Robotika je zanimljiva jer objedinjuje mehaniku, elektroniku i informatičko programiranje, te elemente igre i sportskog natjecanja. Školarci koji imaju priliku biti mali robotičari uživaju u znanjima koja stječu, a uživaju i mentori koji s njima rade. Jedna od škola koja đacima omogućava da razvijaju svoja znanja i sposobnosti kroz robotiku je OŠ Posavski Bregi.
Robotika je svestrana disciplina koja osim informatičkih znanja nudi mnogo više: valja umijeti pravilno spojiti vodiče, podesiti senzore, provjeriti baterije, pričvrstiti motore... Kod djece se razvija i strpljivost i upornost, a sve u neposrednom kontaktu sa suvremenom tehnologijom. Croatian makers (CM) robotička liga uvela je i toliko potrebno ekipno natjecanje koje osnažuje međusobnu suradnju – pojašanjava profesor tehničkog odgoja i mentor robotičara u OŠ Posavski Bregi Tomislav Faist.
Robotičku ligu pokrenuo je Institut za razvoj i inovativnost koji je u kategoriji Novih tehnologija pobjedio na ovogodišnjem natječaju "Zajedno smo jači". Kroz projekt "Internet of Things u hrvatskim osnovnim školama 2016.", Institut će u partnerstvu s Hrvatskim Telekomom omogućiti razvijanje učeničkog i nastavničkog potencijala u području robotike kroz Croatian Makers robotičku ligu, gdje će najmlađe generacije učiti napredne koncepte automatike i razvijati svoje informatičke vještine na praktičan, zabavan i cjelovit način.
S njim se slaže i Predrag Matko, profesor informatike iz OŠ Slava Raškaj. Kao mentor učenika Tomislava Vranića i Ivana Živčića koji su nedavno osvojili oskare znanja iz područja informatike, ističe da među učenicima postoji veliko zanimanje za robotiku te da im robotika olakšava razumijevanje principa programiranja.
Iako su jedinična ulaganja za robotiku relativno mala i iznose svega nekoliko dolara, naše jedinice lokalne samouprave kao ni Ministarstvo ne prepoznaju u dovoljnoj mjeri vrijednost takve edukacije kao zalog za bolje sutra. Upravo zbog tog pozdravljam izbor CM lige za pobjednika natječaja jer oni znaju što nam nedostaje u školama i kako to provesti u djelo - napomenuo je profesor Matko koji je s učenicima pokrenuo i udrugu Tehno OZ te također i u vrijeme praznika u središtu Ozlja ima robotičke radionice.