To je to što me zanima!

Nesreća u Koločepskom kanalu: Moglo se spasiti sedam života

Pune dvije godine nakon strašnog sudara broda Dubrovačke lučke kapetanije 'Danče' i gumene brodice, AIN (Agencija za istraživanje nesreća) objavila je završno izješće...
Vidi originalni članak

Dvije godine nakon strašnog sudara broda Dubrovačke lučke kapetanije 'Danče' i gumene brodice, Agencija za istraživanje nesreća objavila je završno izješće. 

Pet ljudi iz gumenjaka poginulo je odmah nakon nesreće, jedna osoba teško, a jedna lakše ozlijeđena, dok su dvije pale u more i nisu pronađene te se smatraju nestalima. Do nesreće je došlo u večernjim satima 2017. u Koločepskom kanalu, samo trideset minuta nakon što je javni brod Danče s tri člana posade isplovio iz ACI marine u Dubrovniku na hitan medicinski prijevoz s jednog otoka. U 21 sat i 20 minuta oko četiri milje od otoka Šipana naglo se sudaraju s brodicom oznake 690 DB.

Tužiteljstvo je 2017. otvorilo istragu protiv zapovjednika Danče tereteći ga da je on skrivio pogibiju svih ovih ljudi nepoštivanjem pomorskih propisa te prebrzom plovidbom i nepoduzimanjem mjera sprječavanja nezgode. 

Kasnije je Dubrovačko Općinsko državno odvjetništvo obustavilo istragu protiv 41-godišnjeg zapovjednika.

Iz tužiteljstva su izvijestili da su istragu obustavili jer kapetanu broda nije dokazano kazneno djelo ugrožavanja posebnih vrsta prometa. Istragom je, pak, utvrđeno da je 46-godišnji upravitelj gumenjaka u vrijeme nesreće bio pod utjecajem marihuane, koja je smanjila njegovu sposobnost sigurnog upravljanja brodicom.

Navode kako je utvrđeno da su u vrijeme nesreće na brodu "Danče" bila upaljena sva zakonom propisana svjetla, a posada broda obavljala je izviđanje prema uobičajenim pravilima struke promatranjem na zapovjedničkom mostu, čak i uz viši stupanj pažnje od propisanoga. Istragom je utvrđeno i kako postoji visok stupanj vjerojatnosti da radarski uređaj broda "Danče" nije detektirao kretanje gumenjaka.

U dubrovačkom Općinskom državnom odvjetništvu utvrdili su i da gumenjak nije imao propisana svjetla, a zbog čega zapovjednik broda "Danče“ u tim uvjetima i nije mogao gumenjak uočiti vizualno niti putem radara. Utvrđeno je i da je na gumenjaku bilo ukrcano više ljudi od dozvoljenog (devet), što je također utjecalo na smanjenu uočljivost gumenjaka radarskim sustavom.

POGINULO SEDMERO LJUDI Kapetan broda 'Danče' nije kriv za sudar s čamcem kod Šipana

Pet preporuka Agencije kako se ova tragedija mogla izbjeći

1. Preporučuje se Upravi pomorstva i Upravi sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da propiše obveznu ugradnju pojačivača radarskog signala (radar reflektora) na drvene i gumene brodice te na sve brodice čija brzina prelazi 20 čvorova

2. Preporučuje se promijeniti propise tako da su sve osobe na brodicama, bez obzira na njihovu namjenu (za osobne, gospodarske ili javne svrhe), a čija brzina prelazi 20 čvorova, dužne za cijelo vrijeme trajanja plovidbe nositi prsluk za spašavanje, neovisno o području i uvjetima plovidbe

3. Preporučuje se da, ako se tehničkim pregledom utvrdi da brodica nije opremljena ugrađenim propisanim navigacijskim svjetlima i svjetiljkama, a prema Pravilima o izbjegavanju sudara, da se jasno naznači ograničenje, tj. zabrana plovidbe u razdoblju od zalaska do izlaska Sunca, kao i u uvjetima smanjene vidljivosti

4. Preporučuje se dosljedna provedba propisanih tehničkih i inspekcijskih pregleda brodica, s posebnim naglaskom na opremljenost brodica i broj osoba koje se na brodicama nalaze.

5. Preporučuje se da se kroz interne propise Ministarstva dodatna pažnja posveti edukaciji svih članova posade brodova i brodica Ministarstva, a vezano uz rukovanje ugrađenim navigacijskim sustavima koji su ugrađeni na brodu ili brodici na koje su raspoređeni, kako bi pored zapovjednika barem još jedan član posade imao potrebna znanja i vještine potrebne za rukovanje tim specifičnim navigacijskim sustavima.

Idi na 24sata

Komentari 2

  • 29.05.2019.

    Da, i zato je "Danče" danas vezan za mol i ne može isploviti jer nema posade (jer su dali otkaz). Nije ni čudo jer su ih povlačili po sudu i medijima za nešto što uopće nisu krivi, a onaj tko je kriv (napušeni "kapetan" neosvijetljenog gumenjaka) koji noću i po nevremenu uzrokuje pomorsku nesreću, ali je mrtav pa ga ne mogu optužiti, nego kapetana broda za spašavanje koji je ispravno osvijetljen i na službenoj zadaći međicinskog prijevoza u sred noći i kiše "pokupio" neosvijetljeni gumenjak. Hrvatsko pravosuđe

  • Paleontolog 29.05.2019.

    Kažnjavajte bahatost, bezobzirnost, "non šalantnost".... i bit će manje nesreća, a takvi ljudi su često vrlo zanimljivi društvu, nažalost...

Komentiraj...
Vidi sve komentare