To je to što me zanima!

Vodič za pronalazak idealnog bicikla uz savjete znalaca..

Ugodno pedaliranje: Bicikl rekreativci ne moraju platiti više od 2500 kuna. Pri kupnji pazite na visinu rame, tip kotača, sjedalo i kočnice na kojima se ne štedi
Vidi originalni članak

Prije kupnje bicikla morate odlučiti što želite, kako i gdje se želite voziti te koliko ste novca spremni uložiti, objašnjava Ivan Horvatić, dugogodišnji biciklistički rekreativac i vlasnik servisa bicikala Ciklobox u Zagrebu.

Brdski bicikli, cestovni, BMX, kruzeri, gradski ili cross, za sve postoji savršeni bicikl. 

- Kvalitetan gradski bicikl stoji od 1500 do 2000 kuna, brdski koji ne zahtijeva previše održavanja do 2500 kuna, a oni koji žele agresivniju vožnju moraju paziti na kočnice i drugu opremu pa se cijena penje iznad 3000 kuna - govori Horvatić. Dodaje da puno ljudi kupuje brdski bicikl jer im izgleda lijepo, a voze ga u gradu, što nije njegova namjena. Zbog toga se često žale na neudobnost sjedala, grčeve u rukama, pa i bol u koljenima. Brdski bicikli su dizajnirani kako bi najbolje savladavali nepravilne terene. Široke gume namijenjene su šumskim putevima, makadamu i kamenjaru, dok će na ravnicama i u gradu tražiti puno veću energiju i napor vozača. Svaka kategorija bicikla ima i svoju vrstu sjedala koja se razlikuju po nagibu kralježnice.

- Za brdski bicikl sjedala su uska i izgledaju neudobno, ali nisu jer je njihovo težište na rukama i nogama, a ne na sjedenju - objašnjava. 

Gradski bicikli su, s druge strane, dizajnirani za ugodnost.

- Na njima baš sjedite pa sjedalo mora biti široko i mekano. Između su trekking ili cross bicikli koji nastoje pomiriti razlike između te dvije vrste bicikla pa sjedalo nije ni preusko ni preširoko - ističe Horvatić. 

- Ne gledajte marku bicikla. U specijaliziranim dućanima će vam pomoći izabrati ono što vam treba - savjetuje Horvatić.

Prvo što će vas pitati je koliko ste visoki jer to ovisi o pravilnom odabiru veličine bicikla.

- Proizvođači na rami imaju označenu visinu u inčima, centimetrima ili poput odjeće s oznakama S, M ili L. Ako ste na granici između dvije veličine, najbolje je odabrati veći bicikl jer ćete inače morati više dizati sjedalo te time geometrija i položaj tijela neće biti dobri - kaže.

Na prevelikoj ili premaloj rami i sa krivo podešenim sjedalom tijelo će biti u pogrešnom položaju što će izazvati bolove u leđima, vratu, ramenima, grčeve i osjećaj utrnulosti u rukama.

 - Za pravilnu visinu sjedala, sjednite na bicikli i ispružite nogu na pedalu. Peta se mora oslanjati na pedalu smještenu u najniži položaj - objašnjava najbolji hrvatski biciklist, Robert Kišerlovski i dodaje da ako sjedalo nije dobro podešeno ili je bicikl previsok mogu stradati tetive i koljena.

Važne su i kočnice na biciklu

- Najbolji su hidraulični diskovi, a trebalo bi izbjegavati mehanički jer je od njega puno bolja dobro podešena v-kočnica - govori Horvatić. Kaže da su inače pakne kočnica na gumama pa zbog vremena i temperature ili vlage ona može malo popustiti, a kod hidrauličnog diska neće. 

- Za normalnu vožnju Maksimirom ne treba vam hidraulična kočnica niti bicikl sa više od sedam brzina - savjetuje i dodaje da za dugovječnost bicikla treba samo malo ulja za podmazivanje kojim jednom mjesečno treba premazati lanac.

Paziti na čelik

Izbjegavajte čelične kotače jer se vrlo lako savijaju.

Dva bicikla u jednome

Ako na brdski bicikl stavite uže gume, možete ga lakše voziti u gradu.

Najbolje od najboljeg 

Karbon je čvršći i 30 posto lakši od aluminija, a koristi se u izradi okvira za profesionalne bicikle.

Trekking 

Inačica je brdskog bicikla koja je geometrijski malo izmijenjena pa je idealan i za grad i za šume.

Dvostruki zid 

Kotač s dvostrukim zidom daje puno veću čvrstoću i manje su šanse da će se savinuti.

Kišerlovski: Ne zaboravite na pribor za male kvarove

Prije duljih tura treba polako početi s treningom i stalno povećavati, ali i smanjivati kilometražu. No ne smije se zaboraviti ni odmor jer je on jako bitan, savjetuje najbolji hrvatski biciklist Robert Kišerlovski (28). Za sigurnu vožnju, naglašava, treba biti koncentriran, a žuljeve i bol riješit će biciklističke hlačice koje imaju prišiven jastučić. 

- Uvijek morate imati svjetlo, alat i zakrpu koja može pomoći u stisci, ali je bolje imati rezervnu gumu, inače zovite doma da dođu po vas - zaključuje uz smijeh.

Biciklom do posla štedite vrijeme i čuvate zdravlje

Osim ako se ne pripremate za Tour de France, trening vam za gradsku vožnju ne treba, nego predznanje o prometu, govori Darinka Jug.  

Odlazak biciklom na posao ili  u grad na kavu je idealno, jer nakon višesatnog sjedilačkog posla njime zadovoljavamo i potrebnu fizičku aktivnost, smatra Jug.

U gradu uvijek poštujte pravilo desne strane

U gradskoj vožnji morate znati  prometna pravila i uvijek voziti desnom stranom. Na to nitko ne misli pa dolazi do komplikacija kod mimoilaženja, objašnjava Darinka Jug iz udruge Moj bicikl. Dodaje kako ljudi u prosjeku prođu 10-ak kilometara, a bicikliste veseli što tako izbjegavaju stres i gužve u prometu.

Idi na 24sata

Komentari 19

  • Derim 23.08.2014.

    meni su maznuli dva za jednu noc iz garaze-pa sam si zbavio opet nekako dva solidna bica-sebi i supruzi i sad sam ih prodao i kupio opet prije mjesec dana dva nova KTM supruzi a sebi SCOTT,a - oba kostaju ravnih 2000e-jeste puno al kad nesto volis-onda ti je to normala!

  • peteh 22.08.2014.

    Milanoviću je kod bicikliranja recimo najbitnije da ga prati jedan, obavezno crni Grand Cherokee jer ne daj bože da se slučajno izgubi u šumi kao šta se je izgubio u vođenju države...

  • ajkula drakula 22.08.2014.

    Najvažnije je dobro se informirati oko komponenata na biciklu,tražiti polako i strpljivo Vaš idealan bicikl a ne zapalit se na prvu.Obavezno izbjegavati jeftine bicikle...jer vrijedi ona:nisam toliko bogat da kupujem jeftino

Komentiraj...
Vidi sve komentare