Zrakoplov turske aviokompanije sa najmanje 134 ljudi srušio se u srijedu u 10.40 sati pri slijetanju u međunarodnu zračnu luku Schipol u Amsterdamu.
Avion se prilikom pada raspao na tri dijela, koji su ostali razbacani blizu piste. Zrakoplov je promašio pistu i srušio se u neposrednoj blizini autoceste. Na sreću, nije udario u obiteljske kuće. Promet za sva vozila odmah su zatvorili u oba smjera. Strani mediji isprva su javljali kako su svi preživjeli. Nizozemska televizija u međuvremenu je objavila da je pet ljudi poginulo dok su u Turskoj ministar prometa Binali Yildirim i predstavnici kompanije tvrdili da nije bilo žrtava. CNN je nešto nakon 13.30 javio o devet poginulih ljudi i 50 ozlijeđenih, od toga 25 teško stradalih. Kako javlja Sky News među devet poginulih su tri člana posade. Avion se nakon pada nije zapalio pa su uspaničeni putnici uspjeli pobjeći iz olupine kroz izlaz za prtljagu. Odmah su zvali televizijske postaje i izvjestili ih o tragediji. Jedan od putnika iz aviona kazao je da je o zemlju udario prvo rep aviona, a putnici su prethodno osjetili nešto poput jakih turbulencija, piše CNN. Uslijedio je udar. Očevici pada su kazali da je većina putnika sama izašla iz raspadnutog aviona. Drugi putnik, bankarski menadžer, kazao je za NTV kako ih nitko u avionu nije upozorio da vežu pojaseve, niti da bi mogli imati ikakvih problema prilikom slijetanja. Dodao je da je osjetio kako je pilot povećao brzinu prije slijetanja i potom udar. Sve se odvilo u par sekundi, ispričao je.
Uprava zračne luke u Amsterdamu u rekordnom je roku osigurala psihološku pomoć za članove obitelji i prijatelje putnika. Na mjesto nesreće odmah je stiglo 20 kola Hitne pomoći i vatrogasaca, a pomažu i spasilačke ekipe iz helikoptera. Boeing 737 poletio je u 8.25 sati ujutro iz Istanbula prema Nizozemskoj.
IZOSTANAK EKSPLOZIJE SPASIO JE VEĆINU PUTNIKA
Pilot je vjerojatno vidio da će se sudariti, pa je namjerno sletio prvo na rep kako bi izbjegao veću katastrofu. Naime, da se nosom aviona zabio u zemlju, nastalo bi veliko trenje i tek bi onda vjerojatno eksplodiralo gorivo koje se nalazi u krilima Boeinga 737-800, rekao je istražitelj zrakoplovnih nesreća Dinko Vodanović.
Kieran Daly iz Air Transport Intelligencea kazao je kako je udar bio snažan, ali iza njega nije uslijedila eksplozija ili požar. Objasnio je da je razlog tome i poboljšani materijal koji se teže zapaljuje, a koji se sada koristi u izradi aviona. Dodao je i da je Boeing 737-800 pouzdan i vrlo siguran avion. Spremnici za gorivo u avionu bili su poluprazni te je i to razlog što avion pri udaru nije eksplodirao.