Tweet2Quit naziv je eksperimenta koji je bio zamišljen kao intervencija i grupa podrške osobama koje su odlučile ostaviti se cigareta, a regrutirane su posredstvom Google Adwordsa.
Kroz 100 dana znanstvenici sa Stanforda i UCI-ja proučavali su dvije skupine od 20 ljudi i kako na njihovo odvikavanje utječe interakcija na društvenim mrežama, u ovom slučaju, Twitteru.
Uz dobiveni paket nikotinskih flastera sudionicima je svakodnevno automatski tvitana poruka potpore koja je ujedno ohrabrivala komunikaciju s ostalim članovima grupe, što se u 78 posto slučajeva barem jednom dogodilo. U prosjeku svaki je član grupe u promatranom periodu odaslao 72 tvita od čega se oko 22 posto odnosilo na temu automatizirane poruke.
Sudionici su se najčešće angažirali na Twitteru upravo u vrijeme automatiziranih poruka te najčešće dijelili osobne informacije (24%), emocionalnu podršku drugima (22%) te probleme apstinencijske krize (10%).
- Twitter je na neki način stvorio atmosferu tuluma, a to je posebno važno kod povremenih pušača koji za navikom posežu u društvu. Dodatno, grupe su iznjedrile svoje lidere koji su predvodili online razgovore i odigrali ključnu ulogu u održavanju angažiranosti ostalih- komentirala je Cornelia Pechmann iz UCI-ja.
Konačan rezultat je bio ohrabrujuć, iz prve skupine 42 posto sudionika prestalo je pušiti, a iz druge čak 75 posto nakon što je pojačan tempo slanja automatiziranih poruka.