To je to što me zanima!

'Pogoršalo se, dosad imamo 16 više mrtvih na cesti nego lani'

Lockdown i inačice toga koje smo imali, što se tiče stanja cestovnog prometa, ne mora nužno biti dobra stvar, rekao je Josip Mataija iz MUP-a. Na cestama je dosad poginulo 16 ljudi više nego lani u istom razdoblju
Vidi originalni članak

Do svibnja situacija je bila puno bolja nego u lipnju. Zaredalo se, ovaj vikend šest smrtno stradalih osoba, prošli vikend sedam, što se tiče sigurnosti u prometu - stanje se pogoršalo, rekao je voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija u HRT-ovoj emisiji U mreži Prvog.

- U ovom trenutku imamo 16 smrtno stradalih osoba više nego u istom razdoblju prošle godine - dodao je. Naglasio je i kako je prošla godina bila specifična po mnogo stvari, ali da je u prometu bilo najmanje smrtno stradalih u nesrećama.

STRUČNJAK: ZABRINUTI SMO Tjedan strave: Autima su sletjeli s magistrale, pijani se zabijali u kuće, jurili su motociklima...

Mataija dodaje i daje prema podacima Centra za vozila Hrvatske bilo 8 posto manje prometa prema ukupno prijeđenoj kilometraži. Što se sigurnosti tiče, bilo je 20 posto manje nesreća.

- Lockdown i inačice toga koje smo imali, što se tiče stanja cestovnog prometa, ne mora nužno biti dobra stvar. Kada imate prometnicu na kojoj ima puno vozila događaju se prometne nesreće, ali posljedice nisu tako velike jer je brzina smanjena. Međutim, kada imate prazne prometnice, a imate prometa, tu može biti puno gora situacija, jer dolazi do prometnih nesreća s velikim brzinama, a brzina je ta koja najčešće dovodi do velikih stradavanja - upozorio je Josip Mataija.

TRAGEDIJA NA JARUNU Suvozač s motora smrti: 'Trebali smo voziti samo 300 metara...' Petru su pokosili na pješačkom

Mataija je rekao i da u statistici ne postoji doba dana kada se događa više prometnih nesreća. Istaknuo je i da se najteže prometne nesreće ne događaju se za vrijeme vremenskih neprilika, već za vrijeme sunčanog vremena i suhog kolnika, odnosno kad su uvjeti idealni i to upravo zbog prevelike brzine.

U emisiji su gostovali i stalni sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec i predsjednik Udruge Moto Gymkhana Croatia Željko Marinović.

- Motori su došli u modu zadnjih 20-ak godina, veliki i jako motocikli nisu bili popularni upravo zato što su opasni, međutim zadnje godine je pojačan promet motora. Došao je novi zakon, ulični trkači se više ne mogu više automobilima voziti po gradu zbog kamera, i policija ih lako lovi. Kod motocikla se tablica može saviti, staviti ispod sjedala, i motocikl je postao sredstvo pokazivanja i dokazivanja - rekao je Husinec.

- Ja ne bih stavio sve motocikliste u isti koš, zbog par posto onih koji divljaju po cesti, jer nisu svi motociklisti isti. U današnje vrijeme imate motocikle koji imaju hrpetinu tehnologija na sebi, ne samo ABS, već elektronska pomagala koja pomažu da budete spretniji i sigurniji na cesti - rekao je Marinović.

- Kako su motori sve snažniji i jači, usporedio bih ih s avionima, za njih je potreban obučen pilot. Autoškola nije dovoljna obuka za jednog prosječnog motociklistu da se vozi prometnicama, dodaje.

Kao jedan od problema istaknuli su i sve veći broj starijih vozača koji su odlučili kupiti motocikle, a nemaju dovoljno iskustva na dva kotača.

Idi na 24sata

Komentari 71

  • noćno lice pravde 30.06.2021.

    radite svoj posao i ne žalite se

  • 7vuk777 29.06.2021.

    pa tko vodi hr policiju nije čudno da se ovo desava,hr policije ima svugdje sem gdje trebaju biti,a ima li kriminala u koji nisu upetljani

  • 29.06.2021.

    Interesantno da nikome ne pada napamet da promijene ovakve prastare i primitivne zakone. Ljudi divljaju po cestama a kazne su točno primjerene kakva je i vlast. Nikakve.

Komentiraj...
Vidi sve komentare