To je to što me zanima!

Ekspert za Mossad na Weekend Media Festivalu: 'Imaju odjel za tajne veze s drugim državama'

Tehnologija i njezina uporaba u brojnim operacijama bila je dominantan motiv razgovora Yossia Melmana i Igora Alborghettija, a dotakli su se i nezamjenjivog ljudskog faktora
Vidi originalni članak

Tajne službe i informativni milje oduvijek su tema brojnih špekulacija, teorija, a nerijetko i zavjera, a rijetko koja tajna služba dosegla je kultni status kao izraelski Mossad. Yossi Melman, publicist, novinar i čovjek s tisuću priča od kojih vjerojatno više od pola nikada neće izaći u javnost, otvorio je jubilarni  Weekend Media Festival u intrigantnom 1 na 1 razgovoru s moderatorom Igorom Alborghettijem pred prepunom dvoranom zainteresiranih posjetitelja.

Uz poneku pikanteriju iz svijeta tajnih službi, kao što je priča o umetanju uređaja za prisluškivanje u kupaonicu diktatora koji je na kraju nikad nije koristio, dominantan motiv intervjua bila je tehnologija i njezina uporaba u brojnim operacijama.

Iako suvremene tehnologije igraju bitnu ulogu u brojnim segmentima obavještajnih operacija, ljudski faktor još je nezamjenjiv. Osim akcija i operacija koje su dostojne filmova Jamesa Bonda, zanimljiva je i činjenica da ova obavještajna služba ima i zadatke koji spadaju u domenu diplomatskih poslova.

- Postoji posebni odjel u Mossadu, koji je odgovoran za tajne diplomatske veze s državama u kojima Izrael nema službeno predstavništvo. Pogotovo arapske zemlje koje nas okružuju. Tajno stvaraju veze s određenim kompatibilnim krugovima, kako bi u jednom trenu oni postali javni. Npr. Saudijska Arabija je dobar primjer, godinama su Izrael i Saudijska Arabija imali loše odnose, no zbog drugih prijetnji kao što je npr. Iran i u takvim situacijama postoji volja za suradnjom iz brojnih razloga. U nekim slučajevima Mossad djeluje kao zamjena ministarstvu vanjskih poslova - otkrio je Yossi Melman.

EKSPERT ZA ŠPIJUNAŽU Godinama pišem o izraelskim obavještajnim službama. A onda me Iran pokušao oteti...

Konačno je šira javnost dobila priliku upoznati čovjeka koji stoji iza digitalizacije automobilske industrije. Nikola Dešković je na primjeru svoje uspješne kompanije AutoScout24 istaknuo kako je bilo uzbudljivo, ali i zahtjevno surfati na valu interneta te što je sve morao poduzeti kako bi transformirao i digitalizirao kupovinu, odnosno prodaju automobila. Ono što je Dešković kao iskusni digitalac u svijetu automobilske industrije, to su Dražen Mavrić, CEO NOVA TV, Branko Čakarmiš, predsjednik Uprave RTL-a Hrvatska i glavni izvršni direktor Adrija regiji Robert Šveb, glavni ravnatelj HRT-a pod moderatorskom palicom TV urednika i voditelja Petra Štefanića. Iako se danas televizija konzumira na drugačiji način u odnosu na razdoblje od prije 30 godina, panelisti su se složili da televizija nije izgubila na magiji, naprotiv – novom tehnologijom samo je dobila. Tri vodeća čovjeka triju nacionalnih televizija objasnila su zašto danas prikazuju Dnevnik u isto vrijeme, kao i što misle o Zakonu o elektroničkim medijima

Za svoj 15. rođendan Weekend je posjetiteljima poklonio jedinstvenu priliku da pogledaju jednu od najpopularnijih izložbi na svijetu koju je do sada vidjelo preko 400 tisuća ljudi u preko 40 država. Utjecajna izložba „Tolerance Poster Show“ pod pokroviteljstvom DIRECT MEDIA United Solutions u prostorima stare Tvornice duhana predstavila je čak 94 umjetnička djela kojima su dizajneri iz cijelog svijeta pokazali što za njih znači danas toliko važan pojam tolerancije. Izložbu je otvorio Stefan Gajić, Creative Lead & Art Director u DIRECT MEDIA United Solutions, a među izloženim radovima bili su i oni dizajnera iz Hrvatske, Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine te Crne Gore.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare