To je to što me zanima!

Putovanja koja traju cijelu vječnost: Vlada će modernizirati staru željezničku infrastrukturu

Vlada je na današnjoj sjednici donijela dokument o modernizaciji i restrukturiranju željezničkog sektora, svjesna kako zastarjela željeznička infrastruktura loše utječe na život putnika koji putuju vlakom svakodnevno
Vidi originalni članak

"Modernizacija i restrukturiranje željezničkog sektora", dokument je koji je Vlada usvojila danas na sjednici, a u kojem je predstavljen plan mjera i reformi željezničkog sektora. Naime, kako stoji u odluci, Vlada je svjesna da željeznička mreža i željeznički vozni park uvelike zaostaju za drugim prometnim sredstvima.

- Cestovni promet te izgradnja suvremenih autocesta u proteklom razdoblju uvelike je podigla standard u svakom smislu te omogućila bolju povezanost svih dijelova Republike Hrvatske sa zemljama Europske unije i državama regije. Nerazmjer između hrvatske cestovne i željezničke mreže odražava se i u neuravnoteženosti ulaganja u cestovni i željeznički sektor.  Republika Hrvatska je ulagala značajno manje u željezničku infrastrukturu u odnosu na druge države članice EU - ističe se u odluci.

'Zastarjela željeznička infrastruktura ima za posljedicu sporost'

Zastarjela željeznička infrastruktura, naglašava se dalje, ima za posljedicu sporost i nepouzdanost izvršenja prijevoznih usluga, a udio korištenja željezničkog putničkog prijevoza manji je od polovice uobičajene razine u zapadnoeuropskim državama.  Stoga se Vlada, pišu, obvezala povećati konkurentnost i učinkovitost željezničkog sektora radi pružanja boljih usluga korisnicima u putničkom i teretnom prometu, a sve u cilju podizanja gospodarske konkurentnosti Hrvatske. 

- Modernizacija željezničke infrastrukture i restrukturiranje željezničkog sektora jedan je od strateških ciljeva Vlade - rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković dodavši kako se prihvaćanjem ovog dokumenta, izrađenog u suradnji sa Svjetskom bankom, stvara podloga za sveobuhvatnu reformu tog sektora, kao i platforma za korištenje dostupnih sredstava EU.

- Osnovni elementi reforme su upravljanje sektorom, što podrazumijeva donošenje sektorske strategije i nacionalnih planova za razvoj željezničke infrastrukture, upravljanje infrastrukturom i uslužnim objektima i razvoj usluga željezničkog prijevoza. Isto tako, podrazumijeva jačanje uloga ministarstava odgovornih za sektorsko planiranje i koordinaciju željezničkih društava u državnom vlasništvu - dodao je istaknuvši kako upravljanje željezničkim društvima i njihovim poslovanjem uključuje financijske i operativne učinkovitosti društava u državnom vlasništvu. 

Reorganizacija u društvima

Tako će se, nastavio je, u HŽ Infrastrukturi provesti reorganizacija u području održavanja, upravljanja prometom i vođenja investicijskih i infrastrukturnih projekata. A planirano je i odvajanje pružnih građevina kao i smanjenje operativnih troškova.

U HŽ Putničkom prijevozu će se, pak, revidirati organizacija i poslovanje radi optimiziranja troškova i usluga putničkog prijevoza unaprjeđenjem voznog parka. Investirat će se i u  postojeće kapacitete, a nabavit će se i novi vlakovi, uključivo i oni za neelektrificirane pruge. 

Vezano uz HŽ Cargo, u tijeku je izrada novog plana modernizacije i povećanja učinkovitosti  s mjerama financijskog i poslovnog restrukturiranja društva te da se za njega traži strateški partner, naveo je ministar.

Dokument sadrži i planiranje sektorskih ulaganja i financiranja, što podrazumijeva definiranje programa modernizacije i obnove željezničkih pruga te određivanje prioriteta za modernizaciju i obnovu.

Cjelokupnu strategiju financiranja, istaknuo je Butković, odobrit će Ministarstvo financija kroz višegodišnje kapitalne planove. A planirani izvori financiranja su sredstva EU iz trenutnog i sljedećeg programskog razdoblja i sredstva iz Fonda za oporavak i otpornost.

- Za prioritetne projekte od nacionalne važnosti, koji nisu uključeni u program financiranja EU sredstvima, Vlada će iznaći druge izvore - rekao je ministar.

Planira se i razvoj tehnologija, znanja i vještina željezničkog sektora kroz poticanje sinergije između sveučilišta i obrazovanja te stvaranja centara kompetentnosti.

Idi na 24sata

Komentari 16

  • lale03348 04.07.2021.

    Ja išao neki dan vlakom do Osijeka,pola dana putovao,do Virovitice još nekako vozi,ali od Virovitice jedva da ide i 60km/h,od Virovitice do Osijeka 143km piše na karti a treba vlaku da dođe u Osijek 2 i pol sata,nikako doći,a vruće u vagonima,klima nije radila,samo Bravo za HŽ,,primitivnost na najjače

  • zagorska puntarica opet 04.07.2021.

    Jel bu zagorski cug provozil dalje od Savskog Marofa?

  • Dario123455677 03.07.2021.

    To je svake godine kad treba Hž povući lovu iz hrvatske blagajne da nahrani silne uhljebe u firmi krenu sa ovom ovom pričom... a sve završi na otvaranju radova političari režu vrpce malo se pojede i popije i to je to...

Komentiraj...
Vidi sve komentare