To je to što me zanima!

'Avion je bio neupravljiv, pazio sam samo da ne padne na kuće'

MIG-21 se srušio kod Lomnice u utorak oko 14. 47sati. Pilot Hrženjak se uspješno katapultirao sa 200 metara visine. Avion je pao zbog otkaza hidraulike
Vidi originalni članak

Stanko Hrženjak, pilot koji iza sebe ima 25 godina iskustva, preživio je pad vojnog aviona MIG-21 koji se srušio kod Lomnice u utorak oko 14.55 sati. Uspješno se katapultirao sa 200 metara visine i prizemljio te je pri svijesti prevezen u bolnicu na liječnički pregled.

Na današnjoj konferenciji za novinare, Hrženjak je potvrdio da je do pada aviona došlo jer je otkazala glavna i pomoćna hidraulika.

- Nakon događanja u zračnoj luci u Zadru krenuli smo na rutinski let u Zagreb. Prilikom polijetanja avion je bio sasvim ispravan, a onda mu je otkazao najprije jedan hidraulični, a onda i drugi hidraulični sustav nakon čega se zapalio i motor. U kabini je nastao dim i jedino što sam mogao je katapultirati se van - rekao je Hrženjak na konferenciji za novinare na Plesu.

- Avion je bio posve neupravljiv. Bio sam na 500 metara sa brzinom od 400 kilometara i nedostajalo mi je 15 sekundi da sletim. Kad sam shvatio da je avion potpuno neupravljiv jedino na što sam gledao je da izbjegnem kuće - rekao je.

Iako problema nije bilo pri polijetanju, Hrženjak je rekao da ih je bilo  kada je u utorak ujutro s drugim zrakoplovom, jednim od remontiranih u Ukrajini slijetao u Zemunik. Također se radilo o problemima sa stajnim trapom, ali tvrdi kako je to relativno normalna situacija pa je samo nadletio bazu kako bi sa zemlje dobio vizualnu potvrdu je li trap izašao. 

- Rizik letenja na ovom avionu svjesno sam prihvatio, držao sam se svih pravila - rekao je pilot.

 Kako je rečeno na konferenciji, MIG-u je vremenski resurs trebao isteći do 15. kolovoza. Avion je letio je su kasnili avioni s remonta u Ukrajini.

Zbog MIG-ova su zatvorili zagrebački aerodrom

MIG-ovi Hrvatskog ratnog zrakoplovstva nekoliko puta su prelijetali aerodrom na Plesu. MIG nije mogao izvući desni kotač stajnog trapa. Zbog hitne situacije obustavljeno je slijetanje svih aviona u zračnu luku. Kontrola leta cijelo je vrijeme pratila stanje. Donosimo razgovor pilota kodnih imena vitez 11 i vitez 12 s kontrolnim tornjem:

TORANJ: Nama su putnici tu pred vratima. Imamo situaciju, sletjet će nam neki avion bez kotača. Putnike nećemo moć uzeti dok oni ne slete. Ne znam koliko će nam to trajati.

Pilot (Vitez 12): Jel’ me vidite?

TORANJ: Vidimo samo lijevi kotač. I nosni.

Pilot (Vitez 11): Vitez 11 letim kraj dvanaestoga.

TORANJ: MIG je sad nadletio. Jedan kotač nema vani. Ne znam što će biti. A ti, glavne noge su ti vani. Vitez 11, odobreno ti je slijetanje.

Pilot (Vitez 11): Bit ću iza viteza 12. Pratim ga i ne idem na slijetanje.

Pilot (Vitez 11): Pilot se srušio u pravcu prema jezeru. Jeste me čuli? Pilot je iskočio, avion se srušio.

TORANJ: Čuli smo vas i vidli smo. Idemo u krug.

Pilot (Vitez 11): Potvrdite da ste dobili moju zadnju transakciju.

TORANJ: Vitez 11 čuli smo vas i vidli smo vas. Recite koje su vam namjere.

Pilot (Vitez 11): Zadržat ću se još tri četvrtine kruga i idem u slijetanje.

Idi na 24sata

Komentari 165

  • centarfor 07.08.2014.

    Ako je avion bio neupravljiv, pilot nije mogao paziti da ne padne na kuće. Zato je naslov besmislen.

  • 06.08.2014.

    ...ne znam čemu se ljudi čude i o čemu se ovdje raspravlja... lovac napravljen 70. tj za vrijeme nuklearnih čarki, s vrlo jakim motorom i malenom površinom delta krila, vrlo moćan i brz ali teže upravljiv.... e sad meni ne bi bilo svejedno sjesti u auto staro 40-etak godina a kamoli u avion koji leti MACH brzinom i tobože je bio na remontu u državi u kojoj bjesni građanski rat a da i ne bjesni isto su banana. svaka čast pilotima sto imaju hrabrosti sjesti u te muzejske primjerke.

  • perica 100 06.08.2014.

    pilote svakati čast pored vaki ljudi možemo mirno spavat

Komentiraj...
Vidi sve komentare