To je to što me zanima!

Feljton 'Seks i grad': Rađanje velike modne ikone seksi doba

Bilo je tu dobrog dizajna, ali ne i uvijek dizajna koji je dobar za Carrie. Njezina kvrgava koljena stilisti su nemilosrdno otkrivali, na čemu su zahvalne brojne žene
Vidi originalni članak

Sarah Jessica Parker u svakom je pogledu pravi ženski mozak kultne serije “Seks i grad”, i to više modni nego sociološki kakav bi prije svega trebala biti glumeći kolumnisticu i kroničarku njujorškog života Carrie Bradshaw. Jer Carrie je, uza svu pamet svojih triju prijateljica, ipak ta koja cjelovito artikulira o čemu je točno riječ u njihovim životima, u životu grada, među bijelom dobro pozicioniranom populacijom koju, međutim, dohvaćaju problemi zajednički svim slojevima. Razlika je u tome što najrazvikanija ženska TV četvorka ima dovoljno novca za utješnu kompenzaciju većine tih nevolja. Carrie ih prije svega troši na modu, i to je glavni razlog što većini svijeta, osobito muškog, pozli na spomen “Seksa i grada”, iako je tu moda portretirana mnogo sofisticiranije, a time i preciznije, od puke potrošnje. 

Carrie mijenja cipele različitom strašću od Imelde Marcos, žene s dosad najviše zabilježenih pari cipela u vlastitoj garderobi. Nije to strast kojom moćnici na vlasti, ili hiperbogataši gube moralni kompas, odnosno kompas zdrave pameti, gomilajući automobile, zlatne zahode i druga bedasta blaga u svojim tajnim pećinama. No takvima se moda i svaka strast prema modi sigurno čine bedastijima od vlastitih materijalnih opsesija. Svakome svoje, rekao bi mudrac. Zbog Carrine ljubavi za modu, međutim, nisu osiromašile nacije, a svijet je mogao i naučiti o modi nešto više od antropološki zasnovanog ritma mijenjanja modela, kako intelektualnije možemo nazvati silnu (žensku) potrebu za stalnim mijenjanjem krpica i modnih dodataka kojima se dodatno gradi identitet. 

Sarah Jessica Parker i u stvarnom je životu preuzela dio identiteta Carrie Bradshaw vezan za modu. Nije to čudno: u štiklama je provodila i po 18 sati na dan snimajući epizode “Seksa i grada”! Samo zahvaljujući kvaliteti modela Manola Blahnika i Christiana Louboutina njezine su krhke nožice izdržale taj napor. A Jessica je naposljetku cipele “imala u malom prstu” pa činjenica da je upravo lansirala svoju SJP liniju cipela i nije osobito iznenađujuća. Prvu je kolekciju od 25 modela izbacila na tržište uz pomoć Blahnikova izvršnog direktora Georgea Malkemusa. Sandale i polucipele ugodnih boja s klasično kopčanim remenčićem ili onim visoko oko gležnja, nemaju previsoku petu kako bi i djevojke spremne platiti ih između 200 i 500 dolara, mogle u njima trčati svojih 18 sati bez problema... 

U seriji Carrie bilježi modne uspone i padove. Neki modeli, razumljivi i lijepi u vrijeme kad su snimani, danas gledani postaju za plakati. Suze nam mogu curiti i od smijeha pri pogledu na njih. Kao kad pomalo krivonoga Jessica spusti crne pump hlače nisko na bok, a preko labava bezbojnog topića nabaci neku bakrenu  pelerinu koju ni sirotinja iz crnačke četvrti ne bi ni takla. No gledate li dulje čak i taj nebulozni komplet, postaje vam razumljiva ta brbljava ulična moda s kojom se ide do prvog bistroa po friški trač. New York dobro podnosi takve, opasne stilske spojeve, i spreman ih je prigrliti kao art-modu ako su likovno prihvatljivi. 

Zato modni kritičar mora poznavati i povijest umjetnosti i imati sluha za umjetnost. Carrie su u seriji, a potom i u filmovima, odijevali kostimografi Patricia Field, Rebecca Weinberg i Eric Daman. Kritičari ih zovu stilistima jer je dobar dio kostima koje slavna četvorka nosi u seriji djelo poznatih dizajnera. Vrlo je malo tu obične mode, uglavnom je riječ o visokom pret-a-porteru, to višem što je serija dalje odmicala. Mnogo je tu dobrog dizajna, ali ne i uvijek dizajna koji je dobar za Carrie. 

Nju i njezina kvrgava koljena stilisti su nemilosrdno otkrivali, za što su im sigurno zahvalne horde običnih djevojaka koje isto tako nisu ženska savršenstva, ali su zanimljive cure ili mlade žene. Carrie, odnosno Jessici odlično pristaju ženstvene haljine nabrane u struku, ravno rezane povrh grudi i tankih naramenica. Isti kroj, samo s različitim dezenima, često se pojavljuje u seriji, a osobito podiže erotični naboj u scenama s Carrie i Facom! 

Manolo Blahnik je zahvaljujući Carrie Bradshaw postao civilizacijskom činjenicom kraja 20. i prvog desetljeća 21. stoljeća. Za manolice je znala svaka gradska curica rođena kad se serija tek počela snimati. A male su potkošuljice bez rukava i baletnu suknjicu od tila, curice iz zagrebačkih tramvaja nosile kad i svjetske tinejdžerice, nakon što je tutu na svoju pistu, to jest na ulice New Yorka donijela upravo Carrie. Nisu uzalud potrošeni kilometri ni šumski zelenoga tila i šifona za Versaceovu haljinu u kojoj Carrie tužno čeka svoga Petrovskog: ušli su u antologiju stila “Seksa i grada”. I modni dodaci, pa čak i oni banalni poput ogrlice s velikim ispisanim imenom, ravnopravno ulaze u antologiju modnog stila Carrie Bradshaw. U kojoj se i Chanel jakna ravnopravno nosi uz masovnu modnu odjeću...      

Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake srijede besplatno ekskluzivno uz 24sata!

Idi na 24sata

Komentari 6

  • veliki optimist 23.03.2014.

    Šta stalno ponavljaju iste teme!

  • chloe24 23.03.2014.

    najdraza serija ikad <3

  • funky_boy 23.03.2014.

    ...iš,iš,kokoši.....iš,iš...(..

Komentiraj...
Vidi sve komentare