To je to što me zanima!

Treća sreća: Vlada ponovno traži kupca za Croatia Airlines

Vlada Andreja Plenkovića odlučila je tražiti strateškog partnera, odnosno tvrtku koja bi kupila barem državnih 49 posto Croatia Airlinesa. Tvrtke izvan EU ne mogu preuzeti veći udjel
Vidi originalni članak

Croatia Airlinesu je potreban strateški partner jer je tržište zagušeno. Cijena dionice je oko 200 kuna, što bi značilo da se tvrtka prodaje za 970 milijuna kuna.

Poručio je to prije gotovo šest godina tadašnji ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić (SDP). Danas na burzi ista ta dionica državnog Croatia Airlinesa vrijedi 30 kuna. Strateški partner, unatoč velikim najavama, nije pronađen.

Nitko se ne javlja na natječaj

Točnije, na prvi natječaj prije šest godina nije se nitko javio. Dvije godine poslije opet je raspisan natječaj, a Vlada je tad platila i konzultante. Ali opet se baš nitko nije javio. I vlada Tihomira Oreškovića je najavljivala prodaju, ali tržište je bilo takvo da nije bilo prilike.

Jučer je Vlada Andreja Plenkovića odlučila tražiti strateškog partnera, odnosno tvrtku koja bi kupila barem državnih 49 posto. Tvrtke izvan EU ne mogu preuzeti veći udjel, a pitanje je hoće li se naći kupac unutar EU. Obrazloženje ministra prometa Olega Butkovića (HDZ) skoro je identično onome Hajdaša Dončića, ali Butković je mudro prešutio bilo kakvu cijenu po kojoj bi prodavali.

- Daljnji razvoj je moguć jedino s ozbiljnim strateškim partnerom. On treba imati iskustvo u civilnom zrakoplovstvu, mrežu koja bi povećala udjel na tržištu. Croatia Airlines sa strateškim partnerom treba ići i u obnovu flote, ali i dalje sudjelovati u povezivanju Hrvatske - rekao je Butković.

Vlada je osnovala i povjerenstvo koje bi trebalo prikupiti i razmotriti ponude. Butković nije spominjao ni rokove. No dok politika raspisuje i poništava natječaje, piloti i stručnjaci s kojima smo razgovarali upozoravaju da kompanija nazaduje.

Direktor na šest mjeseci

- Možda ova prodaja bude treća sreća, ali mi smo dovedeni do zida. Pitanje je samo hoće li se pojaviti netko ili nas neće biti jer nam treba dokapitalizacija - kaže Andre Šarinić iz Hrvatskog sindikata prometnih pilota. Prvih devet mjeseci prošle godine tvrtka je završila s gubitkom od 34 milijuna kuna, a podaci za kraj godine bit će vjerojatno još gori zbog prolaska sezone.

Sadašnji privremeni direktor Jasmin Bajić rekao je da im treba barem 250 milijuna kuna. Zapošljavaju nešto više od tisuću radnika, imaju 12 zrakoplova, ali stalno imaju problema s podmirenjem tekućih obveza. Tržišni udio pada. Vlada se prema tome ponaša benevolentno. Iako su raspisali tri natječaja za direktora, tvrtku vodi privremeni ravnatelj kojemu se rok produljuje svakih šest mjeseci.

- Šesti put zaredom nam je direktor imenovan na šest mjeseci. Pa tako ne bi mogla poslovati ni jedna kompanija. I dalje nije riješen problem sezonalnosti, a kad ljeti i ima putnika za 30 aviona, mi smo pali na to da prevezemo tek oko 15 posto putnika - kaže Šarinić.

Neovisni stručnjak s kojim smo razgovarali također ističe da je nevjerojatno da Vlada nije imenovala stalnu upravu koja bi se mogla posvetiti razvoju. Kaže da se Croatia Airlines spašava zadnjih godina Vladinim otpisom dugova, ali i prodajom imovine, ali opet ne uspijevaju doći 'na zelenu granu'.

Idi na 24sata

Komentari 75

  • ARMAGEDON 23.02.2019.

    Dakle prodaje se 50% kako bi nesposobnjakovići koji su doveli CA do ruba propasti sa pronalaskom strateškog partnera koji će svojim ulogom od 50% i dalje "hraniti " uhljebe i neradnike ! Očito Hrvatima i dalje najbitniji nogomet i Ožujsko !!??

  • mestar 23.02.2019.

    kupit ce ga jedino ako moze zaposlit one koje on odabere i vistih papira bez financijskih i drugih repova. Tko bi normalan kupio nesto a nemozes nista odlucit kako, tko i sto ce radit?

  • direktnaaa 23.02.2019.

    Mi za Njemacku ionako idemo Flix busom...

Komentiraj...
Vidi sve komentare