To je to što me zanima!

Iskustva iz EU: Nemaju ocjene do 7. razreda, ali baš sve znaju

Ako mislite da je obrazovanje skupo, isprobajte neznanje, moto je pod kojim Danci od 2013. provode školsku reformu. Martina Kučar je iskusila njihovo obrazovanje
Vidi originalni članak

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Ako mislite da je obrazovanje skupo, isprobajte neznanje, moto je pod kojim Danci od 2013. provode veliku školsku reformu.

Glavni je cilj da se učenici i učitelji osjećaju ugodno te da poboljšaju rezultate na nacionalnim i međunarodnim ispitima. Obrazovanje je besplatno za sve. Besplatni su im udžbenici, a svakom djetetu omogućeno je studiranje jer država svim studentima daje stipendiju koja pokriva sve troškove tijekom studiranja. U osnovnoj školi potiče se kreativnost i maštovitost učenika. Nastava je usredotočena na učenika, njegove mogućnosti i želje. Važan je cilj priprema učenika za život i razvijanje želje za znanjem, pa je važno naučiti djecu kako učiti, iskoristiti mogućnosti, razvijati kreativnost i samopouzdanje. Predmeti i situacije u školi bliski su stvarnom životu. U razredima jednako prevladava individualni rad i rad u skupinama.

Školski album

Dojmovi su to učiteljice Martine Kučar iz VI. osnovne škole Varaždin koja je u sklopu projekta integracije djece s posebnim potrebama u nastavu. S još troje kolega provela je tri tjedna u Danskoj. Usavršavanje je financirano iz programa ERASMUS+. Usavršavali su se u OŠ Christinelystskolen u Lemvigu. Istraživali su danski školski sustav, planiranje i programiranje nastave, proučavali nastavne metode, ciljeve i zadaće nastave, način vrednovanja i ocjenjivanja te sudjelovali u nastavnom procesu. Posebno su pratili kako u danskim školama učitelji i stručni suradnici rade s djecom s posebnim potrebama te na koji se način koristi informacijsko-komunikacijska tehnologija u nastavi.

- Danska osnovna škola ima predškolski razred (0. razred), 9 razreda osnovne škole (1. – 9.) i 10. razred. Zanimljivo je da u njihovim osnovnim školama nema ocjena sve do 7. razreda. No učitelji stalno prate učenike, daju im povratne informacije o napretku, razini znanja i vještina te smjernice za planiranje i organizaciju učenja - govori učiteljica Kučar.

Školski album

U Christinelystskolen, koja ima 640 učenika i 70 zaposlenika, svaki dan su pratili nastavu.

Ravnatelj Jens Pedersen predstavio im je danski sustav, školski kurikulum i projekte. Veličina i opremljenost škole su ih oduševili. U sklopu knjižnice, koja je kulturni i znanstveni centar škole, vode projekt Homework coffee koji organizira škola u suradnji s lokalnom zajednicom. Cilj je pomoći učenicima iz stranih zemalja u učenju danskog.

- Volonteri iz cijele općine dolaze u školu i u školskoj knjižnici rade s učenicima - govori učiteljica. Nastava se organizira u kombiniranim razredima - učenici različitih dobnih skupina zajedno su u jednom razredu. U svakom odjelu su učitelj i pedagog. Od danskih kolega hrvatski su učitelji mogli jako dobro naučiti kako u nastavu integrirati djecu s posebnim potrebama.

Školski album

- Primijetili smo da su učenici zadovoljni te da vole učiti i ići u školu. Na satima koriste pametne ploče, računala koja su dostupna svima, a učenici često novo gradivo uče igrajući zabavne igre ili pjevajući. Nerijetko su podijeljeni u više skupina, na satu obrađuju različito gradivo, a to je moguće upravo zbog toga jer su u razredu učitelj i pedagog. Svakoga dana djeca jedan sat provode na školskom dvorištu gdje se bave sportom, šeću oko jezera ili se igraju. Čak ih ni kiša ili hladnoća ne sprečavaju u tome - govori Kučar. Posebnost je ove škole objekt smješten uz školu nazvan Huset (Kuća). Ondje nastavu pohađaju učenici s posebnim potrebama i teškoćama u učenju (disleksija, ADHD, disgrafija...) te učenici iz stranih zemalja. Nastavu pohađaju 12 tjedana, a nakon toga integriraju se u redovitu nastavu. Učenici iz stranih zemalja pohađaju Internacionalni razred u kojem uče danski te se upoznaju s kulturom i običajima. Djeca s teškoćama u čitanju uključena su u IT-razred gdje koriste posebne računalne programe za učenje i vježbanje čitanja i pisanja. Svaki učenik ima svoj prostor za učenje i računalo.

Naglasak je na učenju kroz igru, boravak u prirodi, kretanju, kuhanju, izrađivanju različitih predmeta i igračaka. Predstavnici iz varaždinske škole dogovorili su nekoliko različitih projekata s Christinelystskolen za ovu školsku godinu.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje

Idi na 24sata

Komentari 11

  • romi 10.03.2015.

    Na žalost kod nas je sistem da učenici uče prevelike količine gradiva, bez povezivanja sa stvarnim životom i primjene naučenog. Veliki je pritisak na djecu, posebno u gimnazijama, mislim da je zabrinjavajući porast psihičkih poteškoća kod djece. Osnovni problem od osnovne škole do fakulteta je praktična neprimjenjivost naučenog. Sve se svodi na bubanje.

  • SUSSIE_1 09.03.2015.

    He...he...uče kroz igru. I ta metoda je kod nas teško provediva. Znam za slučaj kad su djeca pod jednim predmetom vježbali gradivo kroz igru na ispadanje ( tko odgovori točno, nastavlja igru, a tko pogriješi-ispada) i roditelji jednog djeteta davili učiteljicu dva dana zato što je dijete ispalo iz igre.

  • dr. 09.03.2015.

    ma sta je vama?????? jeste li vi normalni???????????? zar nije vaznije pisati ,citati i raspravljati o tome hoce li i kad ce HDZ ili SDP doci ili sici s vlasti !!!!???? VI se uhvatili skolovanja(i to besplatnog,jednog od najboljih na svijetu).pih...

Komentiraj...
Vidi sve komentare