To je to što me zanima!

Superjet - 'leteća krama' koju su zamalo uvalili Slovencima...

Zrakoplov tipa Suhoj Superjet SSJ 100 zapalio se jučer pri slijetanju u moskovskoj zračnoj luci Šeremetjevo, pri čemu je život izgubilo 40 putnika i jedan član posade
Vidi originalni članak

Cijena je odlična, 32 milijuna eura. Puno je to novca, naravno, ali i dalje je ruski putnički zrakoplov Suhoj Superjet SSJ100 do 15 posto jeftiniji od konkurencije.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Tako je na papiru. U praksi? Tih 15 posto manje u konačnici kompanije diljem svijeta košta jako puno. Suhoj Superjet u zraku je od 2011., no leti zapravo jako malo, puno manje od konkurencije.

NESREĆA U MOSKVI Pa jel ovo moguće?! Spašavaju živu glavu, a oni vuku kofere...

Superjet je u Rusiji je 2017. u prosjeku ma dan letio 3,3 sata. Usporedbe radi, u istom razdoblju Airbus 320 i Boeing 737 su u vlasništvu ruskih kompanija u prosjeku letjele i više od 10 sati na dan.

Stvaraju se pukotine u komori za izgaranje...

Suhoj SSJ100 leti malo zbog dva problema, motora i rezervnih dijelova. Superjet ima dva motora SaM146, koja je proizveo Powerjet, zajednička tvrtka ruskog ODK Saturna i francuskog Safrana.

Problemi s motorom javljaju se u takozvanom 'vrućem dijelu' motora u kojem izgara gorivo. Stvaraju se pukotine u komori za izgaranje nakon samo 2000 do 4000 sati leta, a nekad i samo nakon 1000 sati. Motor tada mora ići na veliki servis, premda proizvođač obećava da sve mora raditi besprijekorno i do 8000 sati leta.

Riječ je o grešci u dizajnu, no iako proizvođač o svom trošku popravlja motor, zrakoplovne kompanije same moraju plaćati 'rentu' za zamjenski motor.

PROGUTAO IH PLAMEN Ruski heroj: Član posade umro spašavajući putnike zrakoplova

Zamjenski dijelovi? Baš ih i - nema...

Povrh svega, tu je i problem sa zamjenskim dijelovima. Ili ih nerijetko nema, ili ne dolaze na vrijeme u slučaju kvara.
Slovenska zrakoplovna kompanija Adria Airways u posljednji se trenutak izvukla iz posla s Rusima. Naši susjedi su u studenom dogovorili višegodišnju posudbu 15 Suhoj Superjeta, ali su 2. travnja povukli ponudu zbog rastuće zabrinutosti u stabilno dugogodišnje partnerstvo. 

Meksički Interjet prizemljio je dvije trećine svoje Suhoj Superjet flote jer je više od 10 motora na servisu. Zbog skupog održavanja najavili su da će se riješiti dijela aviona.

I Irski CityJet je u siječnju u svojim hangarima 'parkirao' sedam Suhoja, koje vjerojatno više neće koristiti.

Nesreća u Indoneziji

Zrakoplov koji se zapalio na Šeremetjevu, registracijskih oznaka RA 89098, već je u nekoliko navrata imao ozbiljnih tehničkih problema. Primjerice, prošle godine u veljači pilot na liniji Murmansk - Moskva uspio je spustiti zrakoplov unatoč problemima sa zračnim kočnicama i u Rusiji je jučer pokrenuta peticija da se Superjet 100 povuče iz prometa dok traje istraga.

Trebao je to biti ponos ruskog zrakoplovstva i njihov odgovor Boeingu, no sve se pretvorilo u debakl još 2012. godine u Indoneziji kad je na probnom letu SSJ-100 udario u planinu. Poginulo je 45 putnika.

Od 50 Superjetova, ruski Aeroflot koristi svega osam, a meksički Interjet prizemljio je, rekosmo, dvije trećine svoje flote. Superjet-100 je, tvrde zrakoplovni eksperti, "leteća krama" i bilo je samo pitanje vremena kad će se dogoditi nesreća kao ova u Moskvi. 

 

Idi na 24sata

Komentari 52

  • UNPROFOR 07.05.2019.

    Nesreća na PROMOCIJSKOM letu u Đakarti je prouzrokovana greškom pilota i zemaljske kontrole a ne teh. kvara aviona ! Šta serete !

  • 07.05.2019.

    U potpunosti podržavam prijedlog YUGIOH i predlažem referendum po tom pitanju.mislim da bi dobili otprilike 3,5 milijuna potpisa.

  • tutek 07.05.2019.

    I kad se svijet riješi tih problematičnih zrakoplova, tj. kad ih bace, evo njih u Hrvatskoj. Već će se naći neki domaći poduzetnik koji će ih kupiti za "siću" i preprodati i pri tome debelo napuniti džepove... . a narod... ako netko pogine, a što reći, viša sila...

Komentiraj...
Vidi sve komentare