Na izvanrednoj konferenciji MORH-a u utorak u 18 sati rečeno je kako je do pada MIG-a 21 došlo zbog otkaza na dva hidrulična sustava nakon čega se zapalio i motor. U kabini je nastao dim.
- Bio sam na 500 metara sa brzinom od 400 kilometara i nedostajalo mi je 15 sekundi da sletim. Kad sam shvatio da je avion potpuno neupravljiv jedino na što sam gledao da izbjegnem kuće - rekao je pilot Hrženjak koji iza sebe ima 25 godina iskustva.
Avion se srušio u 14.47, a pilot se uspio katapultirati sa visine od 200 metara. Namjerno je napravio iznad Velike Gorice što više krugova kako bi potrošio gorivo odnosno da bi posljedice bile što manje.
Nije poznato koliko je avion HRZ-a star, a rečeno je tek da se radi o MIG-u iz generacije '78-'81.
Formirana su dva povjerenstva koja su zadužena za otkrivanje uzorka ove nesreće. Jedno povjerenstvo tražit će isključivo uzroke požara i otkazivanja hidrauličnog sustava, a drugo da li je bilo pogrešaka u zapovjednom lancu. Nakon zavšetka tog istraživanja izvještaj će biti javno objavljen, rekao je zapovjednik HRZ-a i PZO-a Dražen Šćuri.
MIG je bio na obilježavanju akcije Oluja. Uz to što je bio u preletu iznad Knina, na Danima otvorenih vrata u zračnoj bazi na Zemuniku mogli su ga razgledati uz raznu vojnu tehniku.
MORH je naveo da je ovo zrakoplov koji nije bio na remontu u Ukrajini.