To je to što me zanima!

Otac je nazvao Marka, ali on se nije javljao. Znao je da je mrtav

Na suđenju vatrogasnom zapovjedniku Draženu Slavici sudac Boris Radman iz spisa je pročitao kako je Marko Stančić, najmlađi poginuli vatrogasac,  tražio od oca Dinka dozvolu da ode na gašenje požara...
Vidi originalni članak

Marko je radio na pomoćnim poslovima u postrojbi, kao što su javljanje na telefon, pospremanje vatrogasne opreme i pranja vozila. Umiješala se majka te se tome oštro usprotivila, štoviše  i zabranila sinu odlazak, no maloljetni Marko je nažalost, ipak otišao i nikad se nije vratio. Uspio je, oko 13 sati, nakon što je sletio na Kornat, javiti ocu da požar gori, ali da vatra nije visoka te da voda za gašenje još nije došla.  Nakon toga otac Dinko ga je nazivao na mobitel, ali se sin više nije javljao. Dinko Stančić je znao da je mu je sin stradao čim ga nije mogao dobiti telefonski od 13.30 sati, a stravičnu potvrdu je dobio oko 17 sati. U četvrtak je ponovo trebao svjedočiti o tome, ali se  ispričao Županijskom sudu u Zadru zbog bolesti. 

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Suđenje vatrogasnom zapovjedniku Draženu Slavici zbog kornatske tragedije nastavilo se u četvrtak ispitivanjem svjedoka i vještaka. 
Vještak Miljenko Čop (61) kazao je da nije bilo oštećenja na helikopteru koji bi doveli do opasnog curenja goriva ili ulja.

Igora Marinovića, oca poginulog vatrogasca Ivana Marinovića, zanimalo je gdje je razlika između goriva zabilježenog na dokumentaciji helikoptera i onoga što je pokazalo vještačenje. On je, naime, sam izračunao da nedostaje 600 litara goriva. Čop  je govorio o različitoj potrošnji goriva ovisno o vjetru, visini leta i težini zrakoplova. 

NOVO SUĐENJE Dražen Slavica: Ne osjećam se krivim za Kornatsku tragediju
- Kako bi se helikopter vratio da mu je curilo gorivo? Eksplodirao bi i izgorio u zraku! Kapetan i posada sami ne bi htjeli letjeti u njemu iz sigurnosnih razloga jer bi izgorjeli kao čvarci – kazao je Čop te dodao da je sam fizički pregledao helikopter  u zrakoplovnom centru i da nije utvrdio krivotvorenje dokumenata niti smatra da ih je bilo. 

POGLEDAJTE GALERIJU: 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Kornatska se nesreća dogodila 30. kolovoza 2007., a vještačenje je obavljeno dva mjeseca kasnije, pa je zbog tog vremenskog pomaka obranu zanimalo je li moguće popraviti helikopter i ne izvijestiti nikoga o tome. Čop je kazao da se u 40 godina njegovog rada  to dogodilo samo jednom te da je mehaničara koji je krivotvorio dokumentaciju kazneno prijavio pa je mehaničar na koncu ostao bez dozvole za rad.  

Otac poginulog vatrogasca Marinovića je zatražio, a sudac Radman naložio da Čop dođe na suđenje kad iskaz budu davali novi vještaci instituta Ruđer Bošković, čije je vještačenje naložio sudac Radman nakon što je preuzeo vođenje slučaja. Sučelit će ih. 
Branko Šimara (63) tajnik je Udruge profesionalnih vatrogasaca Hrvatske i sačinio je izvještaj o tragediji bez sudskog naloga pa ga je sudac ispitao kao svjedoka, ali ne i vještaka. 

OBITELJI ŽELE ISTINU Nitko nije odgovarao za smrt 12 vatrogasaca na Kornatima

- Prva greška bila je što Nacionalni park Kornati nije proveo naređene i propisane mjere zaštite od požara. Trebali su imati tri profesionalna vatrogasca u smjeni i niz vatrogasne opreme u skladištu. Bilo je pokušaja gašenja požara, ali  te osobe nisu bile osposobljene ni obučene pa je za samu uspostavu vatrogasne pruge umjesto tri, trebalo 10 minuta. Zbog nestručnog rada požar se proširio i zahvatio otok. Pitao sam načelnika odjela kriminaliteta MUP-a je li podnio kaznenu prijavu zbog toga, a nakon četvrtog upita rečeno mi je da je državno odvjetništvo, točnije Bajić, zabranio podnošenje kaznenih prijava koje bi išle u prilog Draženu Slavici. Bilo je propusta i glede aviona za gašenje požara. Od njih četiri imali smo na raspolaganju samo jednog jer je jedan bio na remontu, drugi u kvaru, treći je poslan na humanitarnu pomoć u Grčku, što je greška glavnog zapovjednika zrakoplovstva. Kad je Dražen Slavica zatražio kanader i helikopter, rečeno mu je da će dobiti jedan helikopter za prijevoz i jedan za gašenje, jer je kanader na Hvaru. Helikopter za gašenje nikad nije došao na požarište. Ne znamo tko je za to odgovoran, jer nam je rečeno da je riječ o povjerljivim podacima – svjedočio je Šimara. 


Do 29. svibnja dugogodišnje suđenje Draženu Slavici za kornatsku tragediju mora završiti jer je Državno sudbeno vijeće od tog datuma razriješilo dužnosti suca Borisa Radmana koji otada navodno  prelazi u odvjetnike. 

Idi na 24sata

Komentari 53

  • plavamala 31.03.2018.

    Dražen Slavica NIJE kriv. Shvatite već jednom. Neznam zašto mu uporno želite nametnuti krivnju.

  • Piggy Power 29.03.2018.

    I to je to ? Nikad istina neče izači i vidjelo. Neka im je laka crna zemlja,a oni koji šute nek vam se bog oprosti.

  • arso 29.03.2018.

    Kaj su tamo gasili??? Kaj je tamo moglo izgorit???

Komentiraj...
Vidi sve komentare