To je to što me zanima!

Vodička obilaznica: Uložili 70 milijuna kuna za 'cestu smrti'

U mjesec dana od otvorenja na vodičkoj obilaznici u pet prometnih nesreća poginulo je dvoje ljudi, dok ih je troje teško ozlijeđeno. No, policija, HC i Ministarstvo tvrde da su za nesreće krivi - vozači
Vidi originalni članak

U sudaru Nissana Almere i Fiata Ducata 16. lipnja na vodičkoj obilaznici poginuli su 33-godišnji vozač Nissana M. K. iz Vodica i njegov osmogodišnji sin, dok je 38-godišnji vozač kombija teško ozlijeđen. Iako je u javnosti 5,1 kilometar duga i 70 milijuna kuna vrijedna prometnica odmah prozvana 'cestom smrti', i policija i direktor Hrvatskih cesta tvrde da je za ovu nesreću, kao i za još četiri koje su se ovdje dogodile od njenog predizbornog otvaranja 17. svibnja, kriv isključivo ljudski faktor. 

- Možemo vas izvijestiti da smo uvidom u naše evidencije utvrdili da je u vremenu od dana otvorenja 17.05.2017.g. pa  do današnjeg dana na državnoj cesti D-8,  na novoj obilaznici Grada Vodica, se ukupno dogodilo pet prometnih nesreća, od kojeg broja su bile četiri s ozlijeđenim osobama u kojim su dvije osobe smrtno stradale, tri osobe teže tjelesno ozlijeđene i dvije osobe lako tjelesno ozlijeđene, dok se  jedna prometna nesreća dogodila s materijalnom štetom. Od ukupnog broja prometnih nesreća dvije prometne nesreće su nastale zbog nepoštivanja pravila prednosti prolaska, jedna zbog nepoštivanja crvenog svjetla na semaforu, jedna uslijed neprilagođene brzine kretanja u zavoju, te jedna zbog toga što se nije kretao sredinom svoje obilježene prometne trake - stoji u odgovoru PU Šibensko-kninske. 

Obilaznica koju je 17. svibnja svečano otvorio premijer Andrej Plenković, zajedno s ministrima Olegom Butkovićem i Goranom Marićem, sagrađena je upravo kako bi se smanjile gužve i povećala sigurnost prometa.

Ljetne gužve još nisu ni počele, a sigurnost, kako pokazuju brojke, nije povećana. Cijele 2014. godine, na cesti koja je tada išla kroz Vodice, dogodilo se ukupno 16 prometnih nesreća, a na obilaznici u manje od mjesec dana čak pet.  

Kad bi se ove statistike nastavile, kroz 12 mjeseci bi to značilo čak 60 nesreća ili četiri puta više nego prije ulaganja u obilaznicu koja je trebala povećati sigurnost prometa. Iako je ta statistika toliko strašna i nevjerojatna da se u javnosti počelo spekulirati da je vozač Nissana prošlog petka namjerno sebe i sina odveo u smrt, policija to odlučno demantira, te se najavljuju mjere za poboljšanje sigurnosti.

Iako tvrdi da je s cestom sve u redu,  direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić, najavio je da će sigurnost na vodičkoj obilaznici povećati dodatnim smanjivanjem brzina, instaliranjem policijskih kamera, pojačanim policijskim i cestarskim ophodnjama. poboljšanjem signalizacije i drugim mjerama. 

Ministarstvo: Obilaznica nije uzrok nesreće

Treba reći kako je i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture odmah nakon zadnje nesreće u kojoj su poginuli otac i sin osnovalo stručno povjerenstvo, koje je istog dana, u popodnevnim satima, izašlo na teren s ciljem provjere cijele izgrađene obilaznice Vodica. 

- Povjerenstvo je obavilo pregled mjesta prometne nesreće te cijele Obilaznice, neposredno nakon prometne nesreće, dok je prometnica bila zatvorena za sav promet i utvrdilo da je obilaznica u potpunosti izgrađena u skladu sa građevinskom dozvolom i ima ishođenu uporabnu dozvolu, te da obilaznica, kao građevinski objekt,  nije uzrok teške prometne nesreće. Prometna rješenja primijenjena na izvedenoj obilaznici Vodica u skladu su sa rješenjima koja su primijenjena na ostalom dijelu D8, sukladna su propisima za cestu II kategorije.  Novoizgrađena obilaznica izgrađena je sukladno glavnom i  izvedbenom projektu i u skladu s pravilima struke, međutim, kako se na istoj dogodilo nekoliko prometnih nesreća, Povjerenstvo koje su činili inspektori cesta te stručnjaci s Fakulteta prometnih znanosti, Zavoda za prometno-tehnička vještačenja, ukazalo je na dodatne mjere kojima se može povećati sigurnost korisnika Obilaznice - stoji u priopćenju Ministarstva.  

Neke od dodatnih predloženih mjera, dodaju u Ministarstvu, su prilagodba pojedinih priključaka paralelnih putova (nerazvrstanih poljoprivrednih cesta), nadzor brzine prometa (postavljanje displeja s radarima koji bi dodatno upozorili vozače da su prekoračili dopuštenu brzinu vožnje i eventualna uspostava video nadzora prvenstveno na semaforiziranom raskrižju), produljenje elastične odbojne ograde na pojedinim lokacijama, dopuna horizontalne signalizacije (dodatnim zakrivljenim strelicama upozorenja na kolniku čime bi se vozači upozorili na obavezu povratka na desnu stranu kolnika) te zaštita od zasljepljenja uz učestalu ophodnju državne ceste na predmetnoj dionici. 

Idi na 24sata

Komentari 51

  • tutek 21.06.2017.

    naravno da su krivi vozači ali ne oni koji su vozili možda 10-15km brže od propisa nego oni koji su divljali daleko većom brzinom. A sad će postaviti smiješno niska ograničenja koja ti divljaci sigurno neće poštivati pa će zbog još veće razlike u brzinama između "normalnog" vozača i divljaka biti samo još više nesreća. Problem se ne rješava tako da krivicu svališ na sve nego treba kažnjavati pojedince koji sa stotinama prekršaja i dalje voze. Ali prometnim "stručnjacima" je najlakše napraviti cestu za 100 na sat a staviti ograničenje 50. Oni peru ruke od odgovornosti a svi koji voze onako kako bi trebalo po toj cesti su u debelom prekršaju. Znači dok ne dođe netko sa dovoljno pameti neće se ništa riješiti.

  • SamoJedanPoljubac 21.06.2017.

    Nije to nikakva cesta smrti.Kao sto vidimo cesta je napravljena po najvisim standardima i nije ona nikakav problem.Problem su bahati i neodgovorni vozaci sa ciglom na papucici gasa i viskom promila alkohola u krvi.Nastavit dolje radare,pojacat policijske kontrole i svaki prekrsaj najstroze sankcionirat i da vidis odmah poboljsanja.

  • 21.06.2017.

    Mozes ti uloziti milijarde u cestu , kad sjedne idiot za volan ne pomaze nista.

Komentiraj...
Vidi sve komentare