportska vrijednost, ali je svakako dovoljno za ovakav tip automobila. Međuubrzanja su dovoljno dobra da biste se u svakom trenutku odvažili za manevar preticanja i pritom imali potpuno povjerenje u ubrzanje auta. Maksimalna brzina je ograničena na 145 km/h što definitivno neće biti dovoljno za mnoge vozače, no ponavljamo, ovo je kombi. 

Da, ovo je kombi, ali se kroz zavoje vozi mnogo bolje nego tipičan kombi. Nisko težište i vrlo dobar ovjes u vožnji rezultiraju osjećajem koji je na razini modernog, jako sposobnog, SUV automobila kojem zavoji nisu mrski. Pohvale ID. Buzz zaslužuje i za ponašanje pri većim brzinama na autocesti gdje ulijeva mnogo povjerenja. Sve u svemu ponašanje u vožnji mnogo je sličnije klasičnom automobilu nego kombiju. 

Id. Buzz se u prvoj vožnji pokazao zaista zanimljivim modelom, drugačijim od drugih auta ali i kombija. Kombinacija odličnog dizajna i visoke razine praktičnosti s dobrim voznim osobinama čini ga vrhunskim "lifestyle" automobilom koji je vrhunski iskoristiv za obitelj i putovanja. Jedini problem za većinu hrvatskih kupaca je cijena, koja je, kao kod svakog električnog auta, priličnom visoka. Putnička verzija modela ID. Buzz košta 63.745 eura, a dolaskom slabijih motorizacija s manjim baterijama cijena će se ipak nešto spustiti. 

Idi na 24sata

Komentari 13

  • global 21.02.2023.

    čim saznaju za cijenu glave se okreću u suprotnom smjeru

  • Pešekan1 21.02.2023.

    Karneval je gotov....

  • boroMir2 21.02.2023.

    da, okrecu se glave, ali u stranu

Komentiraj...
Vidi sve komentare