To je to što me zanima!

Znate li da vam ova mala rupa može spasiti život u avionu?

Prozori na zrakoplovima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutarnjeg. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju... A znate li zašto su prozori okrugli, a ne četvrtasti?
Vidi originalni članak

Putnici leta Southwest Airlinesa iz Chicaga za Newark nikada neće zaboraviti strah koji su osjetili kada je u srijedu u zrakoplovu napuknulo staklo na prozoru, i to dok su bili u zraku. Ipak, osim panike i straha, ništa se putnicima nije dogodilo jer tlak u kabini nije pao i nije bilo potrebe za disanjem kroz maske za kisik.

Sigurno su sletjeli na najbližu zračnu luku u Clevelandu.

MORALI SLETJETI Usred leta napukao im prozor u avionu: 'Čuo se glasni prasak'

A kako to da staklo nije skroz puknulo?

Vjerojatno ste primijetili, dok ste putovali zrakoplovom, da se pri dnu svakog prozora nalazi rupica. Ta rupica postoji zbog sigurnosti, a zadužena je za regulaciju pritiska na prozorsko staklo koji dolazi iz kabine te vanjskog dijela aviona tako što propušta malo zraka. Osim toga, uloga te rupice je i sprječavanje zaleđivanja i zamagljivanja. 

NA ZAGREBAČKOM AERODROMU Ptice ometale zračni promet. Avion iz Pariza kružio zrakom

Prozori na zrakoplovima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutarnjeg - od akrila i stakla. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju, prenosi Daily Mail.

Da pojasnimo, nakon polijetanja i penjanja, tlak vanjskog zraka je u stalnom padu, dok je tlak zraka u kabini u stalnom porastu. Zbog velike razlike između tlaka u kabini i vanjskog tlaka, prozori na zrakoplovima su pod velikim pritiskom i mogli bi se oštetiti, ali rupica na srednjem staklu je tamo kako bi to spriječila.

PRIPREMITE SE, UZLIJEĆEMO! VIDEO Let avionom vas je uvijek zanimao? Evo kako izgleda kad ste pilot u simulatoru leta...

Također, kada vanjski sloj pukne, preostala dva su dovoljno čvrsta da izdrže do slijetanja u najbližu zračnu luku.

Pilot u videu objašnjava funkciju te rupice i građu prozora zrakoplova:

Zašto su prozori na zrakoplovu okrugli, a ne četvrtasti?

I to je zbog veće sigurnosti. Prvi komercijalni zrakoplov izrađen 1952. godine imao  je četvrtaste prozore, a to je bilo pogrešno. Takvi prozori nisu mogli podnijeti razliku u pritiscima izvana i iznutra te su često pucali. Nakon nekoliko nesreća, stručnjaci su shvatili kako su okrugli prozori puno bolji i izdržljiviji.

Idi na 24sata

Komentari 52

  • bcelija 22.11.2023.

    idem avionom samo ako ja vozim!

  • 17.11.2023.

    ..... prenosi Daily Mail, prenosi Daily Mail...... Njima pojedini copy-pastičari trebaju podići spomenik 

  • zaladilo 17.11.2023.

    Ja neiđen u avijun pa me nebrige jer bi nami draga boža issss dala krila da nam treba letat!

Komentiraj...
Vidi sve komentare