Što kad biste mogli iskoristiti tehnologiju kako biste ubrzali smanjenje broja pušača nudeći potencijalno manje rizične alternativne proizvode? Prema nedavnim istraživanjima, to je upravo ono što je Ujedinjeno Kraljevstvo postiglo u samo nekoliko godina, i to prihvaćajući skupinu proizvoda koji koriste tehnologiju kako bi eliminirali sagorijevanje duhana, za koje se smatra da je odgovorno za većinu zdravstvenih rizika pušenja.
Nedavna studija Sveučilišta u Londonu pokazala je da su e-cigarete za odvikavanje od pušenja gotovo dvostruko učinkovitije od postojećih nikotinskih zamjenskih terapija. Prvo ispitivanje koje je testiralo učinkovitost modernih e-cigareta u pomoći pušačima da prestanu pušiti pokazalo je da 18 posto korisnika e-cigareta više nije koristilo cigarete nakon godinu dana, u usporedbi s njih 9,9 posto koji su tijekom istraživanja koristili druge nikotinske zamjenske terapije.
Ne samo da su e-cigarete i učinkovitije u pomoći pušačima da prestanu pušiti, već su i nezavisni stručnjaci zaključili da su one daleko manje štetne od pušenja. Public Health England, na primjer, procjenjuje da je korištenje e-cigareta oko 95 posto manje štetno od pušenja cigareta. Izvanredno je postignuće da su više od polovice britanskih korisnika e-cigareta sada bivši pušači.
Nova generacija proizvoda uključuje i ostale nikotinske proizvode koji ne uključuju izgaranje i oni su svi potencijalno manje štetna alternativa pušenju i potrošačima omogućuju veći izbor.
Danas je široko priznato da sam nikotin nije uzrok većine zdravstvenih rizika povezanih s pušenjem. Nikotinski proizvodi izazivaju ovisnost, ali je proces sagorijevanja duhana taj koji uzrokuje većinu zdravstvenih rizika povezanih s pušenjem. E-cigarete zagrijavaju tekućinu koja sadrži nikotin i proizvode paru koja se udiše, ne sadrže duhan i pritom ne uključuju izgaranje isto kao ni proizvodi za grijanje duhana.
Naši potrošači diljem svijeta sada očekuju više od cigareta i traže nove proizvode koji daju nikotin, ali sa smanjenim rizikom. Kao globalni lider u ovoj industriji, vjerujemo da ovi proizvodi imaju značajnu ulogu u smanjenju štete od duhana. Ali također vjerujemo da je taj cilj moguć jedino u slučaju uspostavljanja uravnotežene regulacije, koja razlikuje proizvode za grijanje duhana ili e-cigarete od tradicionalnih duhanskih proizvoda.
Kao industriji u potpunosti nam je jasno da naše tržište za proizvode s potencijalno smanjenim rizikom predstavljaju odrasli pušači i postojeći korisnici nikotinskih proizvoda. Razvili smo velik broj mjera da to i osiguramo pri prodaji proizvoda, uključujući obaveznu provjeru dobi, kao i različite edukativne programe za zaposlene u maloprodaji. Poštujemo sve lokalne propise. Istovremeno smatramo da je vrlo važno učiniti proizvode za grijanje duhana i e-cigarete dostupnim odraslim pušačima i dati im do znanja da imaju izbor. Potrošači moraju dobivati informacije o proizvodima s potencijalno smanjenim rizikom kako bi mogli donijeti utemeljenu odluku i usporediti postojeće proizvode.
Europski regulatori mogu podržati tu tranziciju dajući potrošačima mogućnost pristupa informacijama o sigurnoj uporabi i potencijalnim prednostima tih proizvoda. Važno je omogućiti pristup tim proizvodima, uključujući i na online kanalima. Danas više od 90 posto Europljana koristi internet, ali samo procijenjeno 30 posto europskih korisnika e-cigareta vapera redovito kupuje svoje proizvode na internetu zbog nacionalnih zabrana online prodaje, pritom ih 55 posto mora osobno posjetiti trgovinu. Ignoriranje ovog važnog kanala stavlja informacije o proizvodu izvan dosega i rezultira nastavkom pušenja onih koji bi uz kvalitetne informacije prešli na neki od novih proizvoda s potencijalom manjeg rizika.
Kao dio naših nastojanja da podignemo svijest među odraslim pušačima o proizvodima potencijalno smanjenog rizika, također moramo komunicirati putem kanala koje oni koriste - što uključuje društvene medije. Vjerujemo u odgovorno korištenje društvenih medija i, kao takvi, uspostavili smo stroge kontrole kako bismo osigurali da su naše komunikacije prikladne, u skladu s propisima i isključivo usmjerene na odrasle pušače i korisnike proizvoda za grijanje duhana i e-cigareta. Naša međunarodna marketinška načela stavljaju odgovornu komunikaciju u središte naše strategije.
Uz to, proizvodi za grijanje duhana i e-cigarete trebaju zadovoljiti visoke standarde proizvoda i kvalitete. Na isti način na koji hrana ili lijekovi moraju udovoljavati određenim standardima prije odlaska u prodaju, korisnici tih proizvoda zaslužuju istu razinu zaštite i sigurnosti. Na taj način mogu se uvjeriti da koriste visokokvalitetan proizvod koji je u potpunosti pregledan i testiran.
Unatoč nedostatku zajedničkog europskog standarda, postoje određene zaštitne mjere, na primjer, zahtjevi da se e-cigarete registriraju i testiraju. U British American Tobaccu vjerujemo da bi svaki proizvod na tržištu trebao ponuditi potrošačima iste visoke standarde. Mi vrlo ozbiljno shvaćamo našu odgovornost i naš tim od 50 toksikologa pomno motri sve što radimo.
Trošak je još jedan važan čimbenik koji će pomoći u ostvarivanju potencijala novih proizvoda. Kao jednu od ključnih motivacija za prelazak na proizvode za grijanje duhana i e-cigarete mnogi pušači navode želju da uštede novac. Međutim, ako korištenje proizvoda potencijalno smanjenog rizika košta više od kutije cigareta, pušači će nerado promijeniti uobičajene navike i prijeći na proizvode nove generacije. Ti proizvodi trebaju imati pristupačnu cijenu, zbog čega proizvodi za grijanje duhana i e-cigarete ne bi trebale podlijegati trošarinama.
Put prema transformaciji duhana nikada nije izgledao dostižniji - ali mi to ne možemo učiniti sami. Regulatori, industrija, znanstvena zajednica i javno zdravstvo imaju svoju ulogu. Tehnologija je ovdje, a sada se pobrinimo da potrošači imaju koristi od toga.