To je to što me zanima!

Veliki stilski kontrasti: Kako je traper ušao u veličanstvenu eru ekskluzivnih modnih formula

Nekada je traper bio sinonim rudara, kopača zlata i općenito radničke klase, no tijekom ovog stoljeća ušao je u područje odjeće napravljene kompleksnim tehnikama ručnog rada
Vidi originalni članak

Kako su se vremena mijenjala, posebno prošlo stoljeće koje je doživjelo mnoge društvene revolucije, tako je Visoka moda odolijevala novim preferencijama, jer je sama po sebi homogena i dosta zatvorena. No, moderno društvo ovog milenija ipak je uvelo neke promjene, koje bi prije sto godina bile nezamislive. Na kraju, moderno je pobijedilo. Inače, Visoka moda je tradicionalno odjeća napravljena po pravilima nastalima davne 1868. u Parizu, kad je stvorena 'Chambre syndicale de la Haute couture'. Do današnjeg dana ključni su elementi ostali isti - ručni rad, luksuzni tekstil, 'custom-made' pristup.

Iako je denim u svom sastavu pamuk pobojan u razne tonove te donosi vrlo casual look, neki su brendovi dokazali kako specijalne tehnike oblikovanja ipak od svakog tekstila mogu učiniti nešto posebno.

POGLEDAJTE VIDEO: Kraljevi zaručničkog prstenja

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Naime, razne tekstilne intervencije i kreativnost autora dokazuju kako ipak sve može postati specijalno - a to je stav koji Visoka moda prije nije imala. Ipak je postala djelomično demokratična, uvažavajući razne tekstile, prihvativši neke neočekivane stilske ekshibicije.

EKOLOGIJA I MODA Otrovne kemikalije i dalje su veliki problem u tekstilu koji nosimo na svakodnevnoj bazi

Posljednjih su godina modne kuće Schiaparelli, Balenciaga, Chanel, Ronald van der Kemp i Jean Paul Gaultier predstavili vizije trapera kroz prizmu Visoke mode. Radi se o kreacijama koje zaslužuju mjesto u nekom od modnih muzeja, u kojima se ističe silna raznolikost denima.

Da, to zvuči kao stilski oksimoron - traper je nešto super ležerno, a Visoka moda nešto super skupo. No, novo doba donosi i njihov spoj, neočekivan i ekskluzivan. Ovo je također posljedica trenda u kojemu autori spajaju nespojivo, pomalo drsko i zločesto. Jer - pa tko bi platio desetke tisuće kuna za nešto od denima. Zato su dizajneri Visoke mode dali odgovor. Evo, oblikovali smo kreacije posebnim tehnikama, ukrasili ih propisno, uložili tjedne rada i postavili u ekskluzivni stilski okvir.

OUTFIT DANA Vrlo atraktivna: Pufasta jakna u tonovima žutog jesenskog lišća

Naravno da vam sada pada ideja na pamet - pa ako može traper, može sve. Istina da moda novog milenija voli eklektičnost, kreativnost i neke neočekivane modne zaplete, stilske etape koje ne bismo očekivali. Pa je taj moment zaživio i u sferi ove skupocjene odjeće.

Još je jedan razlog ovom preokretu - dolaze nove generacije, a one žele nešto posebno, drugačije. Ako je mama, mega bogatašica i ljubiteljica Visoke mode voljela nešto od svile, onda kćer nosi skupi - traper. Koji nije tako lako napraviti. U tome im pomažu i zvijezde, jer nove generacije gledaju ekipu na crvenom tepihu i društvenim mrežama, koje se sve više usude, žele šokirati, zabljesnuti. Pa će dobro poslužiti drski denim - nekada nezamisliv u svijetu skupog odijevanja, danas dobrodošao kao moment iznenađenja.

Slavne dame danas obožavaju brend Schiaparelli - nekada je ova dizajnerica bila simbol bunta, a danas njezine stope slijedi Daniel Roseberry, kreativni direktor brenda. Uoči revije spomenuo je kako je pri izradi kolekcije osjetio slobodu i potrebu da nešto žestoko učini ljepšim, kao da se buni protiv standardne, očekivane ljepote.

NOVO EKSKLUZIVNO RUHO Kapuljača je iz sportske mode stigla u luksuzni svijet glamura

Upravo je taj moment neobične, drugačije ljepote prisutan u modi ovog milenija, ona je izazovna, autentična, avangardna. Ne nužno standardno lijepa.

Dizajner Ronald Van Der Kamp ima nešto drugačiji pristup, eksperimentira s upcyclingom, ovaj put s plavim trapericama. Naime, ovaj modni moment još je jedan od neočekivanih, jer scena ekskluzive u pravilu ne voli ništa 'staro', No, nova vremena mijenjaju stvari, ruše pravila. Kreacije su napravljene od već prijašnjih traper komada, kreativnost je usklađena sa skupocjenim tehnikama koje zahtijevaju tjedne i tjedne rada.

Jean Paul Gaultier još je jedan od dizajnera koji donose super kreativnost. Ima ključno mjesto među autorima čiji je rad već dekadama poznat po izazovima, posebnim načinima oblikovanja i prezentacije. Kod njega je ovaj potez očekivan jer se i prije igrao traperom u raznim modnim sferama, a i karakteristično je za njega da ide korak naprijed, da pomiče granice te propitkuje pravila, čemu ona služe te mogu li se možda - prekršiti. I na kraju, rezultat je uvijek božanstven jer Gaultier je majstor estetike.

Balenciaga je još jedan brend koji konstantno izaziva i nešto propitkuje - njegov kreativni direktor Demna donosi nam traper oblikovan elegantnim krojevima.

Igra casual momentima na avangardan način njegov je potpis, jer Demna smatra da svaka kolekcija mora pomaknuti neke granice, privući pažnju i biti ironična.

Chanel se također nalazi u ovom prestižnom društvu, njihovi majstori obrade tekstila uzeli su u obzir i traper i učinili ga ekskluzivnim. Prijedlog su suknje i jakne elegantnog kroja, no sve skupa ima jedan ležerniji dojam. Pritom je pokazana sva raskoš izrade, o kojoj je traper donedavno mogao samo 'sanjati'.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • Joe Pampers 3 28.11.2022.

    Putine pali

  • 12.11.2022.

    Jedino što sam primijetila su kempove štikle koje lajkam

  • eho' 12.11.2022.

    Hlače i jaknica, osobito sa probranim dobro odabranim detaljima može, eventualno minica..Ali ostalo ne, ne sviđa mi se, jednostavno ne paše. Ne možeš od toga praviti smoking i večernju haljinu..izgleda grozno, na stranu sve avangarde, jednostavno no go.

Komentiraj...
Vidi sve komentare