Lifestyle

Komentari 65

Kupimo 200 vrećica godišnje, a koristimo ih samo 12 minuta

Kupimo 200 vrećica godišnje, a koristimo ih samo 12 minuta

Od 1. veljače i dm izbacuje jednokratne plastične vrećice, a u zamjenu nude različite vrste trajnih torbi za kupnju. Iz dm-a vjeruju da tako i kupci i oni mogu učiniti puno za zaštitu okoliša

Od početka prošle godine sve trgovine u Hrvatskoj moraju naplaćivati svoje vrećice, osim onih najtanjih, za voće i povrće, uz koje mora stajati zamolba da ih se koristi štedljivo. Potpuno izbacivanje takvih vrećica svakako je put u održiviju budućnost, a upravo na tome radi brand dm.

Od 1. veljače dm će iz svoje ponude trajno ukloniti jednokratne plastične vrećice kako bi potaknuo kupce na održiviji način života i doprinio zaštiti okoliša. Kupcima dm nudi različite vrste trajnih torbi za kupnju kao zamjenu plastičnim vrećicama.

POGLEDAJTE VIDEO:

- U dm-u uvijek djelujemo prema načelima društvene odgovornosti te nastojimo odgovoriti na stvarne potrebe zajednica u kojima živimo i radimo. Održiv razvoj i očuvanje okoliša važni su i veliki izazovi koji zahtijevaju složnost svih ljudi na planeti i zajedničku odluku da je vrijeme za promjenu. Kao predvodnik u području održivih praksi i najveći drogerijski lanac u Hrvatskoj, dm ima odgovornost i veliku želju doprinijeti održivijoj budućnosti. Stoga smo donijeli odluku o potpunom ukidanju jednokratnih plastičnih vrećica za kupnju iz svoje ponude. Prodavaonice dm-a u Hrvatskoj svakodnevno posjeti više od 86.000 ljudi i čvrsto smo uvjereni da možemo biti pokretač pozitivnih promjena u društvu i potaknuti velik broj ljudi da promisle o svojem utjecaju na okoliš, promijene svoje navike te se prestanu koristiti plastičnim vrećicama - istaknula je Gordana Picek, članica Uprave dm-a i voditeljica Nabave i marketinga i Prodajne regije.

Potrošimo 200 plastičnih vrećica na godinu

Godišnje se u Hrvatskoj potroši oko 200 plastičnih vrećica po stanovniku, a prema istraživanjima one se koriste svega 12 minut, a potrebna su desetljeća za njihovu razgradnju. Umjesto plastičnih vrećica, kupcima dm nudi alternativna rješenja, primjerice papirnate vrećice izrađene od minimalno 85 posto smeđega recikliranog papira i trajne PET torbe izrađene od recikliranih PET boca.

Obje mogućnosti imaju certifikat 'Plavi anđeo' (Blauer Engel). dm također nudi višekratne poliesterske vrećice za kupnju, a tu su i dm-ove trajne biotorbe izrađene od bojenog biopamuka koje imaju certifikate GOTS i 'fair trade', a koje kupci u dm-u mogu besplatno zamijeniti novima u slučaju dotrajalosti.

U svoju ponudu dm je uvrstio osviještene alternative kao što su higijenski štapići s kartonskim drškama, dm-ova marka Proffisimo nudi raznovrsna održiva rješenja za kućanstvo poput biorazgradivih vrećica za smeće te slamki od nehrđajućeg čelika i silikona, a na policama dm-a mogu se pronaći proizvodi marki Balea i alverde koji ne sadrže mikroplastiku. 

Proizvodi dm marki kao što su alverde, dmBio i babylove nose oznaku Vijeća za nadzor šuma, odnosno FSC (Forest Stewardship Council) koja jamči da su materijali upotrijebljeni pri izradi ambalaže potekli iz šuma kojima se gospodari na održiv način, a 90 posto proizvoda dm-ove vlastite marke dolazi iz središnje Europe čime se skraćuje vrijeme transporta i smanjuje emisija CO2.

Osim razvoja održivog asortimana, dm neprekidno ulaže u dodatno povećanje energetske učinkovitosti Upravno-distributivnoga centra u Zagrebu i umanjenje negativnog utjecaja na okoliš. Primijenjena su rješenja poput fotonaponske sunčane elektrane, izgrađen je novi skladišno-logistički centar koji ima najviši energetski razred A, a dm trenutačno provodi projekt poboljšanja energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije sufinanciran iz Europskoga fonda za regionalni razvoj.

Što moramo znati: 

Proizvodnja papirnatih i biorazgradivih vrećica, kao i platnenih, također ostavlja velik ekološki otisak, no činjenica je i to da upotrebom platnene vrećice samo jedna osoba u prosjeku može uštedjeti 288 plastičnih vrećica godišnje, kažu “zeleni”. 

Iz HGK su upozoravali da je slabija potražnja za vrećicama u EU već prepolovila njihovu proizvodnju u Hrvatskoj, namijenjenu najviše izvozu. Umjesto zabrane vrećica, treba nam njihov učinkovit sustav reciklaže, smatraju proizvođači vrećica. Upitno je i bi li građani, kao što je slučaj s bocama, vrećice, primjerice, vraćali u trgovine kad bi se na njih uvela povratna naknada.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Najčitaniji članci