Fast food restorani naša su stvarnost. Znamo koliko određena hrana može biti nezdrava, ali njen ukus je nedvojbeno dobar. No postoji razlog zašto se ljudi neprestano vraćaju k njima - nešto je u okusu, a nešto i u drugim psihološkim trikovima.
Donosimo vam najčešće tajne fast food restorana s kojima privlače kupce:
1. Sva hrana ima isti okus
Da, naručili tortilju, hamburger, cheeseburger ili nešto drugo, okus mesa je jednak. Razliku čine dodaci, a prema tim dodacima i biramo obrok - hoćemo li dupli cheeseburger (jer ima više sira), špeksi zbog dodanog špeka ili tortilju sa blagim umakom - baza je jednaka, piše portal Eat This.
2. Burgeri se pripremaju u tren oka
U velikim fast food restoranima meso se priprema u tvornicama, zamrzava i na licu mjesta baca na vrući grill. Neki dodaju začine kao papar ili crvenu papriku na meso dok je na grillu, ali većina ni to ne napravi. Često se u meso dodaje aroma grilla tako da imamo dojamo da je svježe pečeno s grilla. Peciva se dostavljaju prerezana, umaci se rade ranije i krajnji proizvod je gotov - za 3 minute.
3. Brza hrana je dizajnirana da se brzo jede
Ako naručite cheeseburgere i pržene krumpiriće za van i namjeravate pojesti kad dođete doma, velike su šanse da nećete pojesti ni pola obroka. Razlog tome je što je ovaj tip hrane pripremljen da se jede odmah i to brzo. Krumpirići već nakon 5 minuta nemaju okusa, hladni su i beživotni, a hamburger za oko 20 minuta gubi sve svoje čari, objašnjava Bright Side.
4. Cilj svakog blagajnika je prodati više artikala
Mislite da ste super prošli jer ste dobili meni koji vas je koštao 7 kuna manje, nego da ste naručili svaki komad hrane pojedinačno? Smijete se vi, a smiju se i oni. Veliki restorani brze hrane u nabavi namirnice plaćaju lipe na vašu kunu. Također, stručnjaci kažu da je ljudima teško odbiti direktnu ponudu, a blagajnici skoro uvijek uz vašu narudžbu postavljaju pitanja kao: Želite li nešto popiti uz to? Ili, želite li pomfrit? Umak? Takve direktne prijedloge ljudima je psihološki teže odbiti i obično pristaju na njih.
5. Srednja veličina pića je zapravo velika
S godinama se porcije u restoranima povećavaju, a s povećanjem porcije ide i povećanje cijena. Nekad je mali meni u najpoznatijem fast food restoranu na svijetu uključivao mali hamburger, malo gazirano piće i male krumpiriće. Sve zajedno je koštalo skoro duplo manje nego danas.
6. Salate nisu zdrave
Sama salata možda je zdrava, ali umaci koje biramo u fast food restoranima su sve samo ne zdravi. Prepuni su soli, šećera, umjetnih pojačivača okusa i masti. Nekad zdravi obrok je zahvaljujući umaku postao kalorijska bomba.
7.Crveni logo, žuti omoti, crvene čaše, žuti natpisi...
Restorani brze hrane s razlogom koriste crvenu i žutu boju u logotipovima i reklamama. Čak su često i detalji restorana u tim bojama - tacne za posluživanje, čaše za sokove, stolovi i/ili stolci. Razlog tome je psihološki - na podsvjesnom nivou te dvije boje pojačavaju želju za hranom.