To je to što me zanima!

Vozili su se Yugo i Zastava, a za volanom je rijetko bila žena

Tek sredinom '80-ih vezivanje pojasa je postalo obavezno. To je donijelo i mnoge probleme jer dosta auta u to vrijeme nije imalo mjesta za pričvršćivanje tog 'izuma'
Vidi originalni članak

Odlasci na more , na prekrasnu dalmatinsku obalu, trajali su satima. Nije to bilo tri, četiri sata, prije osam, devet sati ovisno o željenoj destinaciji. Uvijek se obavezno stajalo, popila se kava ili piva i uživalo u prirodi, prije povratka na serpentine.

Gužve nisu bile tolike , samim time što nije ni bilo toliko automobila na cestama pa nije bilo ni veliki broj nervoznih vozača. Osjetila se svaka rupica na cesti. Za volanom se u to vrijeme rijetko mogla vidjeti žena. Prije je bila iznimka nego pravilo. Autosjedalice nisu imale pojas za pričvršćivanje. Kako bi ga i imale, kad ga nisu imali ni auti. Većina djeca se vozila na prednjem sjedalu i nije se toliko brinulo o njihovoj sigurnosti. Vremena su bila drugačija .

Tek sredinom osamdesetih vezivanje pojasa je postalo obavezno. To je donijelo i mnoge probleme jer dosta automobila u to vrijeme nije niti imalo mjesta za pričvršćivanje tog novog 'izuma' pa su neki čak i bušili rupe u karoseriji kako bi provukli pojas.

Fićo, ustvari Zastava 750 , postizao je najveću brzinu od 110 kilometara na sat. Gledajući unatrag i to je bilo previše, ako ste htjeli izaći iz auta neozlijeđeni. Mnogi mladići su prve 'vozačke korake' napravili baš u fići i nema čovjeka koji se neće nostalgično nasmijati na spomen ovog malenog auta. Njegova slika se nalazila čak i na omotima mliječne čokolade, a koristila ga je i policija.

Zastava 101 bio je za one malo dubljeg džepa. Nadimak je dobio po nepravilnom izgovaranju broja 101, Stojadin . Bio je veći i raskošniji od fiće i često ga se moglo vidjeti kako juri po hrvatskim cestama. No, apsolutni pobjednik tog vremena je Yugo . Opjevan u raznim pjesmama, čak je pokušao osvojiti i američko tržište. Gledajući sad te reklame, izgleda smiješno, ali u osamdesetima je bio apsolutni hit. Prvi primjerak je napravljen pod imenom Fiat 127 i proizvodio se čak do 2008.

Golf je bio popularan i jako tražen , kao i Volkswagen Buba koju i danas možemo naći na ulicama. Renault 4 također budi uspomene na neugodne vožnje u zlatnim osamdesetima. Bilo je lijepo kažu, ali sad je ljepše.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare