To je to što me zanima!

Kupimo 200 vrećica godišnje, a koristimo ih samo 12 minuta

Od 1. veljače i dm izbacuje jednokratne plastične vrećice, a u zamjenu nude različite vrste trajnih torbi za kupnju. Iz dm-a vjeruju da tako i kupci i oni mogu učiniti puno za zaštitu okoliša
Vidi originalni članak

Od početka prošle godine sve trgovine u Hrvatskoj moraju naplaćivati svoje vrećice, osim onih najtanjih, za voće i povrće, uz koje mora stajati zamolba da ih se koristi štedljivo. Potpuno izbacivanje takvih vrećica svakako je put u održiviju budućnost, a upravo na tome radi brand dm.

Od 1. veljače dm će iz svoje ponude trajno ukloniti jednokratne plastične vrećice kako bi potaknuo kupce na održiviji način života i doprinio zaštiti okoliša. Kupcima dm nudi različite vrste trajnih torbi za kupnju kao zamjenu plastičnim vrećicama.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

- U dm-u uvijek djelujemo prema načelima društvene odgovornosti te nastojimo odgovoriti na stvarne potrebe zajednica u kojima živimo i radimo. Održiv razvoj i očuvanje okoliša važni su i veliki izazovi koji zahtijevaju složnost svih ljudi na planeti i zajedničku odluku da je vrijeme za promjenu. Kao predvodnik u području održivih praksi i najveći drogerijski lanac u Hrvatskoj, dm ima odgovornost i veliku želju doprinijeti održivijoj budućnosti. Stoga smo donijeli odluku o potpunom ukidanju jednokratnih plastičnih vrećica za kupnju iz svoje ponude. Prodavaonice dm-a u Hrvatskoj svakodnevno posjeti više od 86.000 ljudi i čvrsto smo uvjereni da možemo biti pokretač pozitivnih promjena u društvu i potaknuti velik broj ljudi da promisle o svojem utjecaju na okoliš, promijene svoje navike te se prestanu koristiti plastičnim vrećicama - istaknula je Gordana Picek, članica Uprave dm-a i voditeljica Nabave i marketinga i Prodajne regije.

Potrošimo 200 plastičnih vrećica na godinu

Godišnje se u Hrvatskoj potroši oko 200 plastičnih vrećica po stanovniku, a prema istraživanjima one se koriste svega 12 minut, a potrebna su desetljeća za njihovu razgradnju. Umjesto plastičnih vrećica, kupcima dm nudi alternativna rješenja, primjerice papirnate vrećice izrađene od minimalno 85 posto smeđega recikliranog papira i trajne PET torbe izrađene od recikliranih PET boca.

Obje mogućnosti imaju certifikat 'Plavi anđeo' (Blauer Engel). dm također nudi višekratne poliesterske vrećice za kupnju, a tu su i dm-ove trajne biotorbe izrađene od bojenog biopamuka koje imaju certifikate GOTS i 'fair trade', a koje kupci u dm-u mogu besplatno zamijeniti novima u slučaju dotrajalosti.

U svoju ponudu dm je uvrstio osviještene alternative kao što su higijenski štapići s kartonskim drškama, dm-ova marka Proffisimo nudi raznovrsna održiva rješenja za kućanstvo poput biorazgradivih vrećica za smeće te slamki od nehrđajućeg čelika i silikona, a na policama dm-a mogu se pronaći proizvodi marki Balea i alverde koji ne sadrže mikroplastiku. 

Proizvodi dm marki kao što su alverde, dmBio i babylove nose oznaku Vijeća za nadzor šuma, odnosno FSC (Forest Stewardship Council) koja jamči da su materijali upotrijebljeni pri izradi ambalaže potekli iz šuma kojima se gospodari na održiv način, a 90 posto proizvoda dm-ove vlastite marke dolazi iz središnje Europe čime se skraćuje vrijeme transporta i smanjuje emisija CO2.

Osim razvoja održivog asortimana, dm neprekidno ulaže u dodatno povećanje energetske učinkovitosti Upravno-distributivnoga centra u Zagrebu i umanjenje negativnog utjecaja na okoliš. Primijenjena su rješenja poput fotonaponske sunčane elektrane, izgrađen je novi skladišno-logistički centar koji ima najviši energetski razred A, a dm trenutačno provodi projekt poboljšanja energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije sufinanciran iz Europskoga fonda za regionalni razvoj.

Što moramo znati: 

  • 288 plastičnih vrećica može se godišnje uštedjeti nošenjem platnene torbe
  • 198 po glavi - toliko vrećica prosječno upotrijebi svaki Europljanin svake godine. Reciklira ih se 1 posto
  • 70 posto otpada - u moru su plastični predmeti
  • plastičnu vrećicu koristimo u prosjeku 12 minuta, a razgrađuje se desetljećima

Proizvodnja papirnatih i biorazgradivih vrećica, kao i platnenih, također ostavlja velik ekološki otisak, no činjenica je i to da upotrebom platnene vrećice samo jedna osoba u prosjeku može uštedjeti 288 plastičnih vrećica godišnje, kažu “zeleni”. 

Iz HGK su upozoravali da je slabija potražnja za vrećicama u EU već prepolovila njihovu proizvodnju u Hrvatskoj, namijenjenu najviše izvozu. Umjesto zabrane vrećica, treba nam njihov učinkovit sustav reciklaže, smatraju proizvođači vrećica. Upitno je i bi li građani, kao što je slučaj s bocama, vrećice, primjerice, vraćali u trgovine kad bi se na njih uvela povratna naknada.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 65

  • btc 04.02.2020.

    Danas sam bio u Kauflandu s hrpom plastičnih vrećica iz LIDL-a. Svi su sjetno gledali u te vrećice kao da gledaju neku dragu staru TV seriju. Drugi put ću ih morati sakrivati jer me možda zaustavi Kaufland čuvar na ulazu, da sam ekološki nesvjestan ili mi ih možda netko otme ispred blagajni.

  • btc 04.02.2020.

    U početku bijahu žarulje, onda vrećice i plastični pribor, sada će i šećer u sokovima....... šta će iduće propovijedati naši ekološki spasitelji? Na što će baciti idući kamen, bezgrešni oni koji u naše ime pomažu nama grešnicima bez da ih se to traži. How yes no.

  • btc 04.02.2020.

    Ja vrećice koristim višekratno tako da nabijanje osjećaja krivnje radite nekom drugom. Plastične vrećice ću koristiti zauvijek a ne kao vi "osviješteni" koji ne shvaćate da ste bez pitanja upisani u novu religiju ekološke histerije. Pokaj se i plati 50lp povratne naknade !!! Još malo pa ćete vrištati po ulicama kada vidite nekog s plastičnom vrećicom. Razmislite ko vam to pere mozak. Sigurno netko ko zarađuje novac na tom novom religijskom kultu.

Komentiraj...
Vidi sve komentare