To je to što me zanima!

Dopuštenje za prevaru: Potpiši prvo, a tek onda otvori paket

OVISI O DOSTAVLJAČU Zakon ne propisuje da primatelj mora moći otvoriti poštansku pošiljku prije uručenja, što znači da tek nakon potpisa može provjeriti što mu je stiglo
Vidi originalni članak

Dostavili su mi kupljeni štednjak, a nakon što sam ga otpakirao, vidio sam da je oštećen. Jesam li smio otpakirati pošiljku prije preuzimanja, pitao nas je čitatelj.

- Prema Zakonu o poštanskim uslugama, nije predviđena mogućnost primatelja da otvori poštansku pošiljku prije propisnog uručenja. To znači da primatelj tek nakon potpisa o primitku i plaćanju otkupnog iznosa može otvoriti pošiljku - navode u Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM).

Nemaju vremena čekati 

No dostavna služba može odrediti drukčije u svojim Općim uvjetima poslovanja. Tako Hrvatska pošta dozvoljava otvaranje paketa prije potpisivanja primitka.

- Primatelj smije provjeriti ispravnost pošiljke jer tako može obiti primitak oštećene pošiljke ili pošiljke s neželjenim sadržajem. Ako je primatelj u prisustvu dostavljača provjerio svoju pošiljku i odbio njezin primitak, može podnijeti prigovor uz zapisnik u njegovu prisustvu - objasnili su nam iz Hrvatske pošte.

Kod DHL-a treba prvo potpisati primitak, pa provjeriti sadržaj, a u GLS-u kažu primatelj pošiljke može provjeriti sadržaj prije potpisivanja primitka samo ako je ambalaža oštećena ili otvarana i tada sastavljaju zapisnik.

Iz tvrtke In Time kažu da primatelj smije otvoriti pošiljku i provjeriti njezin sadržaj u prisustvu dostavljača. U nekim dostavnim službama kažu kako nemaju vremena čekati provjeru.

- Posao kurira podrazumijeva samu dostavu paketa. Zbog premalo vremena, otvaranje paketa i provjera njegova sadržaja u prisustvu kurira nije praksa u kurirskim službama - odgovorili su nam iz DPD-a.

I Intereuropin dostavljač ne mora čekati da primatelj pregleda pošiljku. Slično je i u Overseasu.

- Nakon što uruči paket, dostavljač nije dužan pričekati da primatelj provjeri pošiljku. Ako primatelj uvjetuje prihvat pošiljke time da dostavljač bude prisutan pri kontroli, smatrat će se da ju je primatelj odbio prihvatiti te će ju vratiti pošiljatelju - rekli su.

No, ako je netko naručio preko internetskog oglasnika i plaća pouzećem, Overseas neće novac odmah proslijediti pošiljatelju.

- Kupac može do dva dana nakon isporuke prijaviti pošiljatelja za prevaru i dobit će svoj novac - navode iz Overseas Expressa.

Isplata nakon dva dana 

Kad kupac prijavi pošiljatelja da mu je umjesto vrijednog mobitela poslao primjerice cjepanicu ili “ciglicu” kave ili kamen, Overseas će doći po paket i provjeriti što je u njemu. Ponovo će ga izvagati te pregledati snimke kamera. Navode da tako štite pošiljatelje od lažnih optužbi primatelja. Privatni pošiljatelj se, ako ga je netko prijavio za prevaru, mora identificirati kako bi mu proslijedili novac. Ne učini li to, Overseas će vratiti novac primatelju. Njihovi kuriri obavezno zovu primatelja prije isporuke, a kod In Timea, GLS-a i DHL-a najavu treba posebno tražiti. HP i DPD šalju SMS s okvirnim vremenom uručenja pošiljke.

Kupnja od privatnog prodavatelja opasna je zato što kupca ne štiti Zakon o zaštiti potrošača.

Idi na 24sata

Komentari 51

  • Maddog 14.05.2020.

    menj DHL voza,,,paket iz bugarske stigo preko njemacke u zagreb i umjesto u zadar poslan u juznu afriku ,,,danas gledam tracking ,,i sad je u amsterdamu ,,,,,

  • 18.05.2019.

    Ovo je glupost radim u jednoj od spomenutih i radio kod konkurencije, posiljku preuzmete i onda otvarate niste kupili sadržaj pošiljke od vozača ni od kompanije koja vam je dostavila paket nego od pošiljatelja i to ako niste dobili roze čarape nego crvene to nije problem vozača ista stvar dobijete sudski poziv prvo da vidim sta pise pa cu preuzet ili ne

  • 17.05.2019.

    HP, sve je jasno - ne da se ekipi koja dostavlja penjati po stepenicama. Tri puta sam se žalio njihovom kontroloru u glavnoj pošti, svaki put sam dokazano bio kod kuće, ceduljica u kaslić, pa put pod noge do glavne pošte, sve uz uredno plaćenu dostavu! Sve uzalud. Zadnji put mi je poštar zagurao u kaslić 300 USD vrijedan crtaći program kojeg sam naručio za sina. Paketić je napola virio iz kaslića, pa ga je svaki jazavac s ceste mogao pobrati. Za razliku od konkurentnih dostavljačkih firmi, naša pošta još uvijek nije shvatila prednost telefonske najave (SMS) dana i vremena dostave, kao da smo u '70 tim. No, najvažnije je da su svojevremeno napadali dostavljačke kompanije zbog nelojalne konkurencije...

Komentiraj...
Vidi sve komentare