Građani su za protekle uskrsne blagdane potrošili oko 1,4 milijarde kuna od prošlog petka do Uskrsnog ponedjeljka, rekli su u utorak iz Hrvatske gospodarske komore.
Direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić napominje da se podaci za ovu godinu ne mogu usporediti s prošlom jer je Uskrs u drugoj polovici travnja pa se preklapa s početkom turističke sezone.
- Valja spomenuti da fiskalizacijom nisu obuhvaćene tržnice na kojima se tradicionalno kupuju artikli koji ulaze u uskrsnu potrošnju - naglasila je Ravlić. Iz HGK napominju i da su cijene potrošačkih košarica na razini prošle godine. Skromna je oko 500, srednja 1000, a bogatija na 1500 kuna. Sadržaj košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni.
Trend uskrsne potrošnje poklapa se i sa trendovima u trgovini na malo, a prema podacima DZS-a, promet u trgovini na malo i u veljači 2019. godine rastao i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je promet u trgovini na malo na godišnjoj razini, dakle u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018., porastao za čak 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Zabilježen je rast i na mjesečnoj razini. Tako je promet u trgovini na malo u veljači 2019. porastao za 3,8 posto u odnosu na siječanj 2018.