To je to što me zanima!

Ministar Marić najavio gradnju velike marine u Malom Lošinju

Marić je na konferenciji za medije nakon sjednice Vlade istaknuo da je upravo ACI, uz Croatia Airlines, vraćen na listu tvrtki od strateškog i posebnog interesa u kojima država ima većinski udio
Vidi originalni članak

Ministar državne imovine Goran Marić u četvrtak je najavio novo veliko infrastrukturno ulaganje u izgradnju velike marine u Malom Lošinju, koju će graditi ACI iz Opatije.

Izgradnjom marine u Malom Lošinju, ustvrdio je Marić, zapuštena državna imovina, koje kao ruglo na ulazu u to mjesto stoji već 27 godina, dobit će novu upotrebnu vrijednost i lice.

Marić je na konferenciji za medije nakon sjednice Vlade istaknuo da je upravo ACI, uz Croatia Airlines, vraćen na listu tvrtki od strateškog i posebnog interesa u kojima država ima većinski udio.

Naime, na listi trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za Republiku Hrvatsku nalazit će ukupno 40 tvrtki, što je devet manje nego do sada, pri čemu će ih se 11 brisati s liste, a na nju će ući dvije tvrtke - ACI i Croatia Airlines, odlučila je u četvrtak hrvatska Vlada. 

Ministar državne imovine Goran Marić istaknuo je na Vladi kako Ministarstvo predlaže izmjenu odluke o utvrđivanju popisa trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za Republiku Hrvatsku kojom se broj tih tvrtki smanjuje za devet, sa 49 na 40.

Pritom bi se s liste brisalo 11 tvrtki - Autocesta Zagreb - Macelj, Bina-Istra, Brijuni rivijera, Brodarski institut, Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (HANDA), Podzemno skladište plina, Središnje klirinško depozitarno društvo (SKDD), Zrakoplovno-tehnički centar, Luka Vukovar, Đuro Đaković Holding te Zračno pristanište Mali Lošinj. 

Na listu tvrtki od posebnog interesa u kojima država ima većinski udio ušle bi odnosno vratile se dvije tvrtke - ACI i Croatia Airlines. 

Četiri tvrtke s popisa onih od posebnog interesa bilo bi, pak, prebačeno na listu tvrtki od strateškog interesa - APIS IT, Državne nekretnine, HP - Hrvatska pošta i Jadrolinija. 

Tako bi na listi trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa za državu bilo ukupno 40 tvrtki - 26 njih od strateškog interesa, 13 od posebnog interesa, a na listi je i Ina, kao tvrtka od posebnog interesa u kojoj država ima manje od 50 posto vlasništva i čije dionice kotiraju na burzi. 

Prema izmijenjenoj odluci na listi trgovačkih društava i drugih pravnih osoba od strateškog interesa, uz četiri koje su prebačene s liste tvrtki od posebnog interesa - APIS IT, Državne nekretnine, Hrvatska pošta i Jadrolinija, su i Agencija Alan, Agencija za komercijalnu djelatnosti, Autocesta Rijeka-Zagreb, Hrvatske autoceste i Hrvatske ceste, Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP), Državna agencija za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka (DAB), Financijska agencija, Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR), Hrvatska elektroprivreda (HEP), Hrvatska kontrola zračne plovidbe, Hrvatska lutrija, Hrvatske šume, Hrvatske vode, Hrvatski operator tržišta energije, HŽ Infrastruktura i HŽ Putnički prijevoz, Janaf, Plinacro, Odašiljači i veze, Plovput i Pomorski centar za elektroniku. 

Uz ACI i Croatia Airlines, na listi tvrtki od posebnog interesa u kojima država ima većinski udio su i Hrvatska poštanska banka (HPB), HŽ Cargo, Imunološki zavod, Narodne novine i sedam zračnih luka - Dubrovnik, Osijek, Pula, Rijeka, Split, Zadar i Zagreb. 

"Ovo je posljedica sustavne analize stanja i prekid dosadašnje prakse. Naime, dosad su ovakve odluke donošene čak i na telefonskoj sjednici Vlade. Ovo je posljedica višemjesečne sustavne analize, međuresornih dogovora te osobnih razgovora svih ministara. Stoga, na prijedlog resornih ministarstava, a u suradnji s Ministarstvom državne imovine, došlo se do konačnog popisa, koji će opet biti podložan promjeni", poručio je Marić.

Na novinarsko pitanje koji su razlozi da su neke tvrtke 'skinute' s popisa strateških i znači li to da idu u prodaju, Marić je rekao da 'skinute' tvrtke ne zadovoljavaju kriterije po kojima bi trebale bit na tom popisu. 

"Da bi tvrtka bila na popisu od strateškog interesa ona mora biti od infrastrukturne važnosti za Hrvatsku. Republika Hrvatska mora biti vlasnik te tvrtke", rekao je Marić, navevši kao primjer Binu Istru, u kojoj država nije vlasnik pa onda ne može biti niti od strateškog interesa.

"Hrvatska Vlada u svim strateškim tvrtkama donosi odluku o imenovanju uprave i nadzornog odbora, a kako može donositi imenovanja u tvrtkama koje nisu u hrvatskom vlasništvu. Naravno da su to tvrtke koje su spremne za restrukturiranje, za dokapitalizaciju i privatizaciju. Vjerojatno takva budućnost čeka i Đuro Đaković i Brodarski institut i druge tvrtke koje više nisu na popisu", naveo je Marić, dodavši da je takvim tvrtkama predodređeno da idu u restrukturiranje, dokapitalizaciju i privatizaciju.

Odgovarajući na upit, Marić je istaknuo i da je uvrštavanje Croatia Airlinesa na popis trgovačkih društava od strateškog i posebnog interesa vrlo logičan. Dodao je, međutim, da ta kompanija ide na listu od posebnog interesa, a ne strateškog.

"Poznato je da su trgovačka društva od posebnog interesa ona kojima je potrebno restrukturiranje i dokapitalizacija. Croatia Airlinesu potrebno je restrukturiranje i dokapitalizacija i zato je vraćena na popis od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku. To je  nacionalna kompanija, dakle potpuno je racionalno, logično, da tamo i bude", zaključio je Marić.

Idi na 24sata

Komentari 12

  • 04.01.2018.

    ACI je još državni? Čudno...

  • jozabroz 04.01.2018.

    a jel ta "ulaganja" tamo imaju kakve veze i sa kotromanovicem?? za to on nije nikad ni kaznu za sukob interesa platio ..)))) no ionako ce se saznat brzo ciji je to "projekt"))))

  • POTPEC 04.01.2018.

    Sve ono šta je važno za državu skidaj sa popisa, dokapituliziraj i rasprodaj, pa če nam stranci naređivati kao i kod telekomunikacija i banaka. A ono šta nije toliko bitno za državu, ali je za uništenje obale i njenih građana stavljaj na listu. BRAVO MAFIJO:

Komentiraj...
Vidi sve komentare