To je to što me zanima!

Baterija puna za pet minuta? Inovacija iz Izraela mogla bi pogurati električne automobile

Specijalisti za ultrabrzo punjenje u StoreDotu razvili su prvi generaciju litij-ionske baterije koja se po vremenu punjenja može natjecati s punjenjem standardnih vozila na benzinskim stanicama
Vidi originalni članak

Od praznih do punih baterija električnog automobila za samo pet minuta -  izraelska tvrtka razvila je tehnologiju koja bi mogla eliminirati tjeskobu povezanu s malom kilometražom koju s jednim punjenjem mogu prijeći električna vozila.

Specijalisti za ultrabrzo punjenje u StoreDotu razvili su prvi generaciju litij-ionske baterije koja se po vremenu punjenja može natjecati s punjenjem standardnih vozila na benzinskim stanicama.

"Mijenjamo čitavo iskustvo za vozače, problem tjeskobe zbog dosega... toga da možete zastati na autoputu bez pogona", kaže utemeljitelj StoreDota Doron Myersdorf.

KORISNO I ZA TURISTE KOD NAS HT omogućio vozačima da svoje električne aute pune u Sloveniji

Inovacija bi mogla spasiti sate potrebne za punjenje električnog automobila, kazao je.

U ovom trenutku proizvođači testiraju stotine prototipova.

Njegova tvrtka sa sjedištem u Herzliyi blizu Tel Aviva ima potporu četiri ključna ulagača - njemačkog Daimlera, British Petroleuma,  Samsunga i TDK.

Myersdorf, koji je tvrtku osnovao 2012., testirao je baterije na telefonima, dronovima, skuterima prije nego što se posvetio velikom zalogaju - električnim vozilima.

"Željeli smo pokazati da možete uzeti litij-ionsku bateriju zamijeniti neke sastavnice i potom je napuniti za pet minuta". Zamijenili su izvorni grafit u baterijskoj anodi sa silikonom.

SVJETSKA PREMIJERA e-tron GT je najsnažniji Audi ikada, ubrzanjima oduzima dah

"Tu fantastičnu inovaciju litij-ionske baterije podigli smo do ekstremno brzih sposobnosti punjenja", dodao je.

Električna vozila još su uvijek skupa i u 2019. predstavljala su tek 2,6 posto globalno prodanih automobila, prema Međunarodnoj agenciji za energiju.

Po Myersdorfu, što se svijet brže prebaci na električna vozila to bolje jer vjeruje da će to imati ogromni utjecaj na planet.

No recikliranje tih baterija ostaje problem. Svaka ima životni vijek od 3000-3500 punjenja.

"Moramo uspostaviti sustav recikliranja, a to se tek radi", kaže Eric Esperance, analitičar u konzultantskoj tvrtki Roland Berger.

Idi na 24sata

Komentari 19

  • pomett 13.03.2021.

    Mislim da je grafit zamijenjen silicijem (eng. silicon) a ne silikonom (eng. silicone) kako piše u članku. Treba provjeriti.

  • 08.03.2021.

    Radim 6 godina na razvoju tehnologije za e-aute u njemackoj u jednoj firmi, i da budem iskren ne bi ga nikada kupio. Prva stvar je ta sto svi razvijaju neke nove nacine baterija ,a nitko ne razvija nacin gasenja pozara u slucaju nesrece jer to ocito nije bitno..nema zarade na tome.U firmi imamo sluzbeni teslin model pa kad trebam otic iz Munchena u Frankfurt na sastanak to traje cijeli dan jer ne mogu tih 420 km napravit bez da ga putem ne stanem punit,a ista stvar me ceka na povratku. Cijena punjenja je skupa, moj prijatelj ima autoskolu sa 7 e auta pa kad preracuna koliko godisnje plati struju ispadne mu puno skuplje nego da toci benzin,a uz to nema mjeseca da nema kvarova sa elektronikom i instalacijama..auti su jos pod garancijom ali previse imaju kvarova, radi se o vw e -golf 2018

  • 08.03.2021.

    Sad će zaj..... one koji su punionu koristili za cjelodnevni parking "dok se puni"........

Komentiraj...
Vidi sve komentare