To je to što me zanima!

Nasukali se kod Solina: Tanker iz Italije doteglili su do Splita

Završne radnje odsukavanja i tegljenja trajale su danas oko šest sati i tanker je sada smješten na vanjskom vezu splitske gradske luke - rekao je lučki kapetan Željko Kuštera
Vidi originalni članak

Talijanski tanker, koji se u četvrtak ujutro zbog jakih udara vjetra otrgnuo na tankerskom terminalu u Solinu i nasukao pri izlazu iz terminala, dotegljen je u petak popodne u splitsku gradsku luku, gdje će boraviti dok od talijanskih pomorskih vlasti ne dobije odobrenje da je sposoban za sigurnu plovidbu.

- Završne radnje odsukavanja i tegljenja trajale su danas oko šest sati i tanker je sada smješten na vanjskom vezu splitske gradske luke - rekao je za Hinu lučki kapetan Željko Kuštera. Dodao je kako su pripreme za odsukavanje i tegljenje počele još jučer.

Objasnio je kako su tegljenje obavila dva  Brodospasova remorkera uz nadzor Inspekcije za sigurnost plovidbe, te da je sve obavljeno po standardima predviđenim za takve slučajeve i nije bilo onečišćenja mora.

- Ronioci su snimili pod tankera i uočljive su ogrebotine nastale pri nasukavanju na morsko dno, ali nema većih oštećenja koja bi omogućila prodor vode u brod - rekao je Kuštera.

U ovakvim slučajevima, nakon što brod pretrpi pomorsku nesreću - njemu se mora "ojačati svjedodžba za sigurnost plovidbe", to jest potvrditi da je sposoban za sigurnu plovidbu, dodao je.

- Ovom tankeru je zabranjeno isplovljavanje iz splitske gradske luke dok od mjerodavne talijanske organizacije ne dobije ojačanu svjedodžbu za sigurnost plovidbe - rekao je Kuštera. Dodao je kako  u Italiji takva mjerodavna organizacija ima ovlaštenja kao što je u Hrvatskoj ovlašten Hrvatski registar brodova.

Ovaj se  talijanski tanker dužine 180 metara u četvrtak u ranim jutarnjim satima zbog jakih udara vjetra otrgnuo na tankerskom terminalu u Solinu te se nasukao pri izlazu iz terminala, no nije bilo ozlijeđenih ni onečišćenja mora.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • nottonightjosephine 07.02.2020.

    Nisu tankercic doteglili iz Italije nego iz Solina u Split(good riddance!). Odnosno, u pomorskom zargonu, doteglili su ga od 'pi.de do gu.ice'. I ne treba da mu talijanska organizacija(RINA)potvrdi Svjedodzbu Sigurnosti nego ce to u njihovo ime uraditi hrvatski registar nakon inspekcije( ronioci, snimke podv. djela broda, testiranja itd).

  • nottonightjosephine 07.02.2020.

    Kapetan je mogao zvati remorkera da ga podupire, pitanje je jeli bio dostupan. Ali to bi za ovaj tankercic bilo previse skupo, ovako mu je jeftinije. I jos ce se naplatit od osiguranja.

  • schmeling 07.02.2020.

    Jedno pitanje , odgovornost lučkih vlasti koje nisu poduzeli ništa da se osigura siguran vez broda za nevremena. To je praksa kad se očekuje nevrijeme.

Komentiraj...
Vidi sve komentare