To je to što me zanima!

U Zagrebu manje javnih garaža u odnosu na slične gradove...

Zagrebačka Gradska skupština prihvatila je u četvrtak Prometnu studiju koja je pokazala da u Donjem gradu ima u prosjeku sedam javnih parkirališnih garaža manje u odnosu na slične gradove u Europi .
Vidi originalni članak

Za prihvaćanje Prometne studije - koja je analizirala prometne potrebe izgradnje javnih parkirališnih garaža na području Donjeg grada s ciljem unapređenja održivog prometnog sustava Grada Zagreba, glasovala su 24 zastupnika, njih 14 je bilo protiv a jedan je bio suzdržan.

Analiza, koju je izradio Fakultet prometnih znanosti i Zavod za prometno planiranje, pokazala je da na području Donjeg grada postoji oko osam tisuća parkirališnih mjesta od čega se gotovo 95 posto površina odnosi na ulična mjesta.

Također, komparativna analiza ponude parkirališnih kapaciteta s devet gradova u zemljama Europe pokazala je da u Donjem gradu ima u prosjeku sedam javnih parkirališnih garaža manje u odnosu na slične europske gradove tj. oko 2200 garažnih mjesta manje.

Studija je kao moguću izgradnju javnih garaža navela lokacije poput Trga dr. Franje Tuđmana, Paromlina, Autobusnog kolodvora (zona Branimirova-Držićeva-Strojarska), Šalate, Dolca i sl. Uz to, kao jedna od potencijalnih novih lokacija na kojima je moguće graditi garaže predlaže se izgradnja garaža u zoni Patačičkine ulice i sjecišta Savske ceste i zelenih valova (zona HNK), a za što je potrebna izmjena prostorno-planske dokumentacije.

Predsjednik Kluba gradskih zastupnika SDP-a i Naprijed Hrvatska! Zvane Brumnić smatra kako je cilj te studije pokazati da se u Zagrebu trebaju graditi javne garaže, a netko će napraviti ekstra profit. Studije se rade parcijalno prema potrebama privatnih investitora, ocijenio je.

Da javne garaže ne rješavaju problem nego ga multipliciraju, jer građani onda autom dolaze u centar i tamo ga parkiraju, rekao je Vladimir Ferdelji (nestranački) koji smatra da se problem parkiranja u Donjem gradu može riješiti izgradnjom garaža za stanovnike centra grada. No, smatra, niti jedan privatni investitor neće investirati u garaže za građane već u javne garaže jer će u njima imati višestruko viši prihod.

Tomislav Tomašević (Zagreb je naš!) rekao je kako je izgradnja javne garaže na Dolcu, koju spominje studija, "najveća ludost na svijetu" jer je jako teško doći do te lokacije automobilom.

Ideje o zabrani prometa u Donjem gradu bez izgradnje javnih garaža nerealnim je ocijenila Ljerka Mintas-Hodak (nestranački) upozorivši kako je javni prijevoz po svojoj kvaliteti nezadovoljavajući jer je tramvajska mreža zastarjela. Smatra da je ta studija dobra podloga za daljnji rad kako bi se napravilo bolje rješenje prometne mobilnosti u Donjem gradu.

(mz)

Idi na 24sata

Komentari 3

  • iskra21 11.07.2019.

    Treba povisiti u centru i širem centru 20 do 30 kn na sat parkirališta pa nece vise biti guzve. Gospoda s autima ne mogu ni do sqmog centra pješke ili tramvajem

  • prvi general 11.07.2019.

    U Zagrebu je svega manje u odnosu na slične gradove. Najmanje građevinskih radova i najmanje stranih i domaćih ulaganja po glavi stanovnika od svih glavnih gradova članica EU, ali i šire! I tako kontinuirano zadnjih 20 godina. Da samo vidite gdje su otišli neki gradovi koji su nam desetljećima gledali u leđa, poput Bratislave. Čak se i u Skoplju gradi tri puta više nego kod nas, a 6 su puta siromašniji. Hvala Bandiću, najnesposobnijem i najkriminalnijem gradonačelniku na svijetu.

Komentiraj...
Vidi sve komentare