To je to što me zanima!

Mazda CX-3: Uzbudljiva u vožnji, baš kao što i izgleda

Prije otprilike godinu dana Mazda je na tržište izbacila svoj prvi mali crossover, model CX-3
Vidi originalni članak

U najbrže rastućem tržišnom segmentu već vlada poprilična gužva i nije se lako istaknuti, no Mazda je svojim prvijencem očito pogodila 'u sridu', jer njeni trgovci i godinu dana nakon starta prodaje jedva hvataju korak s potražnjom. U čemu je tajna? Bez ikakve dvojbe, glavni je 'krivac' dizajn. Naglašeno agresivna interpretacija nagrađivanog Mazdinog dizajnerskog izričaja 'Kodo  – duša pokreta', s još oštrijim i izražajnijim linijama karoserije, osvaja na prvu, unatoč pomalo netipičnim proporcijama s naglašeno dugim 'nosom' i vizualno stanjenom kabinom. Zahvaljujući tome CX-3 izgleda veće nego što je uistinu, no, srećom, zbog atraktivnog izgleda praktična strana nimalo ne trpi.

Sprijeda se sjedi raskošno i opušteno neovisno o stasu, straga bez problema stane dvoje odraslih, a i prtljažnik je sa svojih 350 litara osnovnog obujma dorastao izazovima koji nadmašuju tjedni šoping. No, za kupce je možda važnije da CX-3 nudi upravo onakav doživljaj vožnje kakav je i vizualni dojam koji ostavlja – poletan, dinamičan s osjećajem pune kontrole i sigurnosti. Ne ulazeći u detalje po mnogočemu revolucionarne Mazdine Skyactiv tehnologije, spomenimo tek da je CX-3 jedan od najlakših modela u svojoj kategoriji, pa bio pogonjem benzincima sa 120, odnosno 150 KS ili pak dizelašem sa 105 KS, pršti dinamikom i pritom troši iznenađujuće malo goriva.

U najštedljivijoj inačici tvornički obećana prosječna potrošnja iznosi tek četiri litre dizelskog goriva na 100 km, pa čak i ako se se vozite uglavnom samo po gradu, s jednim ćete spremnikom moći prevaliti gotovo 1.000 kilometara. Raspon varijanti neobično je širok za ovu klasu, pa kupci mogu birati između pet razina serijske opreme, tri opcije motora bilo s ručnim ili automatskim 6-stupanjskim mjenjačem te između prednjeg ili pogona na sva četiri kotača - ukupno je dostupno čak 17 različitih varijanti u kombinaciji s devet atraktivnih boja, uključujući i Mazdinu jedinstvenu Soul crvenu.

U najraskošnijem paketu nalaze se elementi koji se u automobilima te veličine rijetko sreću, poput radarskog tempomata, head-up zaslona s osnovnim informacijama o vožnji uvijek ispred očiju, multimedijalnog sustava MZD Connect s velikim 7-inčnim na dodir osjetljivim središnjim zaslonom u boji, potpuno prilagodljivih prednjih svjetala u LED tehnici ili vrhunskog Bose ozvučenja. Po želji, dostupna je i uistinu luksuzna unutrašnjost s mekom bijelom kožom i umetcima od tamno sive brušene kože. U gradskom prometu će vozača – a posebno vozačice! – veseliti ne samo okretnost, već i obilje pomagača za sigurniju i opušteniju vožnju.

Uz uobičajene stražnje parkirne senzore, u višim paketima serijski dolazi i kamera za vožnju unazad, kao i sustav automatskog kočenja pred preprekom ili drugim vozilom ako vozač zakasni s reakcijom. Zatim, tu je sustav koji detektira vozila u stažnjim mrtvim kutevima, ali pomaže i kod isparkiravanja unazad, jer upozorava na vozila koja prilaze s boka. Već od srednje razine opreme serijski dolazi i sustav koji upozorava na nenamjerno napuštanje voznog traka. Za osnovni CX-3 G120 Emotion valja izbrojati oko 130.500 kuna, dok najsnažniji G150 s pogonom na sve kotače, automatskim mjenjačem i najbogatijim serijskim paketom opreme Revolution Top stoji nešto više od 231.000 kuna – ostavljajući pritom malo koju želju neispunjenom.


 

Idi na 24sata