To je to što me zanima!

'Počelo je iz krize, a sad 80% vjenčanja odradim za strance'

Mladu poduzetnicu Maju Kauzlarić na otvaranje svjetskom tržištu nagnala je - recesijska kriza. Na njezin poduzetnički pothvat u okolini su gledali kao na korak unatrag...
Vidi originalni članak

Ljubav za uređenjem i dekorom uvijek je postojala, ali do pokretanja vlastita posla to su bile stvari koje su mi bile nekako prirodne i normalne da ih nisam ni primjećivala kao nešto što bi mi jednog dana postala karijera, počinje priču Maja Kauzlarić (36), vlasnica tvrtke Cvijet kreativa, za uređenje interijera i organizaciju vjenčanja. 

Danas, osim što oprema interijere i organizatorica je stotine vjenčanja, došla je na ideju da drži seminare za mladenke koje nisu spremne organizaciju tako važnog dana prepustiti drugima. Na njima ih upoznaje tako sa svim važnim točkama u organizaciji vjenčanja te podučava kako napraviti organizacijski plan koji će im uštedjeti mnogo truda i vremena.

No nekad nije ni pomišljala da će se baviti ičim drugim osim poslom za koji se školovala i koji je vrlo voljela - medicinsko laboratorijske inženjerke. U bolnici u kojoj je radila nije mogla napredovati te joj je sve teže padalo to što nije mogla ispoljiti i ostvariti svoju kreativnost.

Počela je pretraživati što bi još mogla raditi uz posao, ali zbog mnogih popodnevnih smjena i rada vikendom shvatila je da će ipak morati dati otkaz ako se zaista želi posvetiti nečemu drugom. U kriznoj 2011. godini odlučila je napustiti sve i otvoriti vlastitu tvrtku. 

Na njezin poduzetnički pothvat u okolini su gledali kao na korak unatrag, svojevrsnu ludost, pa je ni nisu doživljavali previše ozbiljno. Neki su samo čekali da je “hir” prođe. Ipak, ona je u sve krenula vrlo odlučno. 

- Moj se optimizam često zamjenjivao za naivnost. No bila sam itekako realna i osjećala sam težinu svega što mi je ležalo na leđima. Tijekom otkaznog roka krenula sam na edukacije vezane uz cvjećarstvo i uređenje te marketing i poduzetništvo - priča Maja.

Imala je sreće, kaže, što se u početnim projektima mogla konzultirati s onima koji su stručnjaci u tome - bratom i tatom. U to je vrijeme brat završavao arhitekturu i već je iza sebe imao nagrađivane projekte, dok je uz oca, inženjera građevine, još od ranih nogu naučila mnoge tehničke detalje i vizualizacije. Do prvog posla “progurala” je uz pomoć ušteđevine, koja je ujedno bila i početni kapital nove tvrtke. Naravno, radilo se o zakonskom minimumu potrebnom za otvaranje tvrtke.

- Financijska strana definitivno nije bila lagana na početku, pogotovo kad morate vlastitim sredstvima, koja nisu velika, financirati dijelove projekata i izdržati dok vam se to ne vrati. Da bi to uspjelo, potrebno je puno vremena i truda, mnogih poslova i pažljivog raspoređivanja financija. No svaki problem ima i rješenje, pa je tako baš recesija dovela do okretanja prema stranom tržištu i predstavljanje Hrvatske u svijetu kao “wedding” destinacije. 

- Igrom ‘slučaja’, neki od poznanika čuli su kako sam otvorila tvrtku i čime sam se počela baviti, a na prvom organiziranom vjenčanju neki od gostiju potjecali su upravo iz branša s kojima ću kasnije surađivati. Recesija me je brzo nagnala na proširivanje fokusa i okretanje prema svijetu, izvan granica Lijepe naše. Jedan od poticaja za to bili su upravo stranci koji su nas počeli kontaktirati za organizaciju njihova vjenčanja kod nas u Hrvatskoj i tako je sve počelo. Imala sam sreću što su se moje vizije kako bi vjenčanja trebala izgledati i koje standarde moraju zadovoljavati poklapale sa željama stranaca - priča Maja. 

Već do 2014. čak 80 posto svih vjenčanja koje je odradila bilo je za strance. Situacija je i danas vrlo slična, s time da je mnogo i onih koji su iz Hrvatske rodom, žive vani, a neki su i rođeni vani, no hrvatskih su korijena, a žele se vjenčati upravo u Hrvatskoj i pokazati svojoj budućoj obitelji svu ljepotu ove zemlje.

Praćenje zakona

Teško je u trenutku kad krećete u poduzetništvo znati što vas sve čeka, jer s jedne strane drži vas vizija i nada u ispunjenje toga. Znate da to neće biti lako, no ono čega tad niste svjesni je da gotovo uvijek razlog težini neće biti taj posao koji radite, nego mnoge druge stvari koje morate uz posao savladavati i raditi, od praćenja zakona i promjena zakona, učenja kako primijeniti sve to, pa do organizacije uvjeta neophodnih za rad, objašnjava Maja.

Što su to ‘seminari za mladenke’?

Nastali su nakon dugogodišnjeg iskustva u radu s mladencima gdje sam vidjela u kojim segmentima se mladenci nekad pogube i što im predstavlja najveći stres. Kroz ta iskustva su nastale neke od najbitnijih smjernica za pomoć mladenkama pri organizaciji vjenčanja.

Uglavnom organizacijski dio mladenke preuzimaju na sebe, pa su zato i seminari dobili ime ‘Seminari za mladenke’, a ako je i mladoženja taj koji želi doći, i više je nego dobrodošao. Ipak je organizacija vjenčanja za većinu mladenaca jedan od prvih velikih zajedničkih projekata te uključuje dobro promišljanje o svim prioritetima i zajedničko donošenje odluka, objašnjava Maja. 

Promovira i Hrvatsku 

Strane turističke agencije počele su tražiti materijale za promociju Hrvatske kao destinacije za vjenčanja, a bilo je i poziva iz dalekog Hong Konga te zahtjeva za materijalima i savjetima za luksuzna vjenčanja u Hrvatskoj.

Kad je teško, preispitajte sve

Kad je teško, morate jako dobro preispitati sebe i sve što radite te promijeniti ono što nije dobro i unaprijediti ono što je dobro. Možete odustati od neke ideje ako vidite da nije dobra, no to je već stvar fleksibilnosti. Kamo sreće da je na vrijeme promijenite. Pogreške u poduzetništvu se skupo plaćaju, kaže Maja. 

Idi na 24sata

Komentari 7

  • Judita👥 30.06.2017.

    bravoooo

  • 29.06.2017.

    bravo

  • vrtnamjesecini 29.06.2017.

    Naravno,uvijek su ljudi spremni pokopati tuđe snove i nade... Sve pohvale za posao-trebalo je puno truda,volje,upornosti,snalažljivosti... Sretno dalje!!!

Komentiraj...
Vidi sve komentare