Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
46 komentara

Znate li da vam ova mala rupa može spasiti život u avionu?

Prozori na zrakoplovima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutarnjeg. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju... A znate li zašto su prozori okrugli, a ne četvrtasti?

46 komentara

Putnici leta Southwest Airlinesa iz Chicaga za Newark nikada neće zaboraviti strah koji su osjetili kada je u srijedu u zrakoplovu napuknulo staklo na prozoru, i to dok su bili u zraku. Ipak, osim panike i straha, ništa se putnicima nije dogodilo jer tlak u kabini nije pao i nije bilo potrebe za disanjem kroz maske za kisik.

Sigurno su sletjeli na najbližu zračnu luku u Clevelandu.

MORALI SLETJETI Usred leta napukao im prozor u avionu: 'Čuo se glasni prasak'

A kako to da staklo nije skroz puknulo?

Vjerojatno ste primijetili, dok ste putovali zrakoplovom, da se pri dnu svakog prozora nalazi rupica. Ta rupica postoji zbog sigurnosti, a zadužena je za regulaciju pritiska na prozorsko staklo koji dolazi iz kabine te vanjskog dijela aviona tako što propušta malo zraka. Osim toga, uloga te rupice je i sprječavanje zaleđivanja i zamagljivanja. 

Prozori na zrakoplovima napravljeni su od tri sloja, vanjskog, srednjeg i unutarnjeg - od akrila i stakla. Sigurnosna rupica nalazi se na srednjem sloju, prenosi Daily Mail.

Da pojasnimo, nakon polijetanja i penjanja, tlak vanjskog zraka je u stalnom padu, dok je tlak zraka u kabini u stalnom porastu. Zbog velike razlike između tlaka u kabini i vanjskog tlaka, prozori na zrakoplovima su pod velikim pritiskom i mogli bi se oštetiti, ali rupica na srednjem staklu je tamo kako bi to spriječila.

Također, kada vanjski sloj pukne, preostala dva su dovoljno čvrsta da izdrže do slijetanja u najbližu zračnu luku.

Pilot u videu objašnjava funkciju te rupice i građu prozora zrakoplova:

Zašto su prozori na zrakoplovu okrugli, a ne četvrtasti?

I to je zbog veće sigurnosti. Prvi komercijalni zrakoplov izrađen 1952. godine imao  je četvrtaste prozore, a to je bilo pogrešno. Takvi prozori nisu mogli podnijeti razliku u pritiscima izvana i iznutra te su često pucali. Nakon nekoliko nesreća, stručnjaci su shvatili kako su okrugli prozori puno bolji i izdržljiviji.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message