To je to što me zanima!

Dvije milijarde auta vozi se po svijetu, a Kina je top zagađivač

Povećanje cijena goriva teško će vozače potaknuti na kupnju skupih automobila koje pokreće električni pogon. Problem je u autoindustriji koja bi trebala smanjiti izgaranje štetnih plinova u atmosferu
Vidi originalni članak

U prometu je danas više od dvije milijarde vozila, a za dvadeset godina taj broj bi se mogao i udvostručiti. 

S obzirom na to da staklenički plinovi već stvaraju pustoš i upravljaju klimom, a broj nacija koje se bogate naftom se povećava, pitanje je hoće li se stvari samo pogoršati ili se ipak mogu pronaći učinkovita rješenja? Vodeći stručnjaci za transport, Daniel Sperling i Deborah Gordon u knjizi “Two Billion Cars: Driving Toward Sustainability” objašnjavaju kako je došlo do ovakvog stanja i što u vezi njega možemo napraviti. 

Autori krivicu prebacuju na autoindustriju, kratkovidnu vladinu politiku i potrošače. Tvrde da napredak u prometnoj tehnologiji i ekonomičnosti goriva, s promjenama u ponašanju vozača, nude izlaz iz tog problema. Također navode da su dvije države koje imaju najviše problema s emisijama, a to su Kalifornija i Kina, najvjerojatnije svjetski lideri što se tiče zagađenja prouzrokovanog automobilima. Ipak, postoji rješenje koje bi trebali prigrliti i potrošači i tvrtke (proizvođači goriva), ali i vlade.

Ono se nalazi u smanjenju proizvodnje goriva i izumu novih vozila koja neće voziti na gorivo koje ispušta razne otrovne plinove. 

- Povećanje cijena goriva potrošače neće odbiti i potaknuti ih na kupnju vozila koja idu na električni pogon - objašnjavaju autori i dodaju da tvrtke koje proizvode automobile već godinama odbijaju uvesti pravila po kojima bi vozila smanjila izgaranje štetnih plinova u atmosferu. Iako su cijene goriva sve više, one su ipak i dalje jeftinije rješenje od ekološki prihvatljivih automobila.

Još jedan od gorućih problema je taj što se širom svijeta prozvodi sve više automobila, a samo cjelokupni transport u atmosferu ispušta četvrtinu svih emisija ugljikova dioksida. 

POGLEDAJTE NOVU EPIZODU SERIJALA 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 6

  • 30.11.2019.

    kina indija i amerika

  • 30.11.2019.

    Mogu reci samo za ZG i satelitska mu naselja/gradove - nazalost, nema dobre alternative automobilu kao svakodnevnom prijevozu kuca- posao. Javni prijevoz je ocajan, infrastruktura grada porazna. Sve sto nije tramvajska zona i udaljeno je 5km od Trga je rasulo. Bicikl nije opcija svima- staze su nikakve, tj iscrtane po plocnicima i ocajno uske i nikakve u vecini, neki super-duper eko auti (hibridi) su za prosjecnu placu nedostupni i tako...przi se dizel. Kraj price

  • Major Gašpar 30.11.2019.

    Prijetnje zelenih za smanjenjem zagađenja je kao da idu u pljačku banke sa pilećim batkom u ruci mjesto pištolja jer kao prvo CO2 koji proizvode ljudi ima utjecaj od oko 2% na klimatske promjene te uopće nije utemeljeno na stvarnim podacima nego na pretpostavkama ,a svi znamo da je pretpostavka majka svih pogrešaka ali je bitno da se ima na temelju čega naplačivati porez za motorna vozila !!

Komentiraj...
Vidi sve komentare