To je to što me zanima!

Tamara Mellon: Dama čija je štikla izgradila carstvo cipela

Tamaru prije svega znamo kao suosnivačicu i predsjednicu tvrtke koja je obuću Jimmyja Chooa pretvorila u kultni brend. Mellon je od postolara Chooa, stvorila ime koje je poštovala i princeza Diana
Vidi originalni članak

Nemoguće je zamisliti da kći manekenke Anne Davies i poduzetnika Tommyja Yeardyea ne bi zanimala moda, pa je Tamara Mellon, važno lice u modnoj slici djevojaka 20. i 21. stoljeća, prirodno svoj život rano povezala s modom.

Tamaru prije svega znamo kao suosnivačicu i predsjednicu tvrtke koja je obuću Jimmyja Chooa pretvorila u kultni brend. Smisao
za biznis povezan sa smislom za modu te horoskopske “račice” rođene u Londonu 7. srpnja 1967. možda i ne bi uspio da nije bilo tatina novca.

No ona je od tih startnih 150 tisuća funti naposljetku stvorila brend težak 500 milijuna funti, umreženih u stotinu dućana u 32 zemlje svijeta. Dakako, pod ruku s dizajnerom malezijsko-kineskog podrijetla također rođenim da bude bogat i slavan. Uz Farragama i Blahnika - sofisticirane umjetnike dizajna cipela - Louboutin i Jimmy Choo 'rođeni' su da stvar dignu na potenciju: djevojke u njihovim štiklama bile su izazovnije na izravan način, a to je osobito označilo prvo desetljeće 21. stoljeća.

Choo je i karakterom dinamičniji i 'priprostiji' od uvaženih kolega - voli zabavu, uživa u raspojasanu društvu, seksi djevojke vise mu na ramenu, a ako svi slave svoje rođendane i obljetnice jednom, Choo će to činiti cijeli mjesec, pa i više!

Luduje od snage i temperamenta koji, na sreću, ima i kreativno pokriće. Na sreću žena osobito. Choo se odijeva šaroliko, sako mu spaja narančastu i ružičastu, ali to njemu pristaje kao što kreacijama obuće koje potpisuje pristaje izazov u svim smjerovima - u
kroju, ornamentici, bojama, vrtoglavom dizanju potpetica.

UČI IH ŽIVOTNE LEKCIJE Majka mjesečno troši 9000 kn na uljepšavanje sebe i djece

Jessica Parker se u televizijskoj seriji “Seks i grad” zaklinje u cipele Manola Blahnika, ali Choove cipele postaju na njezinim
nogama poput ljubavnice u odnosu na brak s manolicama. No uza sav taj društveni 'king size style' Choo čuva svoju bračnu i obiteljsku sreću koja je još čvršća nakon što ga je urednica modnih dodataka u Vogueu, Tamara Mellon, upoznala i uložila u njega svoj novac namijenjen uspjehu globalnih dimenzija. Mellon je odpostolara Chooa, koji priznaje da nema poslovnu crtu, stvorila ime koje je poštovala i princeza Diana.

KUĆICA NA KOTAČIMA Kombi Flekica njihov je dom: U njemu Tinka i Julian imaju sve

Tamara je odrastala u Londonu, na Beverly Hillsu i u Švicarskoj. Poslovni je živac naslijedila od oca, a u okolnostima koje su uslijedile nakon što je poslovanje tvrtke Jimmy Choo Ltd, osnovane 1998. poprimilo divovske razmjere, Tamarin je burni poslovni život podrazumijevao i nemilosrdne poteze, uključujući i tužbu protiv vlastite majke radi imovine čije je pravo na vlasništvo trebalo razriješiti i mimo mamina pravdanja da je dio imovine prisvojila kako bi kćeri osigurala budućnost.

Prvi je butik Choo otvorio 1996., a već 1998. imao ga je i u New Yorku, a potom u Los Angelesu 1999. Ostalo je povijest, doduše poslovno mirnija s njegove negoli s Tamarine strane kojoj je 2005. propao brak s njujorškim bankarskim i naftnim mogulom Matejom Mellonom III. Bio je to 'vrlo javni razvod', komentirale su novine novu obiteljsku nevolju u Tamarinu životu. Utjeha su joj mogla biti priznanja koja je Choo dobivao i od britanske vlade za svoj dizajn, uvelike zahvaljujući i Tamarinoj radišnosti i talentu koji je Choo uvijek hvalio.

Brojne nagrade za izvrsnost Choove tvrtke dizale su ugled 'ženi iz sjene' koja se preselila u dioničarsku ulogu. Počele su brojne suradnje. Choo je za H&M kreirao kolekciju obuće. Mellon je surađivala i s UGG obućom shvaćajući i njezin planetarni potencijal. Izjavljivala je da nosi samo Choovu obuću i uggsice, i to je bila istina.  Tamara se našla na 64. mjestu najbogatijih u Britaniji 2010. Tada je dobila i orden Britanskog carstva čije dvije kategorije nose i titulu dame.

BOLJE JE ZA SVE Samo 15 minuta šetnje dnevno može potaknuti rast ekonomije

Carstvo joj je zahvalno, a svijet premalo, kao i svaki put kad iza uspješnog muškarca stoji žena. Iako je, kaže, poslovno uspješna žena u svijetu još stigmatizirana, ne napušta je čvrst poslovni duh kojim je izgradila stiletto carstvo. Jer ona vrlo dobro zna kad treba biti tvrda i stroga, a kad pustiti drugu stranu na vidjelo i biti društvena i zabavna mlada žena na čijem popisu onih koje je očarala nije samo Christian Slater...

I dalje se bavi dizajniranjem cipela.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare