To je to što me zanima!

Kako je luksuz promijenio modne horizonte u posljednjih 20 godina

Nekad okarakteriziran kao kategorija za zrelije generacije, luksuz je danas putem online kanala dostupan svima, što je stvorilo nove generacije obožavatelja svih dobi koji s njima uspješno komuniciraju
Vidi originalni članak

Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Sretan rođendan: Legendarne Dr. Martens čizme slave 60 godina

Tijekom posljednjih 20 godina, biznis luksuza se drastično promijenio, kako su obiteljski brendovi postali snažne kuće s prometom od više milijardi dolara godišnje, objavio je BoF.

Osnivač jednog od brendova koji vodi igru, Louis Vuitton, zasigurno nije ni sanjao da će njegovo ime jednoga dana biti daleko od kofera nužnih za putovanje. 2019. godine tržište luksuza okrenulo je oko 380 milijardi eura, čak 116 milijardi eura više nego davne 2000. godine.

Naravno, ova brojka ove će se godine vidno smanjiti, radi korona virusa koji je osvojio svijet i narušio ekonomsku stabilnost u čitavom svijetu, no ekonomisti pretpostavljaju, za sada, da bi tržište luksuza moglo okrenuti oko 35 posto kapitala u odnosu na prošle godine.

SHOPPING U IZOLACIJI Ljudi kao ludi naručuju s online shopova high-street brendova

Iako je luksuz prvotno bio vezan za zrelije generacije, novo doba donosi odličnu povezanost mlađih ljudi s brendovima, kroz online kanale i digitalnu komunikaciju. Mladi su opsjednuti onime što je novo, ekskluzivno i glamurozno.

Uspjeh dolazi u kombinaciji posebnog iskustva kupovanja i nepregledne mase noviteta. A ljudi se žele uključiti u komunikaciju s brendovima, na taj način i nekad nedostupno moćno ime približava se svom idealnom kupcu.

Dostupnost luksuznog, kvalitetnog proizvoda započeo je u Londonu 2000. godine, otvaranjem i danas slavnog online dućana, Net-a-Portera. Inovativnu kombinaciju magazina i online dućana pokrenula je vizionarka i jedna od najuspješnijih žena u svijetu biznisa, Natalie Sara Massenet.

- Ako ne znaš kako budućnost izgleda, izmisli je - izjavila je jednom Natalie, čijoj su se ideji u to vrijeme mnogi čudili, no ona je nastavila svoj put prema uspjehu.

KATARINA, JELENA, MARTINA I GRETA One su hrvatske pin-up cure, a retro izgled im je više od hobija

Iste godine, 2000.-e, u Milanu se pokreće još jedna genijalna online destinacija, Yoox, koju kreira Federico Marchetti, a prodavala je vintage stvari poznatih dizajnera. Ljudi su bili oduševljeni, jer mnogi do tada nisu ni sanjali i dizajnerskoj robi, radi cijene i nedostupnosti. Ova dva brenda spajaju se u jedan 2015. godine, kad je online kupovina već bila dio svakodnevice. 

2010. godine Net-a-Porter je prodavao robe u vrijednosti 4,3 milijardi eura te je imao reputaciju najlojalnijeg online shopa.

Mega kompanija Richemont, vlasnica luksuznih brendova, kupila je većinu Net-a-Portera iste godine, za oko 350 milijuna eura.

Do 2019. kupci su godišnje preko interneta nabavljali luksuzne robe u vrijednosti od oko 33 i pol milijardi eura.

No, posljednjih godina treba biti sve inovativniji, pošto su tu brojni drugi online shopovi koji prodaju sve, u kombinaciji s luksuznim stvarima i svaki od njih ima vlastiti pogon koji konkurira Net-a-Porteru.

STATEMENT DODACI Louis Vuitton predstavlja novu kolekciju Capucines torbica

Neki od popularnijih su Moda Operandi, MatchesFashion, The RealReal za preprodaju, online destinacija za tenisice StockX, Farfetch te brojne druge.

Imaju još jedan problem, a to je da je kultura popusta o kojoj kupci sve više ovise te neće kupovati, osim ako vide da je cijena spuštena. Situacija je specifična u SAD-u, gdje neki prodavači toliko snizuju cijene da se približavaju bankrotu.

Primjer je slavni Barneys New York, koji je prošle godine otišao u stečaj, a ove godine u planu je zatvaranje ostalih 7 lokacija.

- Ne vidim smisla da imate mnoštvo lokacija, online adresa, koje sve više manje prodaju potpuno iste stvari - komentirala je Jennifer Hyman iz kompanije "Rent the Runway".

Danas luksuzne kompanije nemaju više vremena za kreiranje pobjedničkih strategija, kako je korona virus gurnuo ekonomiju u propast. Ovo će zasigurno utjecati na sliku luksuznog tržišta te će se zasigurno neki brendovi i dućani naknadno zatvoriti.

No, kao i u svim promjenama, izvući će se zasigurno oni najbolji, inventivni i kreativni.

Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Sretan rođendan: Legendarne Dr. Martens čizme slave 60 godina

POGLEDAJTE VIDEO pa ime onog koga stavljaš : #ZAJEDNO24SATA

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare