Obavijesti

News

Komentari 0

Vozili su se Yugo i Zastava, a za volanom je rijetko bila žena

Vozili su se Yugo i Zastava, a za volanom je rijetko bila žena
2

Tek sredinom '80-ih vezivanje pojasa je postalo obavezno. To je donijelo i mnoge probleme jer dosta auta u to vrijeme nije imalo mjesta za pričvršćivanje tog 'izuma'

Odlasci na more , na prekrasnu dalmatinsku obalu, trajali su satima. Nije to bilo tri, četiri sata, prije osam, devet sati ovisno o željenoj destinaciji. Uvijek se obavezno stajalo, popila se kava ili piva i uživalo u prirodi, prije povratka na serpentine.

Gužve nisu bile tolike , samim time što nije ni bilo toliko automobila na cestama pa nije bilo ni veliki broj nervoznih vozača. Osjetila se svaka rupica na cesti. Za volanom se u to vrijeme rijetko mogla vidjeti žena. Prije je bila iznimka nego pravilo. Autosjedalice nisu imale pojas za pričvršćivanje. Kako bi ga i imale, kad ga nisu imali ni auti. Većina djeca se vozila na prednjem sjedalu i nije se toliko brinulo o njihovoj sigurnosti. Vremena su bila drugačija .

VIDEO

Tek sredinom osamdesetih vezivanje pojasa je postalo obavezno. To je donijelo i mnoge probleme jer dosta automobila u to vrijeme nije niti imalo mjesta za pričvršćivanje tog novog 'izuma' pa su neki čak i bušili rupe u karoseriji kako bi provukli pojas.

Fićo, ustvari Zastava 750 , postizao je najveću brzinu od 110 kilometara na sat. Gledajući unatrag i to je bilo previše, ako ste htjeli izaći iz auta neozlijeđeni. Mnogi mladići su prve 'vozačke korake' napravili baš u fići i nema čovjeka koji se neće nostalgično nasmijati na spomen ovog malenog auta. Njegova slika se nalazila čak i na omotima mliječne čokolade, a koristila ga je i policija.

Zastava 101 bio je za one malo dubljeg džepa. Nadimak je dobio po nepravilnom izgovaranju broja 101, Stojadin . Bio je veći i raskošniji od fiće i često ga se moglo vidjeti kako juri po hrvatskim cestama. No, apsolutni pobjednik tog vremena je Yugo . Opjevan u raznim pjesmama, čak je pokušao osvojiti i američko tržište. Gledajući sad te reklame, izgleda smiješno, ali u osamdesetima je bio apsolutni hit. Prvi primjerak je napravljen pod imenom Fiat 127 i proizvodio se čak do 2008.

Golf je bio popularan i jako tražen , kao i Volkswagen Buba koju i danas možemo naći na ulicama. Renault 4 također budi uspomene na neugodne vožnje u zlatnim osamdesetima. Bilo je lijepo kažu, ali sad je ljepše.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
FOTO Geni, geni kameni! Ovo su kuće u rodnim selima kandidata za Pantovčak: 'Rado oni dođu'
PETORKA IZ ISTOG KRAJA

FOTO Geni, geni kameni! Ovo su kuće u rodnim selima kandidata za Pantovčak: 'Rado oni dođu'

ZAUVIJEK SUSJEDI Naša novinarska ekipa obišla je rodna mjesta roditelja predsjedničkih kandidata koji dolaze iz zaleđa Dalmacije i susjedne BiH.
Na osječkom Adventu zatvorena jedna kućica: Više posjetitelja zatražilo liječničku pomoć?
HRANA UPITNE KAKVOĆE

Na osječkom Adventu zatvorena jedna kućica: Više posjetitelja zatražilo liječničku pomoć?

Potreseni ovom situacijom, uz veliko žaljenje, vlasnici ugostiteljskog objekta samoinicijativno su zatvorili cijeli objekt te privremeno odustali od nastupa na manifestaciji, priopćili su iz Turističke zajednice Grada Osijeka